Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Danmark: Hva gjør vi?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 18:03   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Danmark: Hva gjør vi?

Izzi-familien vurderer å gjøre noe de aldri har gjort før... Danmark Det eneste vi vet er at vi ønsker å dra til Legoland og bo på Lalandia. Det har vi faktisk gjort før, men da tok vi fly. Nå kjører vi bil, og planlegger å ta SuperSpeed fra Larvik. Bo 3 netter på Lalandia? Holder det mon tro? Tenker to dager i parken.

Men så er spørsmålet - hva mer gjør vi? Vi ønsker ikke å kjøre lengre syd enn Billund, men det er sikkert mye flott mellom Hirtshals og Billund? Parker? Kysten?Vi har egentlig ikke noen time frame, så vi kan fint være borte en stund. Forslag til steder, parker, bosteder etc. tas i mot med takk Barna er 2, 10 og 12 år.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 18:06   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark: Hva gjør vi?

Djurs sommerland er utrolig flott, så hvis dere vil plusse på med mer park etter Legoland/Lalalandia, så anbefaler jeg Djurs. Det er også fint å bo i Ebeltoft-området (kort vei til Djurs). Litt mange nordmenn (syns jeg), men barnevennlig så det holder. Århus er en herlig by og fortjener et besøk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 18:07   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Givskud Zoo/Løveparken er veldig fin, den anbefales. Når man bor på Lalandia har man gratis inngang til badelandet og lekelandet (Monky Tonky Land), begge deler var veldig stas. Avhengig av hva dere har lyst til å gjøre synes jeg tre dager er litt lite (vi var der seks dager og syntes det var litt knapt), men er dere innstilt på at dette er en mer eller mindre ren Legoland-tur går jo det også.

Gammel 03-06-15, 18:12   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hm... Ja, kanskje vi burde være der lengre? Jeg ser jo at med SuperSpeed så går ikke den i land før kl 12, og så skal vi kjøre nedover, så da er vi der tidligst kl 15... Spiser mye av den dagen. Vi er bedagelige mennesker og orker ikke stress. Kanskje en natt til ihvertfall...

Disse dyreparkene, er det slike parker hvor man kjører i? Vi er egentlig ikke begeistret får dyreparker hvor dyr holdes i fangenskap på små arealer - verken vi eller barna. Men vi er veldig glad i dyr, og vil gjerne oppleve dem hvis de har det bra

Gammel 03-06-15, 18:39   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fårup sommerland er bra"

Gammel 03-06-15, 19:00   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, du kjører fra punkt til punkt gjennom parken og så går du ut av bilen og ser på dyrene før du kjører videre til neste. De er ikke i bur, men har større områder. Løveområdet kjører man gjennom og går selvsagt ikke ut av bilen. Vi er ikke noe glade i dyrehager selv og velger utelukkende safariparker hvor dyrene har store områder å boltre seg på. Tenk å få klappe på en lemur i stedet for å se den gjennom gitter.
Ellers brukte vi i allefall en hel dag på badelandet og var innom lekelandet litt nå og da når vi hadde en ledig time. Vi tok også en dagstur til Aarhus. Fin by, men det var kanskje mest til glede for oss voksne.

Jeg synes forresten tidene til fergen Larvik-Hirtshals var litt upraktiske. Enten må man dra grytidlig eller så kommer man så sent at det bare er rett i seng når man kommer fram. Vi valgte derfor heller å dra Oslo-Fredrikshavn nedover og Hirtshals-Larvik opp (valgte vekk Fredrikshavn-Oslo igjen pga tidene fordi den går tidlig om morgenen og det er tre timers kjøring fra Billund, båten fra Hirtshals går en del senere). Bare et tips i tilfelle dere ikke har tenkt på det.

Gammel 03-06-15, 19:05   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Takk for supre tips, Myria! Enig med båttidene. Ja, kanskje vi burde sjekke ut Oslo-Fredrikshavn - det er tross alt hjembyen vår Dog er flere av oss av den sorten at vi blir ugne på båt, så det hørtes deilig ut å kutte båttiden med Superspeed

Høres helt supert ut med safari fremfor zoo Vi tenker likt!

Gammel 03-06-15, 19:10   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man blir dobbelt så dårlig på to kjøler som på en altså. :erfart:

Ellers har jeg ikkeno å bidra med her. Du har fått supre tips.

