Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Øya 2015

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-15, 11:07   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya 2015

Beck var helt fantastisk! Jeg har ikke noe forhold til ham whatsoever, bortsett fra at jeg vet hvem han er og har hørt Loser, liksom. Men det var en skikkelig kul og fengende konsert, han er så variert og gjorde så mye forskjellig, og pratet og var morsom innimellom, og da vi gikk ut, kommenterte jeg til mannen at han minner meg om Tom Waits - ikke musikalsk, såklart, og ikke i stil, men i det at han er så proff og så showman og har så stor bredde i det han gjør, og at han virker laidback og ruslende, mens jeg gjetter at alt er planlagt grundig og er bare, ja, proft.

Ellers likte jeg Future Islands, som jeg aldri hadde hørt om før, de hadde den mest intense vokalisten jeg har sett på lengelenge - han minnet meg nesten om John Belushi. Han tok det virkelig helt ut fra første frase og var gjennomsvett midt i første låt. Bra musikk også, dessverre dårlig lyd, særlig på vokalen. Vet ikke hvorfor, vi har hørt andre på Vindfruen der lyden var bra.

Vi hørte på Holly Herndon i Hifiklubben, det hørtes/så veldig kult ut i ti minutter, men dessverre fikk de tekniske problemer (de sa at "the sun fried our computers") og fiklet fortvilt i en halvtime før de fikk spilt én låt til. Synd, henne hører jeg gjerne igjen. Da kanskje innendørs med bedre klimakontroll.

Vi så litt av Alt-J på Amfiet, de var flinke, men vi hørte bare en stund, og så gikk vi for å få oss noe å spise.

Siri Nilsen gikk vi forbi etter middag, det hørtes veldig kjedelig ut, så vi gikk og satte oss foran Amfi og ventet på Beck i stedet.

Gammel 15-08-15, 11:19   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Har du meg på igg, Tally?

Nei, jeg skrev mens du postet. Ville aldri ignorert deg!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 11:30   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du Beck var uinspirert, Tally? Vel, det tok noen låter før jeg var helt overbevist, så hvis du bare hørte litegranne, skjønner jeg det kanskje litt bedre. De siste tyve minuttene var superbra, syntes jeg, og da var jeg litt lei meg for at de begynte 8 minutter for sent, ellers kunne vi fått en låt til. Jeg syntes konserten var bedre enn Florence sin, selv om jeg liker og kjenner hennes musikk mye bedre.

Gammel 15-08-15, 11:38   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle veldig gjerne sett Beck også, jeg har vært stor fan i hvert fall før, og synes det siste platen er ganske bra.

Men jeg har så dårlig erfaring med å hoppe mellom, jeg får mye dårligere opplevelse av begge to. All-in eller all-out.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 11:42   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nok litt vanskelig å omstille seg fra TGTB&TZ sin rå pønkenergi til Becks mer stillfarne, mer innadvendte sceneopptreden. Men av Dagbladets panegyriske lovprisning og VGs meh. er jeg nok mest med VG.

Gammel 16-08-15, 10:01   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

For en flott avslutning! Benjamin Booker og Sturghill Simpson var mine favs, no suprise! I tillegg danset jeg til Miss Tati og Ibibio (jeg vil ha sånn kjole!).

Booker er utgitt på Jack Whites plateselskap, og sånn sett ikke overraskende at var min favoritt. Sturghill var så klassisk country som man får det, og en flott konsert selv om han selv virket litt forundret over å spille på en slik festival.

Susanne Sundfør begynte fantastisk og jeg skjønte at for å nyte det måtte jeg velge det, og ikke være mentalt i mellom konserter. Gikk derfor etterhvert til Thåström som var et slags mekanisk, doomsday punkunivers, med røyk og en fantastisk lysrigg. Dagen hadde dog vært så lang at en halvtime før konsertslutt syklet jeg hjemover.

Der er umulig å ikke elske øya etter en slik avslutning, med perfekt vær, gress man kan gå barbeint i, et utrolig sammensatt program og deilig mattilbud med utrolig engasjerte og hyggelige tilbydere.

Gammel 16-08-15, 12:09   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes totalt sett lørdag var den svakeste dagen, men for en avslutning med Thåström.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 17:46   #48
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

For en fantastisk dag igår! Været var perfekt og stemningen utrolig god.

Elsket Benjamin Booker og Thåström var helt fantastisk Øya kunne blitt avsluttet på en bedre måte!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 21:23   #49
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Bad Religion. Og Thåström.

*feil kant av landet*

<--

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.