|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Legitimasjon innenlandsreiserJeg og ungene skal reise med Norwegian til Oslo nå snart, og på billetten oppdager jeg nå at det står at vi må ha med legitimasjon med bilde, men at barn kan bruke fødselsattest som gyldig legitimasjon. Jeg ble ikke spurt om legitimasjon i fjor, og blir aldri spurt når jeg reiser med Widerøe. Ungenes fødselsattest tror jeg faren har, og han rekker neppe å få sendt det til meg før vi reiser.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserJeg har ikke blitt spurt på flere år tror jeg, de har sluttet med det. Barn trenger uansett ikke, det fikk jeg beskjed om da man måtte vise legitimasjon for å sjekke inn bagasje. Men de har sluttet med det også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserJa, det er jo det jeg også mener, men det sto liksom med store bokstaver på den billetten, så derfor ble jeg usikker.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserMin gutt har aldri vist hverken fødselsattest eller pass, og han har reist ganske mye med Norwegian sammen med pappaen sin.
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserJeg tror jeg satser på at det fortsatt er sånn. Jeg bare reagerte på de store bokstavene, det var liksom ikke til å unngå å se.
|
|
|
|
#8 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserJeg oppdaget det samme for en drøy uke siden, på vei til flyplassen, og hadde glemt bankkortet hjemme |
|
|
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Legitimasjon innenlandsreiserJeg reiser en del i jobb, som i et par ganger i måneden. Sist jeg ble bedt om å vise pass var til England (utenfor Schengen). Ellers kan jeg ikke erindre sist jeg ble bedt om det innen Norge, Norden eller andre Schengen-land.
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Legitimasjon innenlandsreiser
Jeg måtte vise legitimasjon på vei hjem fra Amsterdam i forrige uke. Ikke til. Forøvrig århundrets lengste boarding, folk var ikke så forbredt på å finne frem legitimasjon tror jeg. Tok tre kvarter. |
|
|
|
![]() |
|
|