Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må beroliges

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-07, 13:18   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Må beroliges

...........

Sist redigert av Michelle : 18-02-18 kl 08:33.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:28   #2
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Må beroliges.

Jeg vil tro de er lusefrie ja, men fortsett med kammingen så lenge det går i barnehagen. Lykke til!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:29   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna dine er lusfrie. Du skjønner hva som er lus om du finner en. Helt sikkert - jeg lover. Du vil også veldig lett se forskjellpå egg og flass. :erfaren lusehysteriker:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:34   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Barna dine er lusfrie. Du skjønner hva som er lus om du finner en. Helt sikkert - jeg lover. Du vil også veldig lett se forskjellpå egg og flass. :erfaren lusehysteriker:

Dette er jo litt pinlig da jeg for endel år siden hadde vikariat på en helsestasjon og selv kom med råd.

Men hvordan skjønner jeg hva som er lus? Oppdaget et dyr fra mitt hår for en stund siden og fikk helt hetta. Men vi fant ut at det nok var knott e.l siden jeg nettopp hadde holdt på i hagen. Da også kammet jeg og fant ikke noe og ei heller noe siden.
Og kan en kun finne en lus?

Ang kamming så har jeg hatt det som vane å gjøre det ca en gang pr uke for å forebygge., Nå gjør jeg det hyppig siden dette går i barnehagen.

Har fått dette helt på hjernen.

Gammel 04-06-07, 13:41   #5
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må beroliges

Forstår hysteriet dit, kjenner jeg klør bare av tanken. Vi har også hatt en omgang med kamming og kamming etter både tilfeller av lus på skolen og i barnehagen. Heldigvis uten å ha oppdaget noen småkryp.
Men jeg fikk et tips av ei, vask håpet og ta i masse balsam. Gre så håret med lusekam med balsamen i. Hun jeg fikk dette tipset av har en jente med masse mørke krøller. Etter over to timers kamming, fant hun ikke noe, bare et par døde egg. Men da hun forsøkte dette så fant hun lus.

Gammel 04-06-07, 13:45   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke si annet enn at du, uten tvil, vil skjønne hva som er lus når du ser dem. Så lenge du har sett bilde av en hodelus (noe jeg går ut i fra at du har), så kjenner du den igjen. Jeg tenkte som deg, men var ikke ett sekund i tvil da lusa var der.

Vi lusesjekker x 1 pr. uke. I luseperioder kjemmer vi etter hver hårvask. Storesøster ble smittet i vinter, venninne hadde hodet fullt, men vi fant kun 2 lus langt ute i håret og ingen egg. Vi var nok heldig og oppdaget elendigheten før de hadde lagt egg.

Gammel 04-06-07, 13:46   #7
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Forstår hysteriet dit, kjenner jeg klør bare av tanken. Vi har også hatt en omgang med kamming og kamming etter både tilfeller av lus på skolen og i barnehagen. Heldigvis uten å ha oppdaget noen småkryp.
Men jeg fikk et tips av ei, vask håpet og ta i masse balsam. Gre så håret med lusekam med balsamen i. Hun jeg fikk dette tipset av har en jente med masse mørke krøller. Etter over to timers kamming, fant hun ikke noe, bare et par døde egg. Men da hun forsøkte dette så fant hun lus.

Må forsøke dette i ettermidag om jeg tør da.
Jenta mi har helt lyst hår og en ser godt hodebunnen hennes så da skulle en vel tro at en så lusa lettere? Nå kan jo lusen være i ulike farger da.

Tror jeg trenger terapi.

Gammel 04-06-07, 13:49   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Tror jeg trenger terapi.

Du trenger en omgang med lus og erfare at man overlever. Det var det som ble min redning.

Gammel 04-06-07, 13:50   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Må forsøke dette i ettermidag om jeg tør da.
Jenta mi har helt lyst hår og en ser godt hodebunnen hennes så da skulle en vel tro at en så lusa lettere? Nå kan jo lusen være i ulike farger da.

Tror jeg trenger terapi.

Har jenta lyst hår er det enkelt å se lusene. Størstejenta mi fikk lus for ett par år siden, og det var enkelt å se i hennes lyse hår. Forøvrig smittet det ikke til noen av oss andre, heldigvis.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:51   #10
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Du trenger en omgang med lus og erfare at man overlever. Det var det som ble min redning.

