|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Når sluttet ungene med tripptrappstol?Utålmodig etter å få hvertfall én ut av hus.
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Tja, 17-åringen har sin ennå |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Jeg ga bort eldste sin i vår. Da var hun nesten 13. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?
Sjuåringen hos oss maser om å få slippe sin. Vi har bare to (og tre barn), så eldstemann flyttet over på vanlig stol langt tidligere. Det er bare mora som elsker at det er så lett å holde den ren som gjør at han ikke får... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Eldste på 8,5 har vært uten tripptrappen en stund, men mellomste på 5 er så mye mindre enn han var på samme tid, så hun må vel vente en stund til før det blir aktuelt med vanlig stol.
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Tidlig. Ikke så veldig lenge etter at de sluttet med bøyle. De insisterte på å sitte på vanlig stol som storebrødrene. Jeg syns de er litt tunge og uformelige og ikke særlig fine, så jeg var vel egentlig bare glad for å ikke ha dem stående i en 30-årsperiode. Men hvis ungene hadde villet bruke dem lenger så hadde de selvfølgelig fått lov, det er jo greit å komme opp i riktig høyde ved bordet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Mine bruker dem. De er 14 og 11. De vanlige kjøkkenstolene våre er såpass lave i setet at det er høyt til bordet. Vi har fjernet fotplate og regulert sitteplate slik at den er skkurat som en "voksenstol". Og det er jo det som er meningen. Vi voksne bruker dem også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?De sluttet tidlig, lillebrorer 7 år nå, og det er iallefall 2 år siden jeg solgte den. Da hadde han ikke brukt den på et år sikkert.
|
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Jeg husker den dagen vi innså at tredjemann (som kanskje var to-tre år) rett og slett insisterte på å sitte på vanlig stol på heltid, og vi hadde sagt at vi skulle sette tripptrappstolen på loftet. Den ble stående i gangen et par dager i påvente av å bæres opp dit. Jeg så at den lille tassen sparket til stolen en gang han passerte den, og så for meg tankeboblen over hodet hans: "Står du her ennå da, hersens barnslige møkkastol?!?" |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?2006-barnet her foretrekker å sitte på Tripp Trapp.
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Har bare brukt babyhøystol, deretter var det over på vanlig stol. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
da har dere sikkert små romper - jeg syns de er korte i setet |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Tidlig. Før de begynte på skolen. Begge ville heller sitte på vanlig stol, og det gikk bare fint. Så da benyttet jeg sjansen til å få de to snublefellene ut av huset (jeg hater hvordan beina på stolen stikker ut bak, slår alltid tærne i dem).
|
|
|
#18 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?De har forsvunnet ganske kjapt, men det var mer fordi jeg sparket borti de titt og ofte enn at ungene ikke ville bruke de.
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Når sluttet ungene med tripptrappstol?Vi byttet til litt høyere juniorstoler fra Ikea da det ikke lenger var behov for bøyle. Disse tok litt mindre plass og kostet ikke mye. Sjuåringene foretrekker fortsatt disse, tiåringen sitter på vanlig stol (spisestolene våre er ganske lave i forhold til bordet).
|
![]() |
|
|