|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skifte olje og oljefilterTror kanskje jeg burde skifte olje og oljefilter, aner ikke sist det ble gjort på bilen. Selv har jeg eid den i snart 2 år så jeg burde vel gjort det for lenge siden. Men, jeg har jo ikke peiling på slik. Hvor får man gjort dette? (Trondheim). Må jeg kjøpe/bestille filter selv eller har de dette på de plassene dette blir gjort? Må man vanligvis bestille time for dette eller er det noe som gjøres raskt slik at man kan svippe innom og høre om de har tid? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Skifte olje og oljefilterBare å ringe og bestille time, det. Ethvert bilverksted gjør det.
|
|
|
#3 |
|
En anelse distre
Sv: Skifte olje og oljefilterÅh, dette er en god gammel, 98-mod Suzuki Baleno så den tåler nok et annet verksted enn merkeverkstedene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifte olje og oljefilterHvis det er skiftet olje/ filter på verksted sist, skal det stå et klistremerke inni karmen når du åpner døra på førersida. Mener det står når du skal skifte neste gang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Sv: Skifte olje og oljefilterDet er ikke alle som setter klistremerke, men sjekk serviceboken. Dog, det kan jo være at det er gjort uten at bilen har vært inne til en reell service.
|
|
|
#6 |
|
En anelse distre
Sv: Skifte olje og oljefilterTakk for svar, mrc. Bilen skal ikke inn til EU-kontroll før til juni neste år, så det blir nok i lengste laget å vente. Må få se å få tatt en service på den om ikke lang tid tror jeg, det er nok lenge siden sist siden jeg har hatt den i snart 2 år og jeg har i alle fall ikke hatt den inne til det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifte olje og oljefilterNAF teststasjon har en test som passer for gamle biler ( som min.... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En anelse distre
Sv: Skifte olje og oljefilterTakk for tips, Charlie. Blir nesten flau over hvor lite stell denne stakkar bilen min har fått. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2015
![]() |
Sv: Skifte olje og oljefilterDu kan også vurdere å få byttet kjøle/frostvæske, eller i vertfall sjekke nivået og frysepunktet. "verktøy" for å sjekk frysepunkt koster ikke mange kronene på butikker som biltema, jula, clas o.l. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
Sv: Skifte olje og oljefilterNja, hadde jeg ventet sååå lenge med å skifte olje og filter så hadde nok bilen vært muggen for lenge siden. |
|
|
|
![]() |
|
|