|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
tankefull
|
Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Jeg og mannen skal endelig komme oss vekk på en liten kjærestetur. Valget har falt på Berlin, det er passe kort reise, og ingen av oss har vært der før. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Checkpoint Charlie og murmuseet (Mauermuseum) som ligger der burde vært et must.
|
|
|
#4 |
|
tankefull
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Noen som har erfaring med disse hotellene? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Har ikke erfaring med akkurat det Scandic-hotellet, men har bodd på et annet Scandic-hotell i Berlin. De er jo fine, lyse og veldig skandinaviske. Hvis du vil ha en følelse av Berlin og ikke Gøteborg ville jeg valgt et annet.
Sist redigert av Tallulah : 09-09-15 kl 17:22. Årsak: lenke og språkvask |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Ja, du må bo der borte ved Kurfürstendamm. Det er der alle de fine flotte butikkene ligger. Mye mer liv der.
|
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Jeg henger her og suger til meg tips, vi skal også dit i høst.
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?
Helt uenig, hvis man da ikke har reist til Berlin for å shoppe dyrt i luksusbutikker. Jeg ville bodd et sted i Mitte. Nærmere severdigheter og masse restauranter og annet.
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Har bodd her, fint, nytt, upersonlig, sentralt
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Hva som er sentralt kommer litt an på definisjonen, og hva du ønsker å gjøre, tenker jeg. Berlin er kjempedigert, men man kommer seg lett rundt med trikk og bane. Jeg trives godt i Kreuzberg, Prenzlauer Berg og Friedrichshain, som er steder litt ala Grünerløkka og Grønland. Hotel Michelberger er superkult og deilig, men ligger et stykke unna Mitte, Museumsinsel, kjøpesenter- og merkeshopping.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Jeg ville ikke valgt de to hotellene du linket til hvis beliggenhet er viktig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Enig. Jeg har bodd i området rundt Kurfürstendamm mange ganger, men nå sist vi var i Berlin bodde vi i Oranienburgerstrasse, ikke langt fra Alexanderplatz i tidligere Øst-Berlin. Jeg syntes det var mye mer sentralt å bo der ift. severdigheter. Nå shoppet ikke vi på Ku'damm, men ville vi gjort det hadde det vært en smal sak å ta en tur dit, og logistikken ellers var altså mye enklere.
|
|
|
#13 |
|
50 & somewhat fab
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Hotel 38. Merkelig link.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Hvis du tar kontakt med www.theberlinexpert.com kan du bestille en helt unik guidet tur i Berlin, en personlig guide som møter dere på hotellet deres og som tar dere med og viser det dere ønsker å se og det dere ikke visste dere ønsket å se. Kan på forhånd velge mellom flere temaer eller komme med egne temaønsker. Koster en del, men er veldig verdt det - anbefales varmt! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ditt beste tips når man vil reise til Berlin?Hvis du er en saann som synes shopping paa Oxford street er himmelriket, som elsker digre kjöpesentre og synes at kjedebutikker, Nike superstore og saann er toppen av lykke, bör du bo paa Ku'damm, östlig del. Jeg synes det er grusomt der. Alt for fullt, alt for upersonlig etc. |
|
|
|
![]() |
|
|