Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-15, 02:08   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?

Sitter på camping med to store unger i Sverige uten nesten nett kun nett midt på natta og en unge på barneavdelingen I Norge med pappan og bare lurer? Orker ikke å søke opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 02:39   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?

Pga prideparaden (eller hva det heter).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 05:36   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det en feiring av at USAs høyesterett kunngjorde at homofile har en grunnlovsfestet rett til å gifte seg med hverandre.
Det er fantastisk. Og på tide.

Sist redigert av Kirsebær : 28-06-15 kl 06:36.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 07:31   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

For min del er det en feiring av at USAs høyesterett kunngjorde at homofile har en grunnlovsfestet rett til å gifte seg med hverandre.

Ja, kanskje det er det alle har tenkt som bakgrunnen? Litt kjapt svar fra meg i natt (har ikke endret selv).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 09:33   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jupp

Men god timing i forhold til Pride Day. Noen som vet om det er planlagt med tidspunktet?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 09:49   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Men ut fra det venner på FB kommenterer er det nok mange som "bare" gjør det i anledning Pride.

Gammel 28-06-15, 10:01   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

USAs høyestretts kunngjøring av grunnlovsfestet rett til å gifte seg med samme kjønn, men sammenfalt veldig bra med Pride-dagen i Oslo, London, Cleveland og Chicago. Ikke rart det sammenfalt med noen Pride-arrangement, siden sommeren har Pride et eller annet sted omtrent hver helg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 10:02   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jupp! At pride går av staben i Oslo samme dag forsterker også disse bildene.

Gammel 28-06-15, 10:03   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, kanskje det er det alle har tenkt som bakgrunnen? Litt kjapt svar fra meg i natt (har ikke endret selv).

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men ut fra det venner på FB kommenterer er det nok mange som "bare" gjør det i anledning Pride.

Men det er jo anledning Pride. Appen heter celebrate pride. Pride feires over hele verden denne helgen, ikke bare i Oslo. At det rett før ble avgjort like rettigheter til å gifte seg i USA er jo egentlig bare et lykketreff.

Det gjør nok at flere endrer bildet sitt, fordi det blir et massivt fokus på dette og er jo en fantastisk anledning til å feire og vise støtte. Jeg er så rørt av nyhetsoppdateriene fra USA.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 10:09   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er så rørt av nyhetsoppdateriene fra USA.

Jeg er rørt over det samme, og at omtrent samtlige i feeden min er regnbuefarget!

(Og, jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at appen heter Pride, så du har nok rett i at det er for Pride feiringene og ikke USAs nye lov. Selv om jeg endret i den forbindelese.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 10:49   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er jo anledning Pride. Appen heter celebrate pride. Pride feires over hele verden denne helgen, ikke bare i Oslo. At det rett før ble avgjort like rettigheter til å gifte seg i USA er jo egentlig bare et lykketreff.

Det gjør nok at flere endrer bildet sitt, fordi det blir et massivt fokus på dette og er jo en fantastisk anledning til å feire og vise støtte. Jeg er så rørt av nyhetsoppdateriene fra USA.

Jada, vet det - poenget mitt var at jeg gjør det primært pga høyesterettsavgjørelsen, men det ser ikke ut til at det er hovedårsaken blant folk på vennelista mi.

Ellers er vel ikke dette noe Facebook har brukt å gjøre ifbm Pride? Jeg vil tro at det faktum at det skjer i år absolutt kan ha sammenheng med høyesterettsavgjørelsen.

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jupp

Men god timing i forhold til Pride Day. Noen som vet om det er planlagt med tidspunktet?

Jeg tror ikke det er tilfeldig. Noe om datoen fløy forbi meg i går, og litt googling viste at tre viktige lgbtq-kjennelser i USA har kommet 26. juni:

• 26. juni 2003: Høyesterett fjernet sodomi-loven som forbød homofil seksuell aktivitet (Lawrence v. Texas)
  • 26. juni 2013: Høyesterett erklærte at DOMA (Defence of Marriage Act) grunnlovsstridig (US v. Windsor)
  • 26. juni 2015: Homofilt ekteskap i alle 50 stater
Det blir liksom litt for tilfeldig at alle tre kommer på samme dato.

