|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaHva opplever dere er det beste for barna å ha av ytterklær nå på denne tiden av året og frem til sommeren?
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg tenker at de ansatte må få lov til å vurdere hvilke klær som passer best av de som er tilgjengelig. Med mindre de er helt udugelige ville jeg stolt såpass på dem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaVi har et utvalg av klær i bhg. det varierer fra avdeling til avdeling hvor glade de er i noe som helst annet enn tykk foret vinnterdress med ull og fleece under, i steikende sol i 8 plussgrader "for den er jo så skummel den vårvinden" på en ellers vindfri dag...
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaDu kan jo bare se an været og sende med barnet det yttertøyet du syns passer for dagen. Da får du det alltid som du vil i klesveien. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Som hun sa, her har vi 3-4 årstider på en dag. Det er ikke gitt at det antrekket som passer på formiddagen er brukbart etter lunsj, derfor har de flere ulike antrekk i garderoben. På denne tiden av året ER antakelig den tykke dressen logisk på formiddagen, særlig når de er på den siden av huset hvor det er skygge. Det er bare ikke like logisk å ha den i solsteika på oppsiden av huset etter lunsj
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Ja, og da syns jeg i utgangspunktet man kan ha tillit nok til de ansatte til at man lar dem velge det yttertøyet som passer der og da. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaHer hadde det vært liten vits. Regnklær når det er strålende sol og ikke en sky å se er helt vanlig. Lillesøster fikser det meste selv, så jeg driver og driller henne i fornuftig påkledning. Ikke så enkelt når de bli bedt om å ta regnklærne da. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser FP
De har IKKE vist seg den tilliten verdig.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaTja. Jeg krever at de bruker skallklær og ikke regntøy. Men jeg har heller ikke regntøy tilgjengelig. Jeg henger bare det i barnehagen som de kan bruke. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Men spurte hun ikke egentlig bare om det var greit å ha tre ulike sett og forvent119e at de velger det beste av dem da?
|
|
|
#11 |
|
Leser FP
Slik er det her også. Jeg fjernet regntøyet til ungene de varmeste ukene av året for å være sikker på at ungene mine ikke måtte koke i regnklær.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaMin erfaring med barnehager er at man kun må ha klær der som er akseptable å bruke. Man kan ikke forvente alt for mye tankegang rundt påkledningen.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaMen det ER akseptabelt å bruke regntøy når det regner. Og vinterdress når de er ute etter frokost, det er bare noen få grader. Det er bare samtidig ikke logisk å ha det etter lunsj, nødvendigvis. Men jeg kan jo ikke stikke innom i lunsjen og plukke med meg det hun ikke skal ha behov for på ettermiddagen?
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg syns det er helt greit å ha flere typer ytterplagg hengende i barnehagen, og at foreldrene gjerne kan si fra om ønsker. Men at akkurat de klærne du ville valgt i akkurat det været til enhver tid kan du ikke forvente. Det med påkledningen er en vurdering de som jobber der må ta for veldig mange barn i veldig mange slags vær hver eneste dag, jeg ville ihvertfall ikke ønsket å komplisere det enda mer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Leser FP
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna[quote=Isolde;4191530]Opplevelsen min fra barnehagene jeg har jobbet i, og jobber i er at veldig mange ansatte kan lite om påkledning. Veldig mange er gammeldagse og stoler ikke på skallklær. Det er også ofte sånn at alle skal kles på det samme. Er det dress vær så skal dress på, uansett hva som henger på knaggen som kunne vert bedre. Er det regntøy dag så er det regntøy. Har noen bare skallklær kan man risikere at de bruker låneregntøy for regntøy skal på. Det skal ikke være rom for at barna skal oppleve forskjellighet. [/QUOT
|
|
|
#16 |
|
Leser FP
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaOg med bomull ytterbekledning mener jeg ikke type collegejakke ol men vindjakke i børstet bomull fra Nøstebarn, Bergans anorakk og lign.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Men da er det vel i og for seg ikke noe krav, hvis ikke det er noe regntøy der? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaKrever at de slutter å mase om å ta med regntøy da, og ikke bruker låntøy. De har gitt seg nå. Har hatt barn i barnehagen der siden 2009. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kakemonster
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaAltså, JEG vurderer utifra vær og tilgjengelig yttertøy. Jeg tar ikke på gummiregntøy på en våt og kald dag, om det henger en Isbjörndress der. Eller dress om de har skallklær, på en mild dag med våt bakke. Problemet er at det bare er jeg (på min avdeling) som vet at det er et bedre alternativ. Jeg har prøvd å si det, men det går ikke inn. Gamle hunder og nye triks, osv.
|
|
|
|
#20 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg jobber ikke i barnehage, men tenker for egen del at så lenge de kler ungene slik at de ikke blir kalde når det kaldt, (alt for) våte når det er vått og småkokt den dagen i året det er varmt, så er det godt nok. At ungene ikke er kledd akkurat etter hver enkelt mor (eller far, men jeg har til gode å møte en far som synes ungene trenger tre forskjellige typer yttertøy tilgjengelig i barnehagen) sin preferanse til en hver tid er ok. Egentlig er jeg glad barnehagen til ungene mine ikke bruker tid som de heller kan bruke på å følge opp ungene på sånt. |
|
|
|
![]() |
|
|