|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Noen som vet om noe?
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Ja, det er kinesisk-kurs på Sommerskolen i år.
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Poden syntes mer det er kult å kunne noe ikke alle kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Det er sikkert enklere å lære språk som barn, men japansk er det språket jeg har slitt mest med å lære meg. Jeg kan så lite/mye at jeg skjønte intervjuet fra VM mellom Hasse Hope og Noriaki Kasai, samtidig som jeg aldri hatt mulighet til å formulere meg slik selv. Og dette er utrolig enkelt i forhold til å kunne se en hel film.
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
Jeg har sett det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Hasse Hope har studert japansk (trolig på samme nivå som meg) og bodd i Japan, så det var nok ikke bare pugging av lyder han hadde drevet med. Han var fryktelig søt da.
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?På den annen side trenger man ikke kunne veldig mye før man begynner å gjenkjenne fraser og strukturer, og det kan man ha mye moro av. Jeg kan tilnærmet ingenting, men kan noen kasusendelser og andre grammatiske ord, og dermed kan jeg straks skjønne at noen verbet etellerannet til enellerannen. Jeg var også strålende fornøyd med meg selv da jeg var og så Prinsesse Kaguya og skjønte at ordet de oversatte som «bambusskudd» helt bokstavelig betyr «bambusbarn».
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Jeg antar at Toffskij kan mer japansk enn meg bare på språkøret, selv om det er jeg som har studert språket.
![]() |
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?De har vel japansk på Handelsgym (de hadde i hvert fall det for en del år siden), kanskje språklæreren der kan tipse om noe?
![]() |
#12 |
kamerat
|
Haha, nei, er du vill! Selvfølgelig kan jeg ikke det!
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Hold oss underrettet.
![]() |
![]() |
#16 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har en her som hadde blitt
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Japansk-kurs for barn (10 år) i Osloområdet?Ha, ha, det hadde vært moro med et FP-kurs! Bare det ikke blir altfor dyrt og bare ikke poden feiger ut, så er vi med. Dvs kanskje vi er med. Rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|