Gammel 28-06-15, 10:51   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dypt (gledelig) sjokkert over at dette gikk gjennom, og så til og med i de verste bibelbelte-statene i USA?? Kommer det til å bli sinte demonstrasjoner og oppstandelse, mon tro?

Gammel 28-06-15, 11:56   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er også noe å feire!! http://www.dagbladet.no/2015/06/26/k...ring/39854172/

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 12:26   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det er helt superbra, men jeg har en motstand mot sånne Facebookgreier der en endrer profilbildet sitt, så det har jeg ikke gjort.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:08   #15
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er sjelden jeg gjør noe med profilbildet mitt, men Rosa Sløyfe og dette har fått meg til å lage sånn endring. Min 'bror' i USA er homofil, bestevenninna mi det året jeg bodde der er det, så for dem og alle mine venner i den fløyen er det så hjertelig gledelig at dette gjør jeg med glede.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:12   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke å kaste meg på facebooktrender hvor man ender opp med å være superengasjert på FB, men gjør lite ellers. Men denne syns jeg var anderledes. Det handlet om uforbeholden støtte, ikke noe mer. I tillegg har jeg noen eldre, amerikanske venner som er svært opprørt over høyesterettsdommernes avgjørelse, så bildet ble også min stille protest mot deres hate speetch.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:15   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier ikke forandre profilbilde på denne måten. Men når jeg våknet i dag og så flere steder på newsfeeden folk som posta at ekteskapet var for en kvinne og en mann. Da var jeg ganske rask.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:21   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen negative kommentarer på min feed.
Til og med noen jeg mistenker for å ha vært temmelig sneversynte tidligere, overrasket med å like regnbueposter og endre profilbilde.

Det beste hadde jo vært om det var så selvsagt at alle måtte få gifte seg med den de elsker, at ingen hadde reagert nevneverdig på lovendringen. Men det er ikke sånn.
Jeg føler på mange vis at de homofile kjemper en kamp som ligner på den kvinner kjempet før oss, og fortsatt kjemper i store deler av verden, for å få en likeverdig plass i samfunnet som alle andre.

Gammel 28-06-15, 13:44   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er heller nesten aldri med på sånne profilbildegreier på FB, men denne måtte jeg bare være med på.

Kom over et nyhetsbilde av The White House som visstnok badet i regnbue-flomlys i går i anledning avgjørelsen, og kommentarfeltet der ... Jeg gidder sjelden å hisse meg opp over kommentarfelt for det er så mange idioter at jeg ikke kan utsette meg for det blodtrykket der, men herregud altså. Jeg kunne ikke lese mer enn 20-30 kommentarer (der 90 % av dem handlet om Gud og synder og det å brenne i helvete) før jeg holdt på å kaste opp. Jeg synes det er så ironisk at mesteparten av hatet kommer fra religiøse folk.

Gammel 28-06-15, 14:10   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er heller nesten aldri med på sånne profilbildegreier på FB, men denne måtte jeg bare være med på.

Kom over et nyhetsbilde av The White House som visstnok badet i regnbue-flomlys i går i anledning avgjørelsen, og kommentarfeltet der ... Jeg gidder sjelden å hisse meg opp over kommentarfelt for det er så mange idioter at jeg ikke kan utsette meg for det blodtrykket der, men herregud altså. Jeg kunne ikke lese mer enn 20-30 kommentarer (der 90 % av dem handlet om Gud og synder og det å brenne i helvete) før jeg holdt på å kaste opp. Jeg synes det er så ironisk at mesteparten av hatet kommer fra religiøse folk.

Enig. Og jeg skjønner virkelig ikke at de våger å tillate seg å mene noe om hva andre skal gjøre.
Det er ingen av dem som tror selv at de kommer i helvete fordi noen andre gifter seg. Og det står klart i bibelen at man skal la andre synde i fred. Så kan de bare ikke holde tåta?

Onde, intolerante drittfolk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.