|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortell meg om møtereferat!Jeg jobber i en bedrift meg mange titalls ansatte, hvorav et par titalls på kontoret. Vi har med ujevne mellomrom møter. Sporadisk skriver en av ingeniørene referat. Dette var i starten notater til vedkommende selv, som plutselig ble forlangt utlevert som offisielt referat. Disse referatene har utviklet seg til lange norskstiler som mangler det vesentlige, nemlig hvem som har ansvar for oppfølging av de enkelte sakene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om møtereferat!Jeg jobber ikke i ingeniørbedrift, men skriver mange møtereferat. Nøkkelen til gode referat, mener jeg, er å fatte seg i korthet - og få med hva som ble bestemt/vedtatt og hvem som skal gjøre det. Jeg har noen møter der jeg bruker HUKI: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Fortell meg om møtereferat!Her jeg er er det stor forskjell på det vi kaller referat (og som vi ikke bruker hos oss) og vedtaksprotokoll (som vi bruker). Det brukes samme skjema til innkalling/ dagsorden og protokoll. Dvs man kopierer innkallingen og skriver referatet inn i den. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Fortell meg om møtereferat!Å ha en ryddig agenda er en god start for å få et referat som faktisk kan brukes. Hos oss har vi flere som er veldig flinke til å holde gode møter, og det er ganske høy bevissthet rundt dette - heldigvis, for vi har mange møter som er avgjørende for å få gjort det vi skal.
|
|
|
#5 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Fortell meg om møtereferat!Takk for gode og informative svar så langt, dere. Det er nok det du, Charlie, kalle vedtaksprotokoll jeg er ute etter. Den bør inneholde Sist redigert av banana : 08-04-15 kl 10:51. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Fortell meg om møtereferat!Bra, Skilpadda! |