|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Skikk og bruk: Gratis selvplukkGratis selvplukk av rips skal jeg på i dag hos en bekjent. Han annonserte altså gratis selvplukk på FB i går.
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkDe fleste jeg kjenner som tilbyr selvplukk, er bare glade for å bli kvitt frukten/bærene, siden de ikke orker å plukke/ikke har bruk for det selv. Du kan jo gi bort et glass av syltetøyet/saften/vinen/likøren du lager som takk for råvarene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkDet Madicken sa. De jeg kjenner som tilbyr slikt, er overlykkelige for at noen kommer og befrir dem for bær og frukt.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkVi har masse rips vi ikke får brukt og hadde kun forventet et takk i en slik sammenheng. Det er jo en lykke at de kan bli brukt.
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkEg forventer ingenting i slike tilfeller. Har ofte gjort det same med plommer og er bare glad frukta blir brukt.
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkJa, de blir bare glade. Og de blir sikkert kjempeglad for et glass ripsgele hvis du plukker mye og skal lage det. Og da får du sikkert komme tilbake neste år også.
|
|
|
#9 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkDet er en stor fordel å få bort frukt og bær, fordi det tiltrekker skadedyr (foruten at det ligger og råtner på plenen). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukkJeg burde ha gjort det med kirsebærene mine, for nå henger de på treet og råtner ... :yuk:
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukk
Men vil ikke fuglene ha disse, da? Mine kirsebær forsvinner i fuglegapene. Du får henge opp skilt med "Gratis kirsebær til tobeinte både med- og uten vinger!" |
|
|
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Skikk og bruk: Gratis selvplukk
Nei, de rører de ikke! Engelske fugler er bortskjemte krek som bare spiser søte moreller.
|
![]() |
|
|