|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spiser dere av og til uten ungene?Med grei/god samvittighet?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjør det, minst en gang i uken. Våre er jo mindre enn dine (2 og 3 1/2), og kresne, men det er vel så mye fordi vi synes det er koselig å dele et måltid bare vi to en gang i blant. Ser ingen problemer med det. Ungene får mat, og minst en av oss sitter med dem mens de spiser, de får noe de liker og vi får noe vi liker. Alle glade. Det eneste problemet hos oss er at de av og til sovner såpass seint at det måltidet blir litt seinere på dagen enn det som sikkert er ideelt i forhold til forbrenning og whatnot, men det lever vi med så lenge det ikke er så ofte. I dag får de fiskekaker og pasta til vanlig tid, og vi spiser på kvelden. Tror ikke de føler seg snytt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Ja, det gjør vi, med god samvittighet! Eller, vi har gjort det fram til nå. Men nå er stesnuppa blitt 8 år, og legger seg så seint at det blir for seint for oss å spise etter hun har lagt seg, så nå er det ikke så ofte mer. Men om hun er hos moren sin og bare poden er hjemme, spiser vi "voksenmiddag" på lørdag kveld.
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?For et merkelig spørsmål, tenkte jeg.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Fullstendig ukjent problemstilling for tenåringsforeldre, "barna" legger seg jo aldri.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjorde det regelmessig før, men nå legger de seg jo så himla seint.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjorde det lenge, men sjeldnere og sjeldnere etter hvert som Poden har lagt seg senere og senere, og nå når han er tolv, skjer det egentlig aldri. Da han var på alder med dine, gjorde vi det sikkert flere ganger i uken.
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjør det av og til, av ulike årsaker. Men mindre etterhvert som smaksløkene til barna utvikler seg, tenker jeg.
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Veldig sjelden. Det er ikke noen spesiell grunn til det annet enn at barna (de to som spiser varm mat i allefall) liker det meste slik at vi ikke trenger begrense oss når vi spiser med dem og heller ikke trenger/føler behov for å spare på dyre ingredienser, at vi synes det er hyggelig å spise sammen med dem (som oftest i allefall), at vi ikke føler det er nødvendig med egen middag for å ha det ekstra hyggelig sammen en kveld samt at vi rett og slett ikke gidder lage middag to ganger på en dag.
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Har absolutt ikke dårlig samvittighet av å prioritere parforholdet, og å ta en liten date etter de har lagt seg i ny og ne. At vi spiser litt bedre mat har jeg iallfall ikke dårlig samvittighet for, de synes at pannekaker eller grøt er himmelen, mens jeg lett kan styre meg og heller ta en biff. De får biff innimellom de og.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi spiser "ofte" ute uten ungene, men ikke så ofte "kosemat" hjemme uten at de også får tilbud om noe kos. De er jo våkne omtrent like lenge som meg.
![]() |
#13 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjorde mens ungene var små, men med store unger er det ikke like aktuelt. Det må i så fall være fordri ungene er hos venner en fredags- eller lørdagskveld
![]() |
#14 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Skulle gjerne gjort det, men nå legger jo ikke ungene seg før det er for sent, så det er sjelden vi får mulighet. Da ungene var små gjorde vi det ofte en eller to kvelder i uken, minst en av dem lørdagskvelden.
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?
Joa, men å lage indrefilet til mine unger ville omtrent vært som å kaste penger ut av vinduet, for det liker de overhodet ikke (har prøvd, total fiasko, mer enn en gang). De spiser veldig variert og fint, men enkelte retter er det fint å "spare" til mannen min og meg.
![]() |
#18 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Nei det gjør vi ikke lenger. Ungene er så store at jeg pleier å være en av de første i seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Det gjør vi flere ganger i uken. Mindre stress, fin voksentid, og sterkere mat enn barna liker. De er straks 5 og 8.
![]() |
#20 |
Teller ned
![]() Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Sjelden, de legger seg for sent til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|