Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er det vanskelig å gå fra iphone til Samsung?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-15, 23:52   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Er det vanskelig å gå fra iphone til Samsung?

Ja, er det det?

Gammel 10-09-15, 23:55   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanskelig å gå fra iphone til Samsung?

Ville aldri byttet fra iPhone til samsunghelvete #neverever

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 00:02   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gikk fra iPhone til samsung for drøyt ett år siden og i starten hadde jeg kjærlighetssorg til iPhone fordi de er så ulike på brukervennlighet. Jeg har kjøpt ny tlf idag og etter en lang tenkepause om jeg skulle gå tilbake til IPhone endte jeg opp med ny samsung. Mer muligheter og i tillegg er det verre å gå fra Android og tilbake til iPhone nettopp fordi Android har flere muligheter sa butikkmedarbeideren til meg. Dette var i Netcom butikk.

Gammel 11-09-15, 00:06   #4
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner bare ikke hvilke muligheter det er? Annet enn at jeg må slå av tastaturklikking opptil flere steder...

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 11-09-15, 00:16   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sukk. Jeg har gått andre veien, og er i ferd med å hive hele iphonen ut vinduet.
Makan til irriterende og tungvint telefon, jeg vurderer for første gang å bruke angrerett på kjøp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 00:49   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er en myte at Android er så vanskelig? Jeg er på min andre Samsung, det er intuitivt for meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 02:42   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har iPhone, men betjener Minstas Samsung. Jeg syns ingen av dem er vanskelige. Begge brukergrensesnittene er laget for at hvemsomhelst og bestemora deres skal kunne bruke dem, og de er veldig intuitive, begge to.

Det tok en ettermiddag å få oversikt over basisfunksjonene på Minstas telefon og en drøy uke å bli fortrolig med den - og da bruker jeg den ikke aktivt, kun når jeg hjelper henne med ting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 08:11   #8
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gikk fra iPhone til Samsung i februar i fjor, og brukte lang tid på å bli fortrolig med den. Men, når den knuste i sommer, så var jeg veldig usikker på hva jeg skulle kjøpe. Endte opp med iPhone 6, og det hender at jeg angrer. Synes Samsung er bedre på mye, ikke minst skjerm og batterikapasitet. Når det er sagt, så er jeg fornøyd med iPonen min også nå.

Gammel 11-09-15, 08:52   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset har vi gått fra iphone og ipod touch'er til android (ikke Samsung, da, men Sony Xperia), og jeg klarer ikke å se problemet. Jeg ble aldri fortrolig med Samsungen jeg prøvde, da, det skal sies, selv om jeg kom fra en annen android.

Gammel 11-09-15, 09:05   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det bare mannen som har Samsung. Ellers er det bare iPhone og iPad. Jeg får helt fnatt hvis jeg skal gjøre noe på mannens Samsung. Hadde det ikke for at har iPad og Mac så hadde jeg sikkert vurdert noe annet. iPhone er jo hinsides dyrt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 09:12   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stort sett hatt android-telefoner, men akkurat Samsung ble jeg aldri fortrolig med. For mitt hode er den ikke intuitiv.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 10:00   #12
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mannen gikk fra Iphone til en Android-telefon tidligere i år og er veldig fornøyd. Han satte raskt pris på at det ikke er så låst som på Iphone, men at man har flere muligheter til å tilpasse telefonen slik man selv ønsker. Selv velger jeg alltid Samsung og tror aldri jeg kommer til å velge noe annet enn Android.

Gammel 11-09-15, 10:11   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg skjønner bare ikke hvilke muligheter det er? Annet enn at jeg må slå av tastaturklikking opptil flere steder...

Det er jo et faktum at det finnes ganske mange flere innstillinger som hver bruker kan gjøre i Android enn i iOS.

Jeg synes "ekstragreiene" til Samsung er helt grusomme, så jeg ville foretrukket iPhone framfor Samsung. Men så rent som mulig Android er det absolutt beste. Veldig fornøyd med LG.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 10:44   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sony Xperia

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:34   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

I samsung kan du blant annet putte alle standard apper du ikke bruker i en egen mappe å dermed slippe å forholde seg til de noe jeg liker.

Gammel 11-09-15, 11:46   #16
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gått fra Samsung til iPhone og ble først ganske skuffet over at overgangen ikke var så stor. Det var ingen wow-opplevelse, litt anderledes, men ikke særlig revolusjonerende for meg. iPhone er penere, da. Og det summerer vel greit hva jeg mener er den største forskjellen.
Jeg ringer, surfer, melder og hører musikk, for meg er det egentlig hipp som happ.
For meg var det viktigst at iphonen min kom i gull.👸

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 14:13   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ikkje gjær da!

Jeg blir bare så irri over android, det er ulogisk og telefonene kommer med så mange knapper og menyene har så mange (unødvendige) valg som bare knoter til alt. Jeg apple.

Gammel 11-09-15, 14:27   #18
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikkje gjær da!

Jeg blir bare så irri over android, det er ulogisk og telefonene kommer med så mange knapper og menyene har så mange (unødvendige) valg som bare knoter til alt. Jeg apple.

Jeg er så rørende enig, og så glad for at du klarte å formulere mine innerste tanker rundt dette

Fina!!!

Gammel 11-09-15, 14:30   #19
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo et faktum at det finnes ganske mange flere innstillinger som hver bruker kan gjøre i Android enn i iOS.

Men hvilke innstillinger er det? Jeg synes hele telefonen er rotete og forvirrende. Har litt sansen for den nedtrekksmenyen fra toppen av skjermen. Men ellers er det ikke noe joy....

Gammel 11-09-15, 16:42   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I samsung kan du blant annet putte alle standard apper du ikke bruker i en egen mappe å dermed slippe å forholde seg til de noe jeg liker.

Det kan du jo gjøre på en iPhone også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.