|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Todelte vinterklær for tynne barnEldstemann går i tredje klasse og skal for første gang ha todelt sett til vinteren. Han er veldig tynn og helt gjennomsnittlig lang (128-129 cm). Problemet er ofte at 128 er for kort i beina, da han er langbeint, og 134 altfor vid i livet. Vi kjøper ekstra slim-modeller til ham i vanlige bukser, og de må snøres godt inn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnSå bra. Det har også skallsettet til PoP. Berganssettet han har nå har imidlertid ingen innstramming, så jeg har måttet stramme buksa inn med en sikkerhetsnål. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnDe strammegreiene med borrelås har dessverre nesten alltid for kort felt med borrelås til at tynne barn får strammet nok til at buksa sitter. I beste fall går det med minste mulige overlapp, helt i kanten når borrelåsdelene nesten går forbi hverandre, og da går den lett opp (særlig når borrelåsen etterhvert blir full av lo fra ullgenseren).
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnVi har hatt fra Ticket, KappAhl og Name-it, og de har dessverre ikke hatt strammemulighet i strikken, kun "belte" som kommer ut i sidene, og festes med borrelås. Og som sagt ikke lang nok borrelås, uvisst av hvilken grunn (hvor mye dyrere blir buksa med tre cm ekstra borrelås liksom? De sju kronene hadde jeg gladelig betalt for å slippe å måtte modifisere buksa).
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnEr bukser som er høye på livet med seler aktuelle da?
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnJa, HH-buksene er kjempefine, smale og høye. Så hvis ungen går med på å bruke seler anbefaler jeg også disse!
|
|
|
#9 |
|
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnIsbjørn er veldig god kvalitet, men omtrent dobbelt så dyrt som alt annet. Todelt sett er mye dyrere enn hel dress. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnBuksene fra HH mener jeg er på tilbud på Coop Obs nå til 399.-. Jeg tenkte å prøve til sjuåringen. Bare i tilfelle noen ville prøve, jeg ser jo at det er billigere i nettbutikken.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnMinsta har samme problemet. Hun nekter å gå i todelt, og sverger til hel dress. Det eneste buksealternativet som er aktuelt for henne, er bukser med seler og belte i livet. Det kan til nød gå, men stort sett går det i heldress. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnVi har alltid hatt det samme problemet og har stort sett endt opp med Bergans bukser med belte på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnBergans har smale bukser.
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnProblemet her er at jenta mi (eldste) egentlig ikke er unormalt tynn i bena, hun er vel ganske normal egentlig, men hun er derimot veldig tynn i livet. Derfor hjelper det ofte ikke med bukser som er smale i fasongen, de kan fortsatt ikke strammes nok inn i livet (gjelder også andre smale bukser, tights og longs). Og hun liker dessuten ikke at buksene er smale i bena. Så her trenger vi bukser som kan strammes nærmest ubegrenset i livet og som sitter rundt hoftene, men som har god vidde i bena. Jada, sjempeenkelt ...
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnPrøv Helly Hansen! Min er faring er at de passer smale barn. Buksene har seler. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnDenne typen bukse fra Reima fungerer veldig bra på den smaleste her i heimen:
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnVi endte opp med Isbjørn hel dress igjen. Og den passer nok neste år også, såfremst han ikke gjør et kjempebyks. Etter å ha funnet ham forfrossen i skolegården i dag, uten utebukse, tenker jeg han ikke er klar for å gå en vinter i møte i todelte ytterklær. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Todelte vinterklær for tynne barnHvor kaldt har dere det nå???
|
![]() |
|
|