Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-15, 00:38   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Her i huset sliter både mor og datter litt med bukser. Alle olabukser jeg har klart å finne blir for trange for 8-åringen (str. 134-140). Det er jo mye "slim fit" ute og går også til barn, og det blir for trangt hele veien i beina, og ikke minst i livet. Videre/mer posete modeller er også for trange og lave i livet. (Og ja, jeg vil gjerne slippe å legge opp!) Det eneste brukbare jeg har funnet er en tightsutgave fra Ellos, men jeg skulle gjerne hatt en solid variant med baklommer også, som hun ikke trenger å bruke kjole over.

Finnes det noen med god elastikk som er litt høye i livet, men samtidig forholdsvis smale eller rette i beina?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:45   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Har en bukse fra Lindex som er høy og vid i livet, med både strikk og snor. Den er luftig nedover beina og har strikk rundt anklene. Modellen heter Detroit.

Vår datter passer den ikke, så den kan du få, hvis du vil. Er str 140.

Gammel 09-04-15, 00:49   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Cubus? Min jente har begynt å bruke den minste voksen str nå. Og de har flotte enkle jeans med høyt liv og elastikk på Cubus.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:49   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, tusen takk! Kjøper den gjerne av deg, Isbjørn. (Og så må jeg si at klærne i "ungdomsavdelingen" på Lindex, bortsett fra det helt basale av ensfargede gensere og olabukser, når nye lavmål for hver sesong. Denne gangen er det nesten BARE dyretrykk! Jeg får helt hetta av å stikke hodet inn der.)

Vi har hatt gode erfaringer med buksene i småbarnsavdelingen på Cubus, samme modell til både den tynne og den kraftige ungen, men i "ungdomsavdelingen" får ikke jenta på seg noe som helst. Det blir altfor smalt.

Gammel 09-04-15, 00:51   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Buksen ser nesten slik ut: http://www.lindex.com/no/7176683/?styleId=63069377

Du skal få den, helt greit. Bare betal porto

Gammel 09-04-15, 00:52   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt en del av disse på mexx og benetton.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:52   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Å, tusen takk! Kjøper den gjerne av deg, Isbjørn. (Og så må jeg si at klærne i "ungdomsavdelingen" på Lindex, bortsett fra det helt basale av ensfargede gensere og olabukser, når nye lavmål for hver sesong. Denne gangen er det nesten BARE dyretrykk! Jeg får helt hetta av å stikke hodet inn der.)

Vi har hatt gode erfaringer med buksene i småbarnsavdelingen på Cubus, samme modell til både den tynne og den kraftige ungen, men i "ungdomsavdelingen" får ikke jenta på seg noe som helst. Det blir altfor smalt.

Vi har vært igjennom en slik periode vi og. Så vokste hun seg litt lenger og str xs/s eller 32 i voksen str passer. Ungdommer skal tydeligvis ikke få lov å få former. Voksne får lov. :-(

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:53   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Prøv også wow, før syntes jeg modellene der var helt gale til mine, som ikke er sånne lange tynne barn, men nå passer de bra egentlig.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 00:55   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Buksen ser nesten slik ut: http://www.lindex.com/no/7176683/?styleId=63069377

Du skal få den, helt greit. Bare betal porto

Flott, tusen takk! Ser fin ut! Hun har begynt å slite noe voldsomt på buksene (klatrer i trær og herjer), og denne ser slitesterk ut.

Det er pussig, for jeg har en annen bygning enn henne, men opplever likevel akkurat de samme bukseproblemene. De fleste bukser går knapt nok over leggene, og de er altfor lave i livet.

Gammel 09-04-15, 01:02   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sjuåringen min, som er mer solid bygd enn søstra (jeg har flere frustrasjonstråder om hvor jeg finner bukser til henne som ikke sklir av), har helt enkle, myke denimbukser i stretch fra Lindex. De er forsåvidt tettsittende, men ikke ålettange og de er myke. Hun har i 128, mener jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 01:09   #11
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Her legger vi opp til yngste. Må bare bli sånn. Passer de der de skal, fikser jeg resten. Jeg vil bare slippe styret med å lete rundt. Eldste kan bruke xs nå, og da er det bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 01:10   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min har akkurat samme problem, og hater intenst trange og lave bukser. Frem til 122 brukte hun guttebukser med strikk i livet og anklene, men nå finnes jo ikke det der heller.

Jeg har funnet noen mer collegeaktige som foreløpig er akseptert, men de blir jo uhensiktsmessig fort skitne (eller, mer riktig, skitten synes jo).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 01:11   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Name it, har en del modeller som kan fungere.

Gammel 09-04-15, 01:12   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den der, men det er capri?

- No. 4 -
Gammel 09-04-15, 01:18   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Denne kanskje? Name it, den og.

Gammel 09-04-15, 01:43   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Sv: Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Name it, har en del modeller som kan fungere.

Vi har den - og nei, den passer ikke. Uforholdsmessig smal i livet. Jeg vil helst ha noe som er smalere i beina også.

Gammel 09-04-15, 08:44   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg kjenner igjen problemstillingen. Lillesøster har nå begynt å strekke seg i lengden i forhold til bredden og vi kan dermed slumpe til å finne bukser som passer, men det er mye som er for trang og for kort i livet. Hun går mye i tights fra cubus (ikke spesielt slitesterke) kombinert med skjørt eller shorts og har på grunn av det utviklet en ganske så individuell stil.

Gammel 09-04-15, 09:00   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg blir altså så sur over at 5-6-7-8-9-årige jenter skal slite med å finne bukser som ikke viser rumpesprekken.

- No. 4 -
Gammel 09-04-15, 09:03   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Da jenta mi var på det stadiet kjøpte jeg stort sett buksene i gutteavdelinga. Jeg har ikke oversikt over hvilke modeller som finnes nå, dessverre, og heller ikke om guttemodellene har endret seg siden vi holdt på.

Gammel 09-04-15, 09:04   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slet med akkurat det samme i årevis (men nå har ungen plutselig blitt høy og tynn som en flaggstang! ). Det er grusomt frustrerende. De siste årene (både før og etter flaggstanghendelsen, fra hun var 8–9) har vi sverget til H&Ms bootcutmodell for jenter. Den er høyere i livet enn mye annet og har plass til rumpe. Dessuten er den myk og elastisk, og har selvsagt ikke det latterlige får-den-ikke-over-leggene-problemet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.