Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterjakke til andreklassing, gutt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-15, 11:07   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vinterjakke til andreklassing, gutt

Jada, enda en stund til vinter, men i dag er det høstlig ute og jeg begynner å få oversikt over hva vi trenger å få i hus.

Yngste trenger en vinterjakke. Synes Pop sine er blitt for dyre, tunge er de og. I fjor hadde han en fra H&M. Fornøyd med den, men usikker på om årets farger vil falle i smak. Han likte ikke fargen på den fra KappAhl i år. Bør være vand- og vindtett.

Noen som har sett noen fine til grei pris?

Gammel 16-08-15, 11:50   #2
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke til 2.klassing, gutt

Vi kjøpte i fjor på Name it, grønn og blå, han var veldig fornøyd, håper den passer til høsten. de andre har hhv Bergans (kjøpt på tilbud på komplettfritid) og Isbjørn, veldig fornøyd med begge to, men de er jo forholdvis dyre da om man ikke kommer over tilbud.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 12:00   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer neppe over tilbud. Har hatt Isbjørn dress, men synes i grunnen den var stiv og ikke så veldig mye bedre enn andre, rimeligere ting.

Holdt Name it seg vanntett?

Gammel 16-08-15, 12:26   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min har hatt fra HH de siste par årene, og jeg har vært fornøyd. Litt usikker på pris, men en plass mellom 5 og 700 kanskje.

Gammel 16-08-15, 15:15   #5
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Min har hatt fra HH de siste par årene, og jeg har vært fornøyd. Litt usikker på pris, men en plass mellom 5 og 700 kanskje.

Hvordan er de i størrelsen? Normale? Ser Sportmann har fått inn en fin en til 899,- men føler jeg må prøve i butikk rett og slett. XXL får vel også inn.

Gammel 16-08-15, 15:36   #6
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg kjøpte jentevarianten av denne til min åtteåring. De siste årene har jeg prioritert vanntette vinterjakker ( vi bor i Bergen ).
http://lekmer.no/barneklar/yttertoy/...vintage-denim1

Gammel 16-08-15, 16:05   #7
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Jeg kjøpte jentevarianten av denne til min åtteåring. De siste årene har jeg prioritert vanntette vinterjakker ( vi bor i Bergen ).
http://lekmer.no/barneklar/yttertoy/...vintage-denim1

Har sett jentevarianten, den er veldig fin. Vi har god erfaring med Didriksons. Eldste har hatt to derfra.

Vil 130 cm passe til en som er 122 cm lang og slank? Eller vil han drukne i den?

Gammel 16-08-15, 16:10   #8
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har sett jentevarianten, den er veldig fin. Vi har god erfaring med Didriksons. Eldste har hatt to derfra.

Vil 130 cm passe til en som er 122 cm lang og slank? Eller vil han drukne i den?

Didriksons er veldig ok jakker å vokse i. Gutten min fikk jakke i str 150 da han var 140 cm og tynn som en spiker. Jakken sitter flott på. Tror 130 blir bra for gutten din.

Gammel 16-08-15, 16:49   #9
millact

Standard

Takk for tips! Får vise han den. Vet at eldste, jente, ønsket seg jentemodellen i fjor. Hun fikk en annen Didrikson i 170. Nå er hun 160 og den passer fortsatt. Så 130 er nok rett til yngste, ja.

Gammel 16-08-15, 17:18   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er de i størrelsen? Normale? Ser Sportmann har fått inn en fin en til 899,- men føler jeg må prøve i butikk rett og slett. XXL får vel også inn.

Jeg husker ikke helt hvordan størrelse lillebror hadde, men jeg mener at de er sånn greit normale i størrelsen.

Gammel 16-08-15, 21:42   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterjakke til andreklassing, gutt

Jeg synes Helly Hansen har fine guttejakker, selv om jeg ikke har sett på årets vinterjakker. Synes de er normale i str, ikke store i hvertfall.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:00   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fornøyd med både Reima og Didrikson. Yngste har Reimatec og eldste Didrikson, begge er veldig gode.

Gammel 16-08-15, 22:27   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg synes Helly Hansen har fine guttejakker, selv om jeg ikke har sett på årets vinterjakker. Synes de er normale i str, ikke store i hvertfall.

Nei, store er de ikke.

Gammel 17-08-15, 00:03   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært fornøyde med det meste i grunn, Isjbørn, quicksilver, burton, reflex og helly hansen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 00:03   #15
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg tipper han vil drukne i den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 10:42   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg tipper han vil drukne i den.

Jeg er enig i det. Eldste passer fint sin i 130 og han er 135 cm nå.

Gammel 17-08-15, 16:50   #17
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig i det. Eldste passer fint sin i 130 og han er 135 cm nå.

Enig med dere.

Han har arvet en vinterjakke fra KappAhl i 128. Hadde håpet han kunne bruke den, men den ble som kjole på ham. Får vente og se hva som kommer i butikk. Håper nå det blir svært så lenge til vi trenger den.

Han har to Skogstad jakker også som passer, vinterjakker, men ikke tykke, så de kan fint brukes en god stund til kulden kommer.

Gammel 31-10-15, 00:26   #18
millact

Standard

Dytter oppe denne. Jeg kunne godt tenke meg noe som har litt farger, men samtidig ikke skrikende mønster. Finnes det uten at jeg må betale en formue?

Gammel 31-10-15, 00:34   #19
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Har du sett på Name it?

Gammel 31-10-15, 01:02   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt på Obs til 299. Fine, klare farger - brede striper i grønt og to blåtoner. Han hadde tilsvarende i fjor, og den holdt fint gjennom en litt mild vinter.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.