|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruker seksåringer dress eller todelt?Vi trodde PoP-dressen til snuppa ville holde en stund til, men der tok vi visst feil. Men hva skal vi gå for, og hva bruker førsteklassinger? Det er visst veldig viktig, ifølge henne.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Kommer an på 6-åringen. Snuppa nektet heldress fra hun begynte på skolen. Knerten brukte heldress i år også, og kommer også til å bruke det i 3. klasse. Men han har aldri vært kranglete når det gjelder påkledning.
|
|
|
|
#3 |
|
Pandemonium
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?
Hun ER definitivt kranglete på påkledning, og har hatet den røde PoP-dressen hun har hatt fram til nå på grunn av fargen. Så det er faktisk viktig å finne noe hun aksepterer, ellers blir det ikke brukt.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Snuppa mi har alltid vært "kresen" i klesveien, og jeg synes det er langt bedre at hun har 2-delt dress tilgjengelig som faktisk brukes når det trengs enn at hun blir våt og kald. For heldress ville hun ikke bruke. (Men det var flere av jentene som brukte det i starten, altså. Bare ikke min.)
|
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Jeg ser det er unger i klassen til eldstemann som bruker dress, men min har blånektet siden siste året i barnehagen. "Dress er for småunger.
|
|
|
#6 |
|
Kakemonster
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Storesøster fikk ny rosa Isbjörndress i str 128, midt i sesongen, så den får hun jaggu bruke neste vinter også. Hun har aldri nevnt noe om alternativ bekledning hva dress eller todelt angår, men hun får stadig sterkere meninger. Jeg gjør som Tjorven, finner alternativer som oppfyller mine krav, og så får hun velge blant de.
|
|
|
|
#7 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Begge deler.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?På skolen vår har mange hatt hel vinterdress i 1. klasse, en del færre i andre og ganske få i tredje. Vår- og høstdresser kan jeg ikke huske å ha sett. Min eldste hadde dress i første, ville ha todelt i andre, siden "alle andre har", men ønsket seg tilbake til dress i tredje, siden det gikk mye raskere å ta av og på. Min yngste har ønsket å bruke hel dress hele tiden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Rosa-kjøret går over for veldig mange jenter den første skolehøsten, ja. Jeg husker at min eldste var en av få som fortsatt sverget til rosa klær den sommeren de begynte i andre klasse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?På storebrors trinn var det i første klasse 50/50 todelt og hel dress. Hvis du har et barn som er litt tregt til å kle på seg er ofte hel dress lurt. Storebror fikk sin første todelte dress da han begynte på skolen.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Vi har hatt en av hver. Eldste brukte hel dress til langt ut i 2. klasse tror jeg. Minsten nektet å bruke det mer når han var 4-5 år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Tenker du nå eller til vinter? Min førsteklassing har brukt dress noe i vinter og noe todelt. Han brukte dress fordi den passet.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Her varierer det. Lillebror brukte dress litt i vinter, men stort sett jakke og bukse. Tror nok hans dager med dress er over.
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Jeg tenker nå framover. Vi bor i Tromsø, så det er mye vær, men mer vått enn egentlig kaldt. Vi starter nok med at hun får teste om det todelte holder siden hun allerede har det fra før, så får vi evaluere etterhvert.
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Vi har ganske likt vær som i Tromsø, dvs at dere har mer snø, men her holdt todelt i vinter.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Min 3 klassing gutt bruker hel dress og er fornøyd med det. Min 1 klassing jente nekter og bruke hel dress selv om læreren anbefalte alle og bruke det men det rabalderet som følger med og prøve og få hun til det er ikke verdt det så hun bruker to delt |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Jeg kjøpte todelt nå til mi som begynner på skole til høsten. Hun har en dress hun har arvet fra storesøsteren som hun kan bruke, men i det siste har hun kun brukt todelt i barnehagen. Buksa er litt høy med seler da. Guttungen som går i andre klasse har tilsvarende. De har hatt hele vinterdresser i vinter. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?5-åringen min har dress, men skulle hun ha hatt nytt nå, så hadde hun valgt todelt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Bruker seksåringer dress eller todelt?Minsten har dress og det fungerer helt fint. Han har ikke ytret ønske om todelt enda. Er skolestarter til høsten. |
|
|
|
![]() |
|
|