Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger vi en kjøkkenmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-15, 14:13   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger vi en kjøkkenmaskin?

Etter det jeg har forstått er kjøkkenmaskin noe som finnes i de fleste veletablerte hjem? Vi hadde inntil et par år siden en slik enkel plast-variant som vi ikke brukte til noe annet enn å lage smoothie (Det funket den til gjengjeld bra til. Mye bedre enn blenderen vi har nå ...).

Vårt lille rekkehuskjøkken har dårlig med både benkeplass og skapplass, så jeg kjøper nødig store apparater som kun brukes noen få ganger i året.

Den eneste gangen jeg tenker over at vi kanskje trenger en kjøkkenmaskin er når jeg baker grovbrød med klissete deig som gjør det vanskelig å elte med hendene. Bake brød gjør jeg periodevis mye, men det kan gå flere måneder mellom hver periode.

Hvilke andre grunner bør vi ha før vi skaffer oss kjøkkenmaskin?

Gammel 11-08-15, 14:23   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger vi en kjøkkenmaskin?

Vi bruker kjøkkenmaskinen hovedsakelig til grovbrød. Ellers har den kjøttkvern, som jeg bruker hver høst når elgen parteres, også har den visper som brukes når jeg baker større kaker eller visper større mengder krem/smørkrem osv. Ikke så ofte altså, og jeg kunne like greit ha brukt håndmikser eller foodprosessor til de oppgavene. Om jeg hadde hatt dårlig med plass på kjøkkenet hadde jeg valgt å ha en større foodprosessor eller en mindre kjøkkenmaskin med mulighet for kutte-blader, for å slippe unna to maskiner.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 15:22   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en i 15 år og ga den til loppemarked i fjor. Ble brukt en gang.

Baker ikke brød annet enn eltefritt, bruker håndmikser med eltekroker ved andre deiger, men spiser lite brødmat.

Bruket stavmikser, blender og håndmikser ofte, både med eltekrok og ballongvisp.

Vil ikke ha ny kjøkkenmaskin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 15:31   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar! Ut fra det dere skriver høres det ikke ut som om vi bør investere i en. Når jeg leser oppskrifter, får jeg liksom følelsen av at det er en selvfølge at alle har en.

Gammel 11-08-15, 16:24   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Dropp det! Som du selv sier- det er først for å spare tid/krefter det er aktuelt. Du kommer langt med en stavmikser, jeg gidder sjelden å dra frem noe mer.

Gammel 11-08-15, 17:03   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg baker kun brød i min, og det går periodevis. Jeg hadde ikke hatt kjøkkenmaskin hadde det ikke vært for at jeg fikk en av mamma.

Gammel 11-08-15, 17:55   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg derimot bruker min to, tre, fire og ofte flere ganger enn det i uka.
Bake brød, kake, lage vaffelrøre, osv, men jeg har aldri brukt kjøttkverna og jeg synes den løse blenderen vi har er bedre.

Gammel 11-08-15, 18:23   #8
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Trenger ikke alle egentlig en Kitchen Aid i livet sitt??

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 00:01   #9
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Tja, hvis du ikke savner det så trenger du ikke?
Vi bruker vår masse. Pizzadeig, pastadeig, boller, brød, kakedeig/krem, "småkakekjeksdeig",vaffelrøre, pannekakerøre, er det jeg kommer på i farten. Den har også blender, juicer og kjøttkvern, hvor blenderen brukes ofte.

Gammel 12-08-15, 00:28   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker min mye, men savner du ikke en så trenger du vel ikke heller?

Gammel 12-08-15, 00:55   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg visste ikke at jeg manglet en før den sto på benken. Bortsett fra symaskinen, mitt aller beste kjøp noen sinne!

Gammel 12-08-15, 11:27   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det var det jeg også tenkte

Til gjærbakst synes jeg den er uunværlig (med unntakk av elterfi bakst).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 20:53   #13
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg bruker min til alt av gjærbakst unntatt brød, og i tillegg til kaker og marengs. I tillegg har vi brukt kjøttkverna til den. Jeg kunne ikke vært foruten i alle fall.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 21:29   #14
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøpte meg en i håp om å lage mer fra bunnen av. Og det har jeg absolutt gjort. Har akkurat laget Nennes rundstykker.
Den står framme på benken året rundt. Har en bitteliten benkplass mellom komfyr og kjøleskap (dvs bredden på et enkelt skap) så den står der. Blir jo ikke brukt til noe annet uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.