Det samme sa ei venninne. Da hennes jenter fikk dette så overlevde hun fint noe hun på forhånd ikke trodde hun ville gjøre.

Men jeg vil ikke erfare dette og ikke passer det nå heller. Men det gjør det jo aldri.

Gammel 04-06-07, 13:52   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Har jenta lyst hår er det enkelt å se lusene. Størstejenta mi fikk lus for ett par år siden, og det var enkelt å se i hennes lyse hår. Forøvrig smittet det ikke til noen av oss andre, heldigvis.

Tuuuusen takk nå ble jeg bittelitt beroliget. Men er fortsatt en smule hysterisk.

Gammel 04-06-07, 14:01   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Men er fortsatt en smule hysterisk.

Ikke like hysterisk som min mamma

Hun var/er hysterisk for at vi skulle få lus som barn og nå gjelder det barnebarnen. Vi klarte oss unna Jeg måtte legge luen inni i jakkearmen, jakka måtte puttes i plastpose, plastposen skulle tages med inn i klasserommet. Den skulle ikke under noen omstendigheter henge ute sammen med resten av klassens yttertøy. Fikk også streng beskjed om å ikke gi noen klem eller på andre måter komme i nærkontakt Du kan vel gjette at jeg ikke gjorde som mamma sa :hysj,hemmelighetaltså:

Kanskje ikke rart at jeg føler at panikken tar over når jeg ser arkene med at det går lus

Gammel 04-06-07, 14:04   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det har vært lus i barnehagen og barna dine ennå ikke har fått det, så er det stor sannsynlighet for at de ikke kommer til å få det. Noen er "lushoder", andre ikke. Slikt kan man se i søskenflokker, hvor 1 alltid får lus, mens de andre ikke får f.eks.

Men skjønner at du er stresset altså.

Gammel 04-06-07, 14:06   #14
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Min store frykt har alltid vært lus.

Så fikk vi det i huset. På hele 6 stk av familiens medlemmer. Jeg overlevde Fyttigrisen for en jobbe det var, men det gikk jo fint!

Sier som de andre; man vet hva det er når man oppdager det. Uten tvil. Jeg tror temmlig sikkert at dere har sluppet unna så langt Nelle! Fortsett å gre!

Gammel 04-06-07, 14:10   #15
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om det har vært lus i barnehagen og barna dine ennå ikke har fått det, så er det stor sannsynlighet for at de ikke kommer til å få det. Noen er "lushoder", andre ikke. Slikt kan man se i søskenflokker, hvor 1 alltid får lus, mens de andre ikke får f.eks.

Men skjønner at du er stresset altså.

Huff jeg må ta meg sammen.

Jeg tror også at ikke alle får med seg hva de bør gjøre da det er flere fremmedspråklige og at det ikke er levert ut skriv.

Gammel 04-06-07, 14:11   #16
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Min store frykt har alltid vært lus.

Så fikk vi det i huset. På hele 6 stk av familiens medlemmer. Jeg overlevde Fyttigrisen for en jobbe det var, men det gikk jo fint!

Sier som de andre; man vet hva det er når man oppdager det. Uten tvil. Jeg tror temmlig sikkert at dere har sluppet unna så langt Nelle! Fortsett å gre!

Takk amor du var jo en god stløtte da jeg første gangen så denne plakaten
Var så stressa da jeg var midt oppi planlegging/gjennomføringen av et jubileum.,

Gammel 04-06-07, 14:13   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt ungene ut av bhg i noen uker når det har vært lus.

Gammel 04-06-07, 14:17   #18
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor det?

Det ser jeg ikke som noen løsning.

Problemet er jo ikke når det oppdages lus i bh da vet man jo det. Og tiltak settes i gang.
Det er vel heller det forut før en oppdager lusa at alle går og tror at ingen har det.

Hadde alle vært like flinke til å forebygge/kamme regelmessig så hadde det ikke vært så utbredt heller.

Gammel 04-06-07, 14:20   #19
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da tør jeg påstå at du er den mest hysteriske hittil

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 14:22   #20
Michelle
X First Lady

Standard

............

Sist redigert av Michelle : 18-02-18 kl 08:35.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.