Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å velge en partner med lik bakgrunn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 14:13   #181
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg er da uroelementet som ikke passer inn i noen statistikk.
Jeg er fra en høy utdannet familie, doktorgradene florerer.
Jeg har selv fagutdannelse, 3 år på videregående. Droppa ut av studiespesialiserende etter et halvt år og begynnte å jobbe med fagfeltet mitt.
Gift med en som har samme fagutdannelse og en treåring videregående fagutdannelse i tillegg.
Jeg er familiens lille kurositet

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 15:04   #182
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg møtte mannen min på studiet, så det lå jo litt i kortene at vi kom til å ende opp på omtrent samme utdanningsnivå. Nå har jeg i likhet med ham lagt meg etter doktorgraden også, bare for å jevne heelt ut.

Vi kommer fra lavt utdannede familier begge to, men jeg vil egentlig karakterisere familiene våre som ressurssterke når det gjelder fornuft, arbeidssomhet og viljestyrke. Utseendemessig vil nok derimot ingen beskylde oss for å være like.

Gammel 06-06-15, 15:31   #183
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alle vet jo aT alt annet enn medisin og realfag er pusestoff som man bare kan leke seg gjennom.

Neida, bare hvis man er smart. Hvis man har tungt for det så blir selvsagt også både BI og lærerutdanningen og sosialantropologi and the rest of it temmelig krevende.

Gammel 06-06-15, 15:33   #184
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også at de fleste fag, det være seg sosiologi eller kjemi, blir uoverkommelige om man virkelig har tungt for det. Jeg har ikke tungt for det, (håper jeg ) men jeg ville slitt big time hvis jeg skulle begynt å studere realfag, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 16:27   #185
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Realfag
Jeg har aldri vært god i det, eller glad i det. Jeg ser litt i etterkant at jeg nok kunne blitt litt mer glad i det, om lærerne i videregående spesielt, hadde hatt litt bedre og pedagogisk undervisning. Men jeg valgte helt klart en vei uten realfag i undervisningen, da jeg gikk videre mot høgskole.

Derfor var jeg ganske skeptisk og helt klart en tanke om at faget «økonomi» i masteren min, ville bli et mareritt. Og så viste det seg at det var det faget jeg både lærte mest i, og faktisk brukte mest i selve masteravhandlingen. Det er klart at det ikke hadde noe med samme type økonomi vi hadde i yngre dager, men likevel så får jeg letter angst når økonomi som fag blir nevnt. Og det irriterer meg. Men samfunnsøkonomi var utrolig spennende! Og nå har jeg i tillegg fått arbeidsoppgaver som går på økonomi og lønn på jobb, og ble helt ærlig oppriktig overrasket over hvor ok jeg synes det var, og hvor gode tilbakemeldinger jeg har fått på jobben jeg gjør. Plutselig er tall og økonomi ganske gøy

For meg er det ikke viktig hvor mange studiepoeng min samboer har, men dagen samboer er ganske lik meg, når det kommer til å være ivrig etter å forstå og lære noe nytt. Uansett om det er å gå skole, diskutere politikk, ta kurs eller utfordre seg selv med nye oppgaver. Og det liker jeg. Det å ha et ønske om å se en helhet, og det å forstå helheten i både det nære samfunnet og verden over. Ex gjorde ikke det. Han var mer - og hadde så og si kun fokus på hva han kunne få ut av samfunnet vi levde i. På en måte.

Så for meg, personlig. Så er det engasjementet, det å ønske å jobbe, bidra og gjøre noe bra for flere enn seg selv. Da jeg var singel og datet litt, innrømmer jeg gjerne at jeg ikke brukte mye tid på de som synes det var genialt å finne måter å få mest ut av velferdssamfunnet vårt, for egen vinning. Det å motta penger fra NAV, ikke kun fordi han måtte, men fordi det var behagelig og greit. Det er noe helt annet enn å være i en situasjon hvor man ikke har noe særlig valg, pga helse etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-15, 16:27   #186
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Medisin var ganske lett som studium, særlig etter førsteårskneika med basalfagene biokjemi og organisk kjemi.

Langt verre å begynne å jobbe igrunn. Ingen fasit. Krevende pasienter (særlig de med høy utdannelse ).

Gammel 06-06-15, 23:45   #187
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Partner med samme utdannelse, eller han droppet ut, jeg fullførte. Ikke så veldig merkelig i og med vi møttes i studietiden.
Min omgangskrets har sett slik ut:
- Barndom, folk i bygda, homogent
- ungdom, folk jeg festet med, homogent
- videregående, kjæreste og fast vennegjeng, homogene
- student, de jeg studerte med, homogent
- yrkesliv, kollegaer, homogent
- svangerskap, fødsler, andre mødre, noe mer spredt! Faktisk!
- foreldre, mye andre foreldre (bhg, skole, fritidsaktiviteter), noe mer spredt

Ser at det er forskjellige ting som har begrenset omgangskretsen: Fra bosted (vokste opp i bygd, begrenset antall mennesker, vi var feks 6 personer i klassen i barneskolen), senere begrenset det seg mye på alder, studier og yrke. Selv nå med barn på skole har vi et veldig homogent bosted (vi bor i en stor by, så vi kunne ha valgt aktiviteter som hadde vært mer spredt geografisk, men de lokale klubbene har selvfølgelig barn som bor i området som er medlemmer.)

Ser selv at jeg blir mer begrenset av dette og hadde hatt godt av å ha noen venner som var muslimer, stemte frp, var mye eldre enn meg (nå omgåes jeg jo moren min sine venner på fb, så det er håp i hengende snøre! ), jobbet på REMA etc

Gammel 09-06-15, 15:19   #188
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Medisin var ganske lett som studium, særlig etter førsteårskneika med basalfagene biokjemi og organisk kjemi.

