Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-15, 21:19   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, eller unger som hopper på trampolina. At naboene våre har satt opp sin i år igjen og tillater alle naboungene å hoppe på den rett utenfor stuevinduet sitt er helt uforståelig for meg. Kanskje noen bare liker ungeskrål og gressklipperstøy? Jeg for eksempel, elsker lukten av nyklipt gress og syns nesten sommersøndagen er litt kjipere uten. Synd at jeg og mine naboer bare trenger å klippe plenen en gang per sesong ellerno og det gjelder endatil bare de som ikke har lyng i hagen sin.

(mon tro om ikke den loven må endres om vi får søndagsåpne butikker? Ekstra trafikk og pipende kasseapparat må jo oppleves som utilbørlig støy for noen?)

Det gjør jeg også, og jeg liker naboen min veldig dårlig. Just sayin'.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-15, 22:36   #22
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Viste det og har ingenting bråkete i gong på søndagane. Politiet i Bergen har begynt å rykke ut på slike ting faktisk.

Gammel 22-06-15, 23:16   #23
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette noe alle vet? Forbudt ved lov å klippe gress på søndager

Jeg visste det, og det har vært diskutert før. Ikke så mange som syns dette var noe å bry seg om, gitt.

Gammel 22-06-15, 23:59   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er aldeles nydelig å kunne sitte ute på søndag ettermiddag uten det hersens bråket fra klippere, motorsager og kantklippere. Skal først folk bryte loven så please gjør det fra kl 7 om morgenen til kirketiden er over.

I dag var det ikke ørens lyd ute Pga klippere av ulik sort. I går var det heldigvis fredelig. Ofte har jo også folk i nabolaget gjester på finværssøndager og det er hyggelig å sitte ute uten støy.

Vi har aldri klippet plen på søndager og vi har heller aldri sett behovet, trass plen som tar en del tid å klippe.

Klesvask henger jeg ut, men om naboen har selskap henger jeg ikke stativet nærmest dem fullt av undertøy.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 00:14   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg visste det, og det har vært diskutert før. Ikke så mange som syns dette var noe å bry seg om, gitt.

Jeg skummet tråden nå, og mitt inntrykk av tråden var at folk flest ikke syns det var noe å lage en politisak av, ikke nødvendigvis at det var greit å bråke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 00:24   #26
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Visste det ikke, og det overholdes ikke i vårt nabolag. Mannen fikk vel kjeft en 1. pinsedag eller noe sånt, men ellers er det ikke noe noen har reagert på. Gjør det dog ikke tidlig på dagen.

Gammel 23-06-15, 07:20   #27
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gressklippere syns jeg er helt ok. Jeg liker lyden, det er sommerlyder for meg.
Steinkuttere/slipere derimot! Vi har hatt naboer som har laget innkjørsel og de holder på til alle tider. DET er fælt.

Gammel 23-06-15, 08:03   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste det, men vi klipper av og til likevel. I likhet med naboene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 08:08   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ante ikke dette. Men jeg bor i blokk og vi har gartner som jobber i "kontortiden".

Gammel 23-06-15, 09:10   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke dette og har klippet plenen mange søndager, men ikke på morgenen. Hvordan skal man få til å rekke alt på lørdager? Jeg syns det er litt overdrevent, hvor mye er det som ikke skal være lov på søndager? Blåsing av blader/hage? Motorsag? Vinkelsliper? Hamring? Båter med sterk motor som kjører frem og tilbake med vannskikjører etter seg? Kantklipper? Ja, jeg kanskje overdrever litt, men nå plages jeg kanskje ikke så mye av gressklipperdur og har ikke heller naboer så tett på.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 09:15   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I nabolaget her klippes det nesten ikke på lørdager heller. Ofte er det etter kontortid på hverdager som genererer mest av type motorisert hagearbeid. Nå er jeg heldig og er hjemme stort sett hver dag klokka 16 da.

Gammel 23-06-15, 10:49   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi vet. Men det hender seg vi gjør som de andre søndag kveld når det går en jevn dur over hele nabolaget etter at folket er kommet hjem fra hyttene.

Gammel 23-06-15, 10:56   #33
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvordan skal man få til å rekke alt på lørdager?

Man har jo ettermiddagene/kveldene i ukedagene også.

Gammel 23-06-15, 11:04   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det visste jeg og vi respekterer det stort sett, men vi bor der vi bor og av og til er det været som bestemmer.

Gammel 23-06-15, 11:07   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forresten dette med kirketid? De som går i kirka er ganske skjermet fra bråk til de kommer hjem, så kanskje burde man tenke motsatt?

Gammel 23-06-15, 11:14   #36
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Gubbanoa - visste ikke ( går i skammekroken med seg) .

Har ikke begått lovbrudd iår da men det kunne fort skjedd - hva skulle man gjort uten FP?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 11:16   #37
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det kommer jo an på hva man mener er utilbørlig støy, da. Det står ikke nevnt gressklipper spesielt i loven, liksom?

Det er sikkert mange som vil mene at skrikende unger er utilbørlig nok.

Eller, som en kollega nevnte; 4 timer (!) med plingplong-lyder fra badmintonrackerter (voksne) rett utenfor terrassen var nok til å få henne innendørs.

Gammel 23-06-15, 11:21   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Du vet du bor på landet når du syns det bare er kos med lyder fra hva det skulle være, samme når det er. Selv fjortis-fylle-festen hos naboen syns jeg var stas, kos med litt liv i gata.

Untatt døgnville kuer da. De kan jeg styre meg for kl 4 om natta. Men de er vel ikke ulovlige.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 12:04   #39
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg visste ikke dette og har klippet plenen mange søndager, men ikke på morgenen. Hvordan skal man få til å rekke alt på lørdager? Jeg syns det er litt overdrevent, hvor mye er det som ikke skal være lov på søndager? Blåsing av blader/hage? Motorsag? Vinkelsliper? Hamring? Båter med sterk motor som kjører frem og tilbake med vannskikjører etter seg? Kantklipper? Ja, jeg kanskje overdrever litt, men nå plages jeg kanskje ikke så mye av gressklipperdur og har ikke heller naboer så tett på.

Om du ikke rekker å klippe plenen din i løpet av de andre seks dagene i uka har du kanskje for mye plen eller for tett program? Evt kjøp deg en robotklipper.

Vi har ikke hatt mange finværsdager så langt i år, langt færre enn i Oslo og vi har en del plen å klippe, men vi har da rukket å klippe plen innimellom likevel. Ikke hele plenen på en gang, men en bit nå og da.
Og jeg var veldig glad på søndag for å kunne ligge ute i sola og nyte at det var rolig for gressklippere, motorsager, kantklippere og annen motorstøy.

Jeg tror det å ha litt pause en gang i uka er verdifullt.
For min del handler det ikke om hvilken dag det er, men at en dag er annerledes synes jeg er fint.

Gammel 23-06-15, 12:06   #40
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er forresten dette med kirketid? De som går i kirka er ganske skjermet fra bråk til de kommer hjem, så kanskje burde man tenke motsatt?

Ja det synes jeg.
For min del kan de gjerne starte motorsager og klippere like utenfor døra mi klokka 8 søndag morgen og fram til klokka 13.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.