|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Sitter på camping med to store unger i Sverige uten nesten nett kun nett midt på natta og en unge på barneavdelingen I Norge med pappan og bare lurer? Orker ikke å søke opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?For min del er det en feiring av at USAs høyesterett kunngjorde at homofile har en grunnlovsfestet rett til å gifte seg med hverandre.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 28-06-15 kl 06:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?
Ja, kanskje det er det alle har tenkt som bakgrunnen? Litt kjapt svar fra meg i natt (har ikke endret selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?USAs høyestretts kunngjøring av grunnlovsfestet rett til å gifte seg med samme kjønn, men sammenfalt veldig bra med Pride-dagen i Oslo, London, Cleveland og Chicago. Ikke rart det sammenfalt med noen Pride-arrangement, siden sommeren har Pride et eller annet sted omtrent hver helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
Jupp! At pride går av staben i Oslo samme dag forsterker også disse bildene.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Men det er jo anledning Pride. Appen heter celebrate pride. Pride feires over hele verden denne helgen, ikke bare i Oslo. At det rett før ble avgjort like rettigheter til å gifte seg i USA er jo egentlig bare et lykketreff.
![]() |
#10 |
One of These Days
|
Jeg er rørt over det samme, og at omtrent samtlige i feeden min er regnbuefarget! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jada, vet det - poenget mitt var at jeg gjør det primært pga høyesterettsavgjørelsen, men det ser ikke ut til at det er hovedårsaken blant folk på vennelista mi.
Jeg tror ikke det er tilfeldig. Noe om datoen fløy forbi meg i går, og litt googling viste at tre viktige lgbtq-kjennelser i USA har kommet 26. juni:
![]()
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Jeg er dypt (gledelig) sjokkert over at dette gikk gjennom, og så til og med i de verste bibelbelte-statene i USA?? Kommer det til å bli sinte demonstrasjoner og oppstandelse, mon tro?
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Dette er også noe å feire!! http://www.dagbladet.no/2015/06/26/k...ring/39854172/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Det er sjelden jeg gjør noe med profilbildet mitt, men Rosa Sløyfe og dette har fått meg til å lage sånn endring. Min 'bror' i USA er homofil, bestevenninna mi det året jeg bodde der er det, så for dem og alle mine venner i den fløyen er det så hjertelig gledelig at dette gjør jeg med glede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Jeg pleier ikke å kaste meg på facebooktrender hvor man ender opp med å være superengasjert på FB, men gjør lite ellers. Men denne syns jeg var anderledes. Det handlet om uforbeholden støtte, ikke noe mer. I tillegg har jeg noen eldre, amerikanske venner som er svært opprørt over høyesterettsdommernes avgjørelse, så bildet ble også min stille protest mot deres hate speetch.
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Jeg pleier ikke forandre profilbilde på denne måten. Men når jeg våknet i dag og så flere steder på newsfeeden folk som posta at ekteskapet var for en kvinne og en mann. Da var jeg ganske rask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Ingen negative kommentarer på min feed.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?Jeg er heller nesten aldri med på sånne profilbildegreier på FB, men denne måtte jeg bare være med på.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Enig. Og jeg skjønner virkelig ikke at de våger å tillate seg å mene noe om hva andre skal gjøre.
![]() |
|
|