|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
intro
|
Lær meg om PlayStation!Yngstemann ønsker seg PlayStation til bursdagen. Han vil spille Fifa-fotballspill. Vi, og særlig, Blåmann, har konsekvent motarbeidet alt av spillkonsoller til barna, da de uansett bruker iPadene (våre) altfor mye, men nå kjenner jeg at jeg er litt på glid. Det er så sjelden han virkelig ønsker seg noe. Problemet er at jeg knapt aner hva Playstation er. Det er fristende å skaffe noe brukt, men jeg har skjønt at man ikke kan bruke nyere spill på gamle konsoller osv. Fotballspill er vel på et vis ferskvare for en som er langt over snittet fotballinteressert - jeg regner med at de bruker navnene på spillere som faktisk befinner seg i de aktuelle klubbene nå. (Nå høres jeg fryktelig dum ut, ser jeg!
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 14-09-15 kl 11:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Du (les: han) ønsker seg PS4. Den er nokså dyr (3290,-), men kanskje han kan ønske seg penger og evt. spleise på den med dere? Da ser han jo verdien av den også? Spill kan kjøpes via nett og lastes ned, eller på vanlig "dvd"-format (koster mellom 400 og 600 ish). Min 07-er spiller bilspill (for barn) og Jurassic World, og ønsker seg Disney infinity Star Wars til jul. Det er lurt å spandere på 2 kontroller med en gang. En ekstra kontroll koster rundt 500,-.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Jeg ville kjøpt nyeste modell (Playstation 4), fordi PS3 begynner å bli veldig gammel og det kommer ikke til å være mulig å kjøpe nye spill til den. Alt nå blir kun utgitt til PS4. Jeg ville også kjøpt PS4 med 1 TB lagringsplass, og belaget meg på nedlasting av spill via Playstation Store. Det har vi gjort, og jeg fryder meg over å slippe cover og plater flytende rundt. Det koster det hvite ut av øyet, men vi ser at 10-åringen falt litt utenfor med vår eldgamle Nintendo Wii, og jeg trøster meg med at spillkonsollen også er godt brukende til Netflix og Viaplay.
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Takk for svar! Hm, jeg kjenner at jeg begynner å få piggene litt ut igjen.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Vi kjøpte PS3 i fjor, og enn så lenge er alle strålende fornøyd med den. De spiller FIFA-spill, det er strålende greier, visstnok. Og Skylanders. Genialt konsept: Først selger de spillet, og så selger de stadig nye releaser av figurer til et par hundre kroner stykket, som brukes til spillet.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Jeg var som deg, forresten. Sånn:
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Takk, Polyanna! Det er jo mye billigere med 3-eren, ser jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lær meg om PlayStation!
Jeg hadde ikke gjort det. Jeg tipper det blir vanskelig å få tak i spill etterhvert, og ingenting av det nye vil komme til PS3. Men så viser vel Wii'en at vi har våre spillkonsoller lenge, og da er det litt dumt å starte med en som allerede er litt avleggs. :P
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg om PlayStation!
Problemet er at du ikke får tak i nye spill til 3-eren, ellers funker den nok fint. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Ja, det er mulig vi hadde valgt annerledes nå enn i fjor, altså.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Playstation 3 kom i 2006, så teknologimessig er den jo "gammel." Selv om jeg selvsagt ikke bestrider at den funker helt fint til sitt bruk, men jeg hadde ikke kjøpt en nå.
|
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Vi kjøpte PS3 brukt til jul. De er strålende fornøyd. - Jeg synes på noe vis det er bedre at de bruker PS enn pad, da det i større grad er å spille sammen med andre de foretrekker - de har det innmari gøy når de spiller - ler og roper og hoier og har skikkelig good times.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Sniking på Playstation-forum (ja, de finnes..!) gir inntrykk av at 2016 er siste året for PS3-utgivelser. Og de tar sånne ting på ramme alvor der.
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Vi har både PS3 og PS4 (ja, jeg vet
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg om PlayStation!Bluen: Våre er jo like gamle. Min er som din, ønsker seg sjeldent noe og har sånn sett mye "å gå på" når det gjelder gaver. Endte opp med å kjøpe ps4 på komplett.no som han får til 7-årsdagen. Han er en av få gutter i klassen som ikke har, han har lite besøk pga vi bor lenger unna de andre guttene, så jeg tenker at dette kan være med på å gjøre det gøyere å komme på besøk rett og slett når det blir høst nå.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Hm, det er litt samme situasjon her, faktisk - vi bor egentlig i en annen skolekrets enn skolen ligger i, og han er ikke så ivrig på å ha med seg venner hjem. Helst vil han sitte i sofaen og spille på ipaden (eller spille fotball, naturligvis). Kanskje dette kunne være litt sosialt for ham?
|
|
|
|
#17 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Poden vår har stor glede av PS3 enda, men mannen ville nok ikke kjøpt den i dag tror jeg. (Jeg finnes ikke engasjert i den type innkjøp i heimen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Ja, blir minst 4000,- da ja. Jeg kjøpte nemlig konsoll+ekstra kontroll+1 spill til mannen i bursdaggave nå i juli og betalte nok 4400 ish..
|
|
|
#20 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Ser at du konsekvent snakker om Playstation. Dersom han skal spille med andre kompiser over nett så gjør litt research på om det er Playstation eller Xbox kompisene spiller på. De kan nemlig ikke spille mot hverandre. |
|
|
|
![]() |
|
|