Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva kler man på babyer når det pøsregner?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-15, 09:49   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kler man på babyer når det pøsregner?

Nesten fire uker gammel, ikke begeistret for å ligge i vognen hele tiden, og tilbringer derfor ganske mye tid på armen for å titte rundt seg. Og i dag (og i går og sikkert i morgen) pøsregner det, og jeg (og derfor også den lille Rampen) skal være en del utendørs, men det er jo ikke spesielt kaldt.

Finnes det tynne regndresser av noe slag for sånne bittesmå? Hun bruker fortsatt str 50/56...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 09:51   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler man på babyer når det pøsregner?

Da mine var så små brukte jeg bæresjal og paraply.

Gammel 02-09-15, 09:52   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Paraply? :grøss: Jeg er ikke et paraplymenneske. Men kanskje det må til nuh.

Gammel 02-09-15, 09:56   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En regnponcho med litt vid halsåpning kan kanskje være noe? Ev klippe til litt?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 09:56   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jepp. Jeg hadde også en kjempestor regnjakke/poncho som fungerte. Og ull/superundertøy, selv om det blir vått holder det på varmen.

Gammel 02-09-15, 10:00   #6
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ved bæring har jeg pleid å ha et bæreomslag rundt sjalet/ babyen (vanntett) også paraply i tillegg. Slike bæreomslag finner du lett brukt og du får lett solgt det igjen etterpå, er min erfaring.

Gammel 02-09-15, 10:05   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Paraply i denne blesten? En diger regnponcho duger. :erfart:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:07   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brukte dette.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:07   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Lurer på om jeg klarer å få henne og meg inn i regnfrakken min.

Man får tak i regnponchoer på veskebutikker og slikt, eller? :regntøyrookie:

Gammel 02-09-15, 10:08   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempestor regnponcho, og en bitteliten sydvest?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:08   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det bæreregntrekket så knallsmart ut, da. Men jeg tror ikke jeg rekker det i dag. :setterpålisten:

Gammel 02-09-15, 10:08   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kjempestor regnponcho, og en bitteliten sydvest?

TENK så søt hun blir i sydvest!

Gammel 02-09-15, 10:09   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Regnponcho fant jeg av alle steder på Søstrene Grene. Men jeg aner ikke hvor det ellers selges.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:10   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om mannen din har en regnjakke, kan du jo kanskje låne den. Husker jeg lånte mannens vinterjakke et par ganger, for å ha utenpå både meg og poden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:11   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette er vel omtrent eneste perioden i mitt liv jeg har brukt paraply. Men jeg gadd aldri skaffe meg regnponcho, selv om jeg tenkte på det en stund.

Gammel 02-09-15, 10:22   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

TENK så søt hun blir i sydvest!

Jaaa!

Du vet den der jakt og fiske-sjappa mellom Sentrum Scene og Gunerius? Der har de regnponchoer med litt mer hold enn festivalvarianten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 10:28   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Om du bærer kan jo sånn reindekke for bæring fungere. Vist du bærer på armen så må du nok over på noe helt annet.

Jeg bærte lillebror mye tidlig. Han var ganske stor men kjøpte reima vår høst dress til han i str 74 som jeg brettet opp fordi den var supertynn og myk. Men hun er nok en del mindre. Men det er jo et par alternativer der ute som er vindtett og vanntett like vel.

Vindflecce fra pop har 3000mm vanntetthet. Det tar hvertfall litt. Men er jo ikke regntøy. Men den er tynn og vindtett til bæring i det minste. http://www.polarnopyret.no/catalog/p.../category/106/

Reima dress, men med for: http://www.reimashop.com/no/Kategori.../p/510160-1211
Tilbud her også: http://lekmer.no/barneklar/yttertoy/...rall-kelo-navy

Reima sin dress som kan glides til pose i vognen: http://www.reimashop.com/no/Kategori.../p/510202-9961

Sikkert flere som har og, men meste yttertøy begynner på 74. Men synes det er gull vert med noe vindtett på barn som ikke liker så godt å ligge i vognen.

Sist redigert av Isolde : 02-09-15 kl 10:34.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 11:26   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA har fine regnponchoer.

Gammel 02-09-15, 12:45   #19
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Jeg hadde regntrekk til bæreselen min (Ergo) som ble flittig brukt *Bergenser*, men når jeg holdt på armen var det stor "fisker"-regnjakke som ble brukt. En sånn gedigen oransje sak i størrelse stor-mann-med-pondus. Kan ikke akkurat si at jeg var spesielt lekker, men den holdt helt tett, og jeg innbiller meg at en sånn tynn regnponcho ikke ville fungert optimalt.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 14:19   #20
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bæreponcho med tre hetter. Altså, en voksenhette, og så en liten babyhette inni en lomme foran (for når man bar foran) og en bak (for når man bar på ryggen). Suzies kinder poncho eller noe sånt. Helt genial, også for toåring man ville ta på armen ut i bilen når man henta i barnehagen uten å kle på regntøy fra topp til tå. Og siden babyhettene var inni ei lomme brukte jeg den i årevis etterpå også.

Fant den her: http://bereglede.no/index.php?main_p...roducts_id=534

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.