Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere i helgene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 19:32   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Hjemmelaget pizza nesten hver helg, enten fredag eller lørdag. Guttene vil gjerne ha tsco hver helg, foreldene helst ikke. så det blir innimellom. Noe vi har ganske ofte er bruschetta med tomat, god spekeskine og mozarella. I dag skal vi ha biff.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 19:41   #42
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh ja, Cheezly er min favorittost til pizza, og den ER jo fra England!
Du aner ikke hvor heldig du er som bor i vegan heaven, Frukt. Du har jo velge og vrake i melkefrie greier. Da jeg var i Camden i forfjor, hadde jeg med meg ca. 25 kg mat i kofferten hjem, mest ost.

Supermarkedet jeg handler hos har faktisk cheezly. Kanskje det blir pizza neste uke.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 22:07   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har absolutt ingen spesiell helgemat, og nesten aldri pizza eller taco. I teorien kunne jeg tenke meg å gjøre som Nextlifte litt oftere, men helgene er alltid fulle av ting vi både må, bør og har lyst til å gjøre av andre ting, så jeg kunne aldri stått på kjøkkenet i timesvis hver lørdag, det har jeg verken tid eller krefter til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 22:10   #44
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh ja, Cheezly er min favorittost til pizza, og den ER jo fra England!
Du aner ikke hvor heldig du er som bor i vegan heaven, Frukt. Du har jo velge og vrake i melkefrie greier. Da jeg var i Camden i forfjor, hadde jeg med meg ca. 25 kg mat i kofferten hjem, mest ost.

Har du prøvd Violife sine "oster"? Ser det er mange som sier de er mye bedre enn Cheezly.

Gammel 28-02-15, 22:13   #45
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er kjempekoselig.
Våre jenter var ca 6 og 12 år da vi virkelig etablerte denne tradisjonen, og har satt veldig pris på det. Overnattingsvennene deres har helt tydelig vist at det var morsomt å komme i "lørdagsselskap" til oss.
Nå er vi bare to voksne hjemme, men det hender vi har barnebarnet på overnatting, og hun er også familiær med konseptet, og er veldig opptatt av hva vi skal ha til dessett og hvilke servietter vi skal bruke, og deltar med liv og lyst både å forberedelser og "selskap".

Jeg elsket sånt selv som barn så det tror jeg så gjerne.

Jeg er ikke så opptatt av å spise det samme hver helg, men mer slike tradisjoner som du nevner.

Gammel 28-02-15, 22:15   #46
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har absolutt ingen spesiell helgemat, og nesten aldri pizza eller taco. I teorien kunne jeg tenke meg å gjøre som Nextlifte litt oftere, men helgene er alltid fulle av ting vi både må, bør og har lyst til å gjøre av andre ting, så jeg kunne aldri stått på kjøkkenet i timesvis hver lørdag, det har jeg verken tid eller krefter til.

Nå har jeg ikke så mye jeg må, men det er slitsomt nok å være alene med to 2,5 åringer hele tiden så jeg skjønner deg godt.
Det hender altfor sjelden at jeg legger noe særlig omtanke i matlagingen, selvom jeg egentlig er veldig glad i å lage mat. Det har liksom blitt et nødvendig onde ...
Men jeg burde da klare å bruke litt mer energi på det en dag i uken i det minste.

Sist redigert av frukt : 28-02-15 kl 22:15. Årsak: Dårlig skrevet
Gammel 28-02-15, 22:58   #47
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke om det er nevnt, men min barndoms favoritt er grillet kylling med ris og pommes frittes ved siden av. Barna våre liker også veldig godt kylling, og vi har med hell hatt kyllingklubber med pommes frittes og masse friske grønnsaker i passelige biter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:03   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nå har jeg ikke så mye jeg må, men det er slitsomt nok å være alene med to 2,5 åringer hele tiden så jeg skjønner deg godt.
Det hender altfor sjelden at jeg legger noe særlig omtanke i matlagingen, selvom jeg egentlig er veldig glad i å lage mat. Det har liksom blitt et nødvendig onde ...
Men jeg burde da klare å bruke litt mer energi på det en dag i uken i det minste.

Ja, enig. Jeg liker i teorien veldig godt å lage mat. Men kreftene strekker ikke alltid til, og helgene er ganske intense. Jeg har faktisk mer tid til sånt i ukedagene.

Gammel 28-02-15, 23:08   #49
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner dere veldig godt altså.
Jeg er tidligere kokk som ikke kan jobbe med det lengre, og har en ufattelig lengsel etter mitt gamle yrke, og har det mer som en hobby nå.
Jeg kan sitte en hel dag på jobb å fundere på det ultimate tilbehøret til burgeren jeg skal ha til middag, liksom.

Gammel 28-02-15, 23:14   #50
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Nextlife, det kommer også an på barna. Barna i huset hos oss er veldig raske med å spise. De nærmest kaster i seg maten og sier takk for maten etter 5 minutter. Det nytter ikke å gjøre seg flid eller lage dessert, de vil likevel gå fra kjappest mulig. Vi lager gjerne noe de liker godt for å få dem til å sitte 10-15 minutter. Og så lager vi noe mer avansert til oss selv når vi er alene.

Det er en tid for alt, og jeg gleder meg til våre blir ørlite mer modne og mer glad i å prøve nye smaker. Eldste er 13, og jeg ser det går rett vei. Med tvillinger på tre år hadde jeg nok lagt lista rimelig lavt, enkel mat og fine servietter holder lenge!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:16   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg vet ikke om det er nevnt, men min barndoms favoritt er grillet kylling med ris og pommes frittes ved siden av. Barna våre liker også veldig godt kylling, og vi har med hell hatt kyllingklubber med pommes frittes og masse friske grønnsaker i passelige biter.

