|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snakker du til barnet dittJeg håper jeg misforstår dette innlegget, at det er ment humoristisk eller ironisk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snakker du til bar et dittDet er nok meint å vere humoristisk/sarkastisk, men det var eit heller dårlig forsøk.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Snakker du til bar et dittJeg synes ikke dette var så ille. Ikke akkurat "haha, så morsomt!", men jeg kan godt forstå at det er irriterende å høre på. Jeg må innrømme at jeg synes det kan være slitsomt å høre på mødre (i hovedsak) som snakker til ungene sine med tynn, pipete babystemme selv...
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Snakker du til bar et dittJeg klarer ikke helt å se om det skal være humoristisk eller seriøst, i så fall er det et dårlig forsøk på humor. Barn må jo snakkes til for å lære seg språk! Jeg ble bare irritert av denne.
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Snakker du til bar et dittSyns ikke den var spesielt morsom. Man må jo snakke med barna, og det er ikke alltid like lett å føre en samtale med noen man ikke får noe særlig tilbake fra. Babyprodukter ser jeg ikke helt poenget med, men each to their own som det heter på godt norsk.
|
|
|
#7 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Snakker du til bar et dittBabyspråk skulle det selvsagt være.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Snakker du til bar et ditt"Babyspråk" eller barnetilpasset tale er faktisk bra å bruke til babyer, og de fleste gjør vel det automatisk. Spedbarn responderer f.eks. mer når vi legger stemmen i et høyt toneleie og bruker lyder som de selv gjør. Til en ettåring som det var snakk om her så er det vel nettopp den typen barnetilpasset tale som beskrives her moren driver med: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snakker du til bar et dittDønn enig med Filifjonka her, både som småbarnspedagog og mor.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Snakker du til bar et ditt
Jeg er enig i alt her.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Snakker du til barnet dittNoen burde sende artikkelforfatter informasjon om faren av å ligge for lenge i solen. Det er jo tydelig hun har fått solstikk å ikke tenker klart.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snakker du til barnet dittJeg tror forfatteren har barn selv, men om det er et humoristisk innslag så synes jeg det ikke kommer klart nok frem. Og er det ikke humor, er det bare trist at noen tenker slik. |
|
|
|
![]() |
|
|