Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må beroliges

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 22:09   #81
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må beroliges

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her i kommunen nå er det reine epidemien og i kveld fant jeg lus på jentungen for andre gang på bare litt over en måned. Det var hyl og skrik og protester på å ta lusekur, men ingen bønn. Vi hadde nok igjen fra forrige gang til å ta første behandlinga i kveld.

Jeg blir så forbanna på de sløvingene som ikke gidder å sjekke og ta ansvar som sørger for at vi andre får smitten i hus om igjen og om igjen.

Det er ikke sikkert hun er smittet på nytt. Det kan være at lusa overlevde forrige kur. Samme har vi opplevd her. Vi skiftet kurtype og da ble lusa borte.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 23:50   #82
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nenne: Apoteket anbefaler å skifte kur dersom en får det igjen etter så kort tid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 00:05   #83
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er ikke sikkert hun er smittet på nytt. Det kan være at lusa overlevde forrige kur. Samme har vi opplevd her. Vi skiftet kurtype og da ble lusa borte.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er fra forrige gang. Vi har blant annet vært hos frisør med henne i etterkant og jeg ba dem sjekke. De ser mye av det, men erklærte henne for å være lusefri da vi var der.

Frisøren hadde et dansk middel, en sjampo tror jeg, som jeg lurer på å prøve i tillegg til apotekets middel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 00:24   #84
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp lusemaskin som tar knekken på lusene med strøm.
(Clas Ohlson, helsekostbutikker).

Ser ut som barbermaskiner, føres gjennom håret - og kommer den over ett egg eller lus, stopper den opp og tar knekken på den med bittelite, elektrisk støt.

Ikke så skummelt som det høres ut som.

Gammel 07-06-07, 01:03   #85
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kjøp lusemaskin som tar knekken på lusene med strøm.
(Clas Ohlson, helsekostbutikker).

Ser ut som barbermaskiner, føres gjennom håret - og kommer den over ett egg eller lus, stopper den opp og tar knekken på den med bittelite, elektrisk støt.

Ikke så skummelt som det høres ut som.

Den kverker vel bare lusa vel, ikke eggene? I hvert fall hvis det er den samme som averteres på finn. Derfor må man gjøre det ofte, sånn at nyklekkede beist ikke rekker å legge nye egg.
Lus er nesten enda verre enn flått også det....brrr - jeg grøsser altså, og gjett om jeg skal få kjøpt en lusekam fortere enn svint!

Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 00:57   #86
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den kverker vel bare lusa vel, ikke eggene? I hvert fall hvis det er den samme som averteres på finn. Derfor må man gjøre det ofte, sånn at nyklekkede beist ikke rekker å legge nye egg.
Lus er nesten enda verre enn flått også det....brrr - jeg grøsser altså, og gjett om jeg skal få kjøpt en lusekam fortere enn svint!

Nei, den skal ta kverken på eggene.
Og om det stemmer, er den jo ypperlig å bruke forebyggende i lusesesongen ( som jo burde være slutt nå!) - for da tar den jo eventuelle egg før det blir masse lus.

Gammel 09-06-07, 17:29   #87
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei, den skal ta kverken på eggene.
Og om det stemmer, er den jo ypperlig å bruke forebyggende i lusesesongen ( som jo burde være slutt nå!) - for da tar den jo eventuelle egg før det blir masse lus.

Er det denne dere mener? Men denne tar kun kverken på lusa.

http://www.intramed.no/forbruker/pro...FSdPEgodlQwDSw

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 18:54   #88
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Nei, denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=389883

Gammel 10-06-07, 23:40   #89
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er fra forrige gang. Vi har blant annet vært hos frisør med henne i etterkant og jeg ba dem sjekke. De ser mye av det, men erklærte henne for å være lusefri da vi var der.

Frisøren hadde et dansk middel, en sjampo tror jeg, som jeg lurer på å prøve i tillegg til apotekets middel.

Den danske fikk jeg og da den vanlige ikke hjalp. Den het lusvekk eller noe sånt. Den hjalp.

Det kan ha vært et eneste egg som har overlevd, men jeg skal ikke være påståelig altså. Jeg har selv gått gjennom håret flere ganger og ikke funnet noe. Dagen etter fant jeg mange kryp i det samme håret....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 11:13   #90
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei, denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=389883

Da har jeg bestillt denne og den shampoen som heter for Lusestopp.
Er nå forberedt

Vi har ikke sett tegn til lus/egg ennå og jeg har alikevel kammet daglig i vått hår.
Skulle vel tro da at faren er over og at evnt egg er borte? Eggene forsvinner vel med kammingen?

Er eggene så små at de er vanskelige å oppdage?
Og lusa skal være svært vanskelig å oppdage leser jeg i brosjyrer
og andre steder men her ser det ut til at de som har opplevd dette så den godt?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.