Det minner meg på at vi hadde mye lørdagskylling da jeg vokste opp, sånn kylling i form. Tror vi ofte kjøpte den i Danmark.

Gammel 28-02-15, 23:17   #52
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Nextlife, det kommer også an på barna. Barna i huset hos oss er veldig raske med å spise. De nærmest kaster i seg maten og sier takk for maten etter 5 minutter. Det nytter ikke å gjøre seg flid eller lage dessert, de vil likevel gå fra kjappest mulig. Vi lager gjerne noe de liker godt for å få dem til å sitte 10-15 minutter. Og så lager vi noe mer avansert til oss selv når vi er alene.

Det er en tid for alt, og jeg gleder meg til våre blir ørlite mer modne og mer glad i å prøve nye smaker. Eldste er 13, og jeg ser det går rett vei. Med tvillinger på tre år hadde jeg nok lagt lista rimelig lavt, enkel mat og fine servietter holder lenge!

Helt klart, jeg er nok heldig som har hatt barn i familien som er veldig tålmodige og liker å henge rundt matbordet, og som er veldig glad i alle mulige smaker og matvarianter.

Gammel 28-02-15, 23:23   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Helt klart, jeg er nok heldig som har hatt barn i familien som er veldig tålmodige og liker å henge rundt matbordet, og som er veldig glad i alle mulige smaker og matvarianter.

Mine unger er også sånn. Veldig glad for det. Hos oss er det mer min kapasitet som er problemet.

Gammel 28-02-15, 23:35   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldstedatter er sånn, hun liker ALT og kan sitte lenge ved bordet og nyte maten. Mellomste har det alltid travelt og er uhyre småspist og liker fint lite. Argh.
Minsta liker absolutt alt, alt går i den jenta der, og hun kan også sitte lenge ved bordet, men hun er jo liten enda da.
Vi har det litt sånn på søndager, at jeg diller lenge med søndagsmiddag og vi dekker fint på og har gjerne dessert også. Lørdager spiser vi foran tven, da er det Doctor Who eller lignende, og pizza.

Gammel 28-02-15, 23:38   #55
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste kommer seg, blir mer og mer glad over god mat, smaker på nye ting og setter mer pris på ting. Vi koste oss på restaurant i London og ser tilbake på det som gode minner. Yngste er ikke der, langt fra.

Gammel 28-02-15, 23:39   #56
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mine unger er også sånn. Veldig glad for det. Hos oss er det mer min kapasitet som er problemet.

Ja
Og i diskusjoner som denne blir jeg ofte realitetsorientert i forholdt til det faktum at jeg jeg er en gammel dame som hadde små barn og tidsklemme for veldig mange år siden.

Gammel 28-02-15, 23:40   #57
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mens vi har to av den ene sorten og en av den andre. Storebror og lillesøster elsker mat. De finnes ikke kresne og smaker på og spiser alt. Storebror kan finne på å rose maten allerede mens den holder på å bli laget "Ååh, Mamma, det lukter så godt av maten du lager." og de nyter maten og kommer med godord og "mmmmm" underveis. Det er en fryd å spise middag med dem.
Så har vi lillebror. Han liker ikke, og spiser ikke, noe som helst til middag, og mer er det i grunnen ikke å si om den saken. (Jeg lurer på hvor han har fått genene sine fra, hvordan kan JEG ha klart å produsere noen som ikke liker mat?! )

Gammel 28-02-15, 23:42   #58
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Mens vi har to av den ene sorten og en av den andre. Storebror og lillesøster elsker mat. De finnes ikke kresne og smaker på og spiser alt. Storebror kan finne på å rose maten allerede mens den holder på å bli laget "Ååh, Mamma, det lukter så godt av maten du lager." og de nyter maten og kommer med godord og "mmmmm" underveis. Det er en fryd å spise middag med dem.
Så har vi lillebror. Han liker ikke, og spiser ikke, noe som helst til middag, og mer er det i grunnen ikke å si om den saken. (Jeg lurer på hvor han har fått genene sine fra, hvordan kan JEG ha klart å produsere noen som ikke liker mat?! )

Det er slik yngste er, men det kommer seg noe. Han spiser i alle fall litt middag de fleste dagene, men det kommer jo helt an på hva det er, da.

Gammel 28-02-15, 23:47   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja
Og i diskusjoner som denne blir jeg ofte realitetsorientert i forholdt til det faktum at jeg jeg er en gammel dame som hadde små barn og tidsklemme for veldig mange år siden.

(Jeg sier det litt sånn i parantes, men det hender jeg gleder meg til den tiden kommer..)

Gammel 28-02-15, 23:50   #60
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det er en drøm å ha det slik som Nextlife skriver her. Det høres fantastisk ut.
Men vi har våre helgetradisjoner. Fredag og lørdag har vi "kosemat" (taco, pizza, kyllingklubber, pølser m/div. tilbehør, ostesmørbrød osv) og den blir spist i stua foran tv. Da er det kinokveld. Da ser vi film og koser oss sammen.
Er det godvær på søndagen går vi ofte turer eller er hos venner da. Men er det ruskevær og hjemmedag er det som regel en tradisjonell middag. Eller som i morgen: da blir det lasagne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.