Gammel 03-06-15, 19:12   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ja, skjønner det. Fire timer er jo ingenting i sammenligning. Samtidig synes våre at det er så stas med båten og tror de ville følt seg snytt uten å få overnatte på båten med pirataktiviteter og fri tilgang på softismaskin i buffetrestauranten. Både jeg og lillebror blir lett reisesyke, men vi klarer oss fint på de store fergene faktisk. Veldig behagelig reise egentlig.

Gammel 03-06-15, 19:23   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er ikke aktuelt å kjøre om Sverige

Det blir også en god del dyrere å ta den fra Oslo ser jeg. Naturlig nok.

Gammel 03-06-15, 19:28   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha. Vi kjørte om Sverige ene gangen. Og vi bor i Stavanger ...

Gammel 03-06-15, 19:33   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Haha. Vi kjørte om Sverige ene gangen. Og vi bor i Stavanger ...

OMG

Jeg er mindre glad i bil også, så det er pest eller kolera for min del

Gammel 03-06-15, 19:34   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Men dere som nevner andre parker - hvor lang tid bør brukes i disse? Djurs f.eks.? Safari etc. holder kanskje med en dag? Og hvor finner dere overnatting? :ekstrem-Danmarks-novise-melder-seg:

Gammel 03-06-15, 19:37   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du superspeed?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 19:38   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Givskud Zoo er bare en halvtime unna i allefall.

Gammel 03-06-15, 19:46   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mener du superspeed?

Nei! Haha. Jeg blander med Fjordcat. Superspeeden har jeg aldri testet i bølger. Fjordcat derimot ... Tar jeg aldri igjen.

Sorry!

Gammel 03-06-15, 19:55   #17
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei! Haha. Jeg blander med Fjordcat. Superspeeden har jeg aldri testet i bølger. Fjordcat derimot ... Tar jeg aldri igjen.

Sorry!

Fjordcat egner seg kun når bølgehøyden er under 1meter og knapt da.

Superspeed er fantastisk! Den er mer stabil enn noen av de andre båtene som går over dammen.

Gammel 03-06-15, 20:06   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fjordcat egner seg kun når bølgehøyden er under 1meter og knapt da.

Superspeed er fantastisk! Den er mer stabil enn noen av de andre båtene som går over dammen.

Det var godt å høre!

Fjordcat?! Snakk om contradiction in terms

Gammel 03-06-15, 20:13   #19
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det var godt å høre!

Fjordcat?! Snakk om contradiction in terms

Jepps!

Fjordcaten er ei sommerferge som går fra Kristiansand til Hirtshals. Den går absolutt kjappest og er billig, men den er som ekstremsport å regne i høy sjø.

Jeg har tatt den to ganger i høy sjø, hvor de den ene gangen passerte bølgehøyden som normalt skal føre til kansellering. Jeg blir ikke sjøsyk, men jeg var ikke i flertall for å si det sånn. Det verste for meg var at jeg måtte holde meg fast i stolen. Den båten hopper på bølgene og det blir store hopp når bølgehøyden er borti fem meter.

Superspeed er deilig, stor og fin og går rolig i sjøen. På kveldsavganger er det veldig ålreit med liggestoler (voyager class).

Gammel 03-06-15, 20:14   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er vel kanskje lurest å ha bosted i nærheten av Legoland om dere har tenkt å kun være der evt også i badelandet over flere dager. Hva med å bo på resortet på Legoland?

Vi skal bo i Ebeltoft denne gangen også som de 3 andre gangene vi har feriert i Danmark med barna. I år skal vi bo på Dayz Resort, Øer Maritime ferieby.
Vi skal ikke til Legoland da. Men skal en dag til Løveparken. Er 13 mil å kjøre, 1.5time.
Ellers skal vi til Djurs Sommerland, Kattegatsenteret/Akvariet i Grenå og vandre i Ebeltoft. Alt ligger på samme odde på østsiden.

Vi skal forresten ta Fredrikshavn-Gøteborgfergen hjem. Mener at den ankommer Gøteborg kl. 20. Helt greit så blir det ikke noe mas med tidlig avgang. Planen er at vi drar til Fredrikshavn etter utsjekking så er vi bare i byen der til vi skal møte på havna.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.