Langt verre å begynne å jobbe igrunn. Ingen fasit. Krevende pasienter (særlig de med høy utdannelse ).

Mens jeg har spesialisering i organisk kjemi, med tilleggsfag innen biokjemi.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 15:28   #189
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder fagområde og yrkesliv er meg og mannen ganske så like. Ikke helt den samme utdannelsen, men samme vei og omtrent samme type jobb.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 16:34   #190
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mens jeg har spesialisering i organisk kjemi, med tilleggsfag innen biokjemi.

Høyner deg.

Mange av mine vekttall krever mye detaljkunnskap det ikke er mulig å tenke seg fram til logisk. Det høres helt utopisk ut for meg å kunne få A på Universitetet uten å kjøpe bøker eller lese pensum. Det er klart noen vekttall er lettere å oppnå enn andre. Hvilke man har mest bruk for i etterkant kan derimot være en helt annen sak.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 17:16   #191
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Høyner deg.

Mange av mine vekttall krever mye detaljkunnskap det ikke er mulig å tenke seg fram til logisk. Det høres helt utopisk ut for meg å kunne få A på Universitetet uten å kjøpe bøker eller lese pensum. Det er klart noen vekttall er lettere å oppnå enn andre. Hvilke man har mest bruk for i etterkant kan derimot være en helt annen sak.

Dette.

Å skulle kunne ta en fysiologieksamen med godt resultat uten å ha lest mer enn en kveld, er jo helt utopisk. Å synseføle analytisk om noe, kan man vel få til, hvis man er heldig med oppgaven og god til å formulere seg.

Jeg har begge typer vekttall i min portefølje.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 18:31   #192
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jo sånt som i min universitetstid gikk under betegnelsen "tegneseriefag". Vi hadde ett sånt i løpet av studietida. Det het "Teknologi og samfunn" eller noe sånt og var helt uten mål og mening, men det fyllte visst opp en eller annen humaniorakvote som måtte med. Alle andre fag krevde jevnlig jobbing for i det hele tatt å bestå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 10:41   #193
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ett fag som ble mye brukt til å fylle opp cand.magen samtidig som man hadde tunge verv eller skulle nå igjen evt. forsinkelse. Det het folkekultur og massekultur, og hvis du hadde feks antropologi, etnologi, sosiologi, religionsvitenskap eller lignende, så kunne du få en anstendig karakter uten å slite deg helt ut. Men mytene til tross, det var en hjemmeeksamen som skulle skrives og leveres og så var det muntlig eksamen, så aldeles gratis var det ikke.

Jeg kan love at det ligger mye og hardt arbeid bak gode karakterer på HF, SV og psyk.fak - som er de fakultetene jeg har erfaring med.

Gammel 10-06-15, 10:45   #194
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den som våger å antyde at mellomfaget mitt i spansk sikkert kom rekende på ei fjøl kan ta seg den største bollen known to man, altså. Det var beinhardt. Studiet ble endret et par år etterpå etter at universitetet gikk den høye strykprosenten etter sømmene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 10:54   #195
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen språkfag kommer rekende på ei fjøl. I hvert fall ingen A-er og B-er.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 11:10   #196
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

.. må bare sneie innom for å si at jeg definitivt ikke mener at "enkelt" eller "lett" er ensbetydende med å ikke lese.
Jeg leste som en tulling og hadde lite liv utenom, for det var jo veldig mye å lese og jeg er en som ikke klarer skippertak. Men jeg syntes ikke det var vanskelig å forstå det jeg leste.

Gammel 10-06-15, 11:14   #197
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det aner meg. Språkfag er også mye pugg og regler, likner til forveksling mange realfag.

Jeg tror de fleste fag på universitetsnivå krever mye jobbing. Noen fag er lesefag med lange pensumlister mens andre krever full tilstedeværelse på forelesninger fordi forklaringen på formelen er nøkkelen til å få det til i etterkant. Fag som inneholder fakta og teorier du ikke selv kan tenke deg til krever at man setter seg inn i det før man går opp til eksamen. Det er derfor jeg blir overrasket når jeg hører om de som får A når de ikke engang har lest pensum. Da høres det ut som lette vekttall. Men det er ikke dermed sagt det er unyttig kunnskap.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 11:15   #198
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingeniør her, gift med en ingeniør. Og vi har på mystisk vis havnet innenfor den samme ganske smale bransjen, riktignok med to ulike ingeniørutdanninger. Vi er nokså like i sinn og humør og trives godt sammen. Vi forstår jobbene hverandres godt og det gjør familiehverdagen ganske grei. Vet ikke om det hadde vært vanskeligere eller ikke om vi hadde hatt veldig ulike utdanninger, men det vil jeg heller ikke få vite.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 11:16   #199
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vel, jeg kan innrømme at et par av mine karakterer på 1-tallet har gjort det - type mellomfagstillegg direkte etter grunnfaget, midt i samlivsbrudd og med fullt kaos på alle kanter og minimal konsentrasjon. Men igjen kommer det jo an på hva man har anlegg for også. Det er jo mulig å bestå en lavere grads eksamen i litteratur, f.eks., om man er skrivefør og har lest romanen det handler om. (Mine litteraturbesvarelser har sjelden vært særlig teoritunge. ) Derimot er det vel knapt mulig å bestå en eksamen som involverer intrikate utregninger uten å ha lært seg metoden.

På den annen side kan en person som f.eks. er glimrende i matematikk være så dårlig til å skrive norsk at vedkommende kan lese seg blå på litteraturteori uten å greie å forfatte en såpass god og sammenhengende eksamenstekst at hen får ståkarakter.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 11:17   #200
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Ah, jeg brukte hen for første gang! )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.