|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hva skal stå på navnskiltet på postkassen? | |||
Kun Familien ****** |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 24,00% |
Izzimannen og Izzi Creo |
3 | 6,00% |
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1, Barn 2 og Barn 3 |
17 | 34,00% |
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo |
4 | 8,00% |
Izzimannen Creo, Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo |
8 | 16,00% |
Noe helt annet Izzi ikke har tenkt på (spesifisér i tråden) |
6 | 12,00% |
Post-skilt-e restante |
0 | 0% |
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fellespostkasser og navnVi skal gå over til fellespostkasser i nabolaget, og jeg lurer litt på hva vi skal skrive på navnskiltet. Hva er mest vanlig? Til nå har vi hatt Familien *****, men vet et par anledninger så har postmannen ytret ønske om å ha alle husstandens medlemmer på skiltet. Noe jeg forøvrig synes er en dæsj underlig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi har en linje med fornavnene våre, og så etternavnet midtstilt under (med store bokstaver). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnHer jeg bor har vi hatt navn på alle i husstanden på kassene så lenge jeg kan huske (og jeg er vokst opp samme sted) - ellers leverer de ikke ut post. Jeg ser ikke noen problemer med det. På vår står det:
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi har bare etternavn, mitt (som også er ungenes) og mannens. Når ungene skal få nytt pass i posten, klistrer vi på en midlertidig lapp med fullt navn på den aktuelle ungen.
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnFornavn på alle i familien +
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnJeg HATER postkasser med bare etternavn.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnNavn på alle. Men vi har jo ulikt navn alle sammen. Jeg syns alles navn skal stå der, men om alle har samme etternavn syns jeg ikke det trengs og gjentas. Da kan fornavnene ramses opp og etternavnet komme til slutt.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navn
Hva er det som blir så vanskelig? (Det hører med til historien at det er snakk om to sjeldne etternavn, vi ville neppe gjort det om vi hadde hett Olsen og Johansen.)
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jepp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi burde kanskje oppdatert dymolappene våre...for både jeg og mannen har endret litt på navnet. Jeg har tatt hans etternavn, mitt gamle har blitt mellomnavn og mitt opprinnelige mellomnavn er strøket. Han har tatt mitt gamle etternavn til mellomnavn. Så nå heter alle tre det samme som datteren vår er døpt. Alle navnene står på postkassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi har bare etternavn, mannens og mitt/barnas. Jeg har aldri tenkt over at det skulle være vanskelig for postbudet når det ikke står fornavn. Vi har forøvrig uvanlige etternavn begge to.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fellespostkasser og navnHer klistret postbudet på etiketter med navn på alle i husstanden i hele gaten. Siden de tok seg sånn til rette så har jeg antatt at det var merkeplikt med alle navn i husstanden for å kunne motta post?
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hva er problemet med å ha alles navn på postkassa?
![]() |
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Fellespostkasser og navnHos oss heter vi
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 24-09-15 kl 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi har fullt navn på alle tre. Mannen og jeg har forskjellig etternavn,og Poden har begge navnene, så ingen variant av "Familien (…)" ville funke.
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnVi har husnummer på lokket og så står fullt navn under lokket (altså når man ser det når man åpner det. Felles på alle kassene slik at det skal se pent ut. Til og med skrevet av samme person på alle.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fellespostkasser og navnDette er vel av de gangene det er greit at alle har samme etternavn. På vår postkasse står det:
![]() |
![]() |
|
|