|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Trulte, slik du fremstiller det i siste innlegg synes jeg det er rart om de blir sure. Etter hi ikke rart i det hele tatt. Så det kommer veldig an på hva som blir sagt og hvordan.
|
|
|
#82 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Dette svaret i en amerikansk blogg oppsummerer litt min følelse ang. problematikken å ikke kunne bare ta av skinken på baguetten.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har spist opptil flere måltider som med den aller største sannsynlighet var besmittet med katte og hundekjøtt. Det var ikke problematisk. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Katteekdemplet er godt, men jeg synes det er irrasjonelt å ikke ville spise noe som har vært på samme grill som det kjøttet også.
|
|
|
#85 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
På sett og vis skjønner jeg hva du mener. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Er frisk!
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg synes alle kostholdsgreier som er selvvalgte og som krever at alle andre tilpasser og ordner - i boksirkelen vår må vi alltid ha vegatarisk mat (som jeg vanligvis ikke er så glad i) fordi en av åtte er vegetarianer -, er slitsomt å forholde seg til. Hva om jeg fant ut at jeg ikke ville spise karbohydrater mens Kari bare vil spise vegansk og Elise ikke vil ha fett. Det legger ganske store begrensninger på verten synes jeg. Spesielt hvis min mat ikke skal ha vært i nærheten av karbohydrater, Karis mat ikke i nærheten av dyreprodukter og Elises mat ikke i nærheten av fett.
Sist redigert av oslo78 : 28-03-15 kl 20:57. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Nå var det vel ikke snakk om rå kylling. Jeg forstår dog at en vegetarianer ikke liker at man river opp en grillet kylling med hendene og deretter tar i salaten. Men helsefarlig er det ikke.
|
|
|
#88 |
|
Sånn passe sane
|
Men er det så vanlig å skjære i kjøtt og så bruke kniven på andre matvarer? Det er jo fullstendig uhygienisk, okke som.
|
|
|
#89 |
|
maler
|
Nei, det gjør man ikke. Ikke samme fjøl heller. Men å bruke samme stekepinsett på paprika og kjøtt eller samme stekepanne er ikke helt uvanlig.
|
|
|
#91 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jeg ser titt og ofte at feks samme gaffel blir brukt til grønnsaker og kjøttpålegg på spisebordet. Bruker kniv til å ta ut skinka av emballasjen og fint bruker samme til å skjære opp agurken etc.
|
|
|
#92 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, sånn.
|
|
|
|
#94 |
|
Personlig pessimist
|
Disse eksemplene har jeg ingen problemer med, selv om jeg nok hadde hatt en påleggsgaffel til hvert pålegg om det var meg som dekket på. *sjuske*
|
|
|
|
#95 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Enig, for min del er det rått kjøtt som gjør det problematisk. Det er også forskjell på biff og kokt skinke, må jeg si jeg synes. Men det er jo i grunn en subjektiv _følelse_.
|
|
|
#96 |
|
maler
|
Nei, det er det ikke. Det er rått kjøtt som er problemet, ikke det som er gjennomstekt. Og stort sett er problemet størst andre veien, altså at man håndterer grønnsakene først, er det ikke? Nei, slo opp nå og det er selvfølgelig begge veier.
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 28-03-15 kl 21:12. Årsak: Måtte korrigere meg selv. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Sånn passe sane
|
Ja,jeg er klar over det altså, at det ikke bare er en subjektiv følelse, jeg mente nå forskjellen mellom stekt biff og kokt skinke.
|
|
|
#98 |
|
maler
|
Ah. Men der er det liten forskjell ja.
|
|
|
#100 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Trulte. Jeg skjønner deg godt. Denne tråden viser ekstremt tydelig, hvor lite bevisst folk flest er til mathygiene. Dette med serveringsbestikk er visst veldig vanskelig å holde adskilt har jeg sett.
|
|
![]() |
|
|