|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Problemstilling til elevene mineVi jobber med etikk i RLE for tiden og vi har satt søkelyset på hvor store verdier hver enkelt elev faktisk sitter på. De har diskutert hva de bruker pengene sine på og vi har snakket om hvordan det blir å gå fra en tilværelse der de praktisk talt får alt de har lyst på til en studietid med smalhans og begrensede ressurser. Til uka har jeg lyst til å snakke om vårt høye forbruk sett i en mer global sammenheng, og jeg lurer på om dere kloke hoder kan hjelpe meg med noen argumenter/synspunkter? Hjernen min er vinterferiesløv og jeg setter pris på svar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Problemstilling til elevene mineMan kan ihvertfall gi cred til vegetarianere - de er langt mer energieffektive i matveien hva angår matkretsløpet. De bør slippe å bli plaget og trakasert, i det minste!
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 23-02-15 kl 00:15. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Problemstilling til elevene minehttp://www.framtiden.no/201110215323...orten-din.html her kan de først gjette på beløp fordelt på de ulike "aktørene" og forklare hvorfor de mener beløpene er "riktige" mht et utgangspunkt på 149 kr, før du viser dem fasit.
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Problemstilling til elevene mineFor et flott tema.
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Problemstilling til elevene mineHar du dårlig tid, begynn ca 32 minutter ute i programmet.
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Problemstilling til elevene mineBoken No Logo tar jo for seg en del slike temer, mener jeg å huske.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Problemstilling til elevene mineJeg synes dette med reising/ferie er interessant å diskutere. Vi har et pass som slipper oss inn stort sett hvor vi vil i verden, mens vi stenger grensene våre for andre. Alle flyreisene våre forurenser enormt, men de færreste ønsker å kutte ned på dem.
|
|
![]() |
|
|