Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 13:01   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Fra dagens BT:http://www.bt.no/meninger/debatt/Vi-...t-3291773.html

Ung mor er frustrert fordi hun ikke får barnehageplass og derfor må takke nei til jobb.
Vel, selvsagt er det kjipt å måtte vente på barnehageplass, men hva med å prøve å finne en løsning i stedet for å sutre i media?
Har ikke barnet en far? Kanskje han kan være hjemme og så kan mor ta drømmejobben likevel? Er det mulig å finne en dagmamma mens man venter på barnehageplass?
Og, for Guds skyld- klaging over at man må "bruke dagene på å ringe rundt til barnehager slik at man ikke får vært sammen med barnet når man først er hjemme." Hvor mange timer pr. dag bruker man egentlig på å ringe? Kanskje kan man til og med gjør det mens småen tar en blund?

Jeg er så utrolig lei over sånn "verdens rikeste land-sutring" og synes at slike saker får altfor mye plass i media. Hva tenker FP? Er dette en nyhetssak, eller bør dama ta seg en bolle? (kjøpt for kontanstøttepenger som hun tross alt får.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:05   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Jeg er så enig, så enig.

Den føyer seg fint inn i rekken av ikke-nyheter som aldri skulle nådd avisa.

I likhet med denne artikkelen fra dagens Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...--7884114.html

Tenk at man i verdens rikeste land faktisk må forholde seg til aldersgrenser på kino!

Gammel 02-02-15, 13:07   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hva med denne? Skoleelever som syter:
http://nrk.no/vestfold/_-skoleveska-...000-1.12174400

Gammel 02-02-15, 13:08   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:08   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes virkelig denne tok kaka:
http://www.nrk.no/vestfold/_-skoleve...000-1.12174400

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:08   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ups, der jeg så jeg den allerede var lagt ut.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-02-15, 13:08   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Oftebro i at aldersgrenser på kino er idioti, men jeg synes ikke det er noen mediesak nei.

Jeg er også enig med Marianne Magnus i at det er idioti at barn født etter 1. september ikke har rett på barnehageplass før de er nesten to år gamle. Og akkurat det synes jeg nok i større grad er en mediesak, for det er klart det er til hinder for likestillingen. Om mannen har en etablert og godt betalt jobb, skal han si opp jobben sin for å være hjemme med barnet? Det er ikke gitt at han får ulønnet permisjon, og det er ikke så rart, i mine øyne, om noen ikke har råd til at den ene skal ta ulønnet permisjon når den andre er nyutdannet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:09   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Gammel 02-02-15, 13:10   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg synes heller ikke det var så utidig innlegg om barnehageplass, hun avslutter jo med et poeng, at hun ønsker rullerende opptak gjennom året.
Det er verre med skoleelever med sekker til 9 tusen som sutrer i media. Synes foreldrene deres skulle ha kakket de litt i hodet.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-02-15, 13:11   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Eller denne?

De kunne kommet til meg, så kunne de fått kupongene som gir seks kroner avslag på peanøttsmør eller chilinøtter.

Gammel 02-02-15, 13:12   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Ah, denne kommer høyt opp i serien "Folk som burde vært beskyttet mot seg selv":

Opprinnelig lagt inn av NRK

– Skoleveska mi koster rundt 9000, men det vanlige ligger vel på rundt 5000 kroner, forklarer Jønsberg.
Hun får støtte fra Wolf, som har en veske til 7000 kroner. De understreker at mange av elevene ved Sandefjord videregående skole går med vesker i den prisklassen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:13   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer på sånne oppslag fordi jeg blir sittende igjen med et inntrykk av at det er så mye verre nå. Og det er det jo ikke - aldri har det vært lettere å få barnehageplass. Det betyr selvsagt ikke at alt er bra, men jeg synes klagingen tar helt andre dimensjoner enn den gjorde da det virkelig var grunn til å klage.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:13   #13
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Eller denne?

De kunne kommet til meg, så kunne de fått kupongene som gir seks kroner avslag på peanøttsmør eller chilinøtter.

Det handler vel kanskje ikke så mye om Coop-kupongene som hvor ubehagelig det er at noen roter i posten din.

Gammel 02-02-15, 13:14   #14
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja....Dette er jo eit leserbrev, ikkje ein nyhetsartikkel, så då kan ho syte så masse ho vil for min del, men det tar seg jo ikkje spesielt bra ut med formuleringar som: "Min sønn var knappe to uker da han fikk tilsendt fødselsnummeret sitt, og jeg skyndte meg fra postkassen til pc-en for å søke barnehageplass. At man skal måtte bruke barseltiden på dette, er en annen diskusjon."
Det tar jo ikkje spesielt lang tid å sende ein elektronisk barnehagesøknad.

Eg har litt problem med å sjå for meg korleis eit rullerande opptak skal fungere. Ho skriv : "Ved et rullerende barnehageopptak gjennom året vil man ha muligheten til å velge når det passer best for hver enkelt familie å sende barnet i barnehage".

Betyr det at barnehagane må la plassar stå tomme i august i tilfelle nokon får lyst på ein plass i februar?
Slik det er no, så er det jo rullerande opptak, dersom det er ledige plassar.

Eg bur i samme kommune som ho og har fått plass midt i året to gangar fordi det tilfeldigvis var nokon som flytta og eg var nestemann i køen. Det var griseflaks, og eg bur også i den bydelen som har best dekning. Men det blir jo komplett umulig å få til at det alltid skal vere ledige plassar tilgjengelig som ein kan få når som helst på året.

Gammel 02-02-15, 13:14   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars elever, ikke bare er de nødt til å gå rundt med vesker til mange tusen kroner, de er også nødt til å gå i butikken i friminuttet. Hadde det bare vært en måte å unngå i alle fall ett av disse problemene!

Gammel 02-02-15, 13:14   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er også enig med Marianne Magnus i at det er idioti at barn født etter 1. september ikke har rett på barnehageplass før de er nesten to år gamle.

Som mor til to høstbarn selv kjenner jeg igjen frustrasjonen, ja (selv om jeg også synes hun sutrer noe). Og neste år, da det var tid for nytt opptak? Da ble ungen min forbigått av alle som var født før 1. september det påfølgende året. Da begynte jeg å koke over, kjente jeg (og flytta).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 13:16   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evig enig. Alvorlige og viktige saker fortrenges jo fullstendig av alle disse tullingene som har et eller annet å sutre for som stort sett bare angår de personlig eller deres ilandsliv.

Jeg fant denne, her er er det veldig synd at hunden Kasper ikke får gå inn på Turistforeningshytter.
http://www.op.no/Hunden_Kasper_f_r_i...-36-27919.html

Gammel 02-02-15, 13:17   #18
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det handler vel kanskje ikke så mye om Coop-kupongene som hvor ubehagelig det er at noen roter i posten din.

Joda, men Nordlys burde være kompetente nok til å hoste opp en relevant overskrift. Sånn som det står, blir det bare dumt. Og det er ikke første gang fra den kanten.

Gammel 02-02-15, 13:18   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stakkars elever, ikke bare er de nødt til å gå rundt med vesker til mange tusen kroner, de er også nødt til å gå i butikken i friminuttet. Hadde det bare vært en måte å unngå i alle fall ett av disse problemene!

Ja. Det er virkelig en vanskelig verden vi lever i. :dakar:

Gammel 02-02-15, 13:21   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Den veskehistorien tok kaka.

Nå må media skjerpe seg. VIrkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.