|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
intro
|
Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringHer i huset sliter både mor og datter litt med bukser. Alle olabukser jeg har klart å finne blir for trange for 8-åringen (str. 134-140). Det er jo mye "slim fit" ute og går også til barn, og det blir for trangt hele veien i beina, og ikke minst i livet. Videre/mer posete modeller er også for trange og lave i livet. (Og ja, jeg vil gjerne slippe å legge opp!) Det eneste brukbare jeg har funnet er en tightsutgave fra Ellos, men jeg skulle gjerne hatt en solid variant med baklommer også, som hun ikke trenger å bruke kjole over.
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringHar en bukse fra Lindex som er høy og vid i livet, med både strikk og snor. Den er luftig nedover beina og har strikk rundt anklene. Modellen heter Detroit.
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringCubus? Min jente har begynt å bruke den minste voksen str nå. Og de har flotte enkle jeans med høyt liv og elastikk på Cubus.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringÅ, tusen takk! Kjøper den gjerne av deg, Isbjørn.
|
|
|
|
#5 |
|
WF: Isbjorn
Hvor: Trondheim
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringBuksen ser nesten slik ut: http://www.lindex.com/no/7176683/?styleId=63069377
|
|
|
#6 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringJeg har kjøpt en del av disse på mexx og benetton.
|
|
|
#7 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring
|
|
|
#8 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringPrøv også wow, før syntes jeg modellene der var helt gale til mine, som ikke er sånne lange tynne barn, men nå passer de bra egentlig.
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring
Flott, tusen takk! Ser fin ut! Hun har begynt å slite noe voldsomt på buksene (klatrer i trær og herjer), og denne ser slitesterk ut.
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringSjuåringen min, som er mer solid bygd enn søstra (jeg har flere frustrasjonstråder om hvor jeg finner bukser til henne som ikke sklir av), har helt enkle, myke denimbukser i stretch fra Lindex. De er forsåvidt tettsittende, men ikke ålettange og de er myke. Hun har i 128, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringHer legger vi opp til yngste. Må bare bli sånn. Passer de der de skal, fikser jeg resten. Jeg vil bare slippe styret med å lete rundt. Eldste kan bruke xs nå, og da er det bedre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringMin har akkurat samme problem, og hater intenst trange og lave bukser. Frem til 122 brukte hun guttebukser med strikk i livet og anklene, men nå finnes jo ikke det der heller.
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringName it, har en del modeller som kan fungere.
|
|
|
#15 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringDenne kanskje? Name it, den og.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Re: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åring
Vi har den - og nei, den passer ikke. Uforholdsmessig smal i livet. Jeg vil helst ha noe som er smalere i beina også.
|
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringSom jeg kjenner igjen problemstillingen. Lillesøster har nå begynt å strekke seg i lengden i forhold til bredden og vi kan dermed slumpe til å finne bukser som passer, men det er mye som er for trang og for kort i livet. Hun går mye i tights fra cubus (ikke spesielt slitesterke) kombinert med skjørt eller shorts og har på grunn av det utviklet en ganske så individuell stil.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringJeg blir altså så sur over at 5-6-7-8-9-årige jenter skal slite med å finne bukser som ikke viser rumpesprekken.
|
|
|
#19 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringDa jenta mi var på det stadiet kjøpte jeg stort sett buksene i gutteavdelinga.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Søker elastisk olabukse med høyt liv til 8-åringVi slet med akkurat det samme i årevis (men nå har ungen plutselig blitt høy og tynn som en flaggstang!
|
![]() |
|
|