|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klar
|
Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Det lurer jeg på i dag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg synes Reima sin småbarnsmodell er den beste dressen til de fra 1-4. Myk, god bevegelsesfrihet, varmeisolering i baken, og helt vind/vanntett. Det er mange dresser som er gode til de eldre barna, men jeg synes ingen slår Reima til de minste.
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg har kjøpt Reimatec til barnehagebarnebarnet (ettåring). Min yngste på 13 hadde alltid det da han var liten, og vi var veldig fornøyd. Etter å ha jobbet endel i barnehage syns jeg fortsatt at disse er de letteste og mykeste til de helt små barna, de er lette å ta på og barna holder seg tørre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har også hatt flere reimadresser. Det er absolutt gode dresser, jeg bare lurer på om det finnes like bra alternativer. Frøkna hadde TTH-dress i fjor, og det likte jeg forsåvidt veldig godt ( I tillegg til at den er pen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg synes Didrikson sine dresser er tunge og stive. Vi har gode jakker til eldstemann derfra, men jeg hadde ikke kjøpt dem til små barn eller kjøpt dressene.
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?
Jeg synes Ticket og Isbjørn er gode til litt større barn (5 år og oppover), mens Reima er bedre til de minste. Både Ticket og Isbjørn er noe stivere enn Reima, men ikke så tunge som Didrikson.
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Å der er vi uenige. Vi likte ikke reima til poden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har alltid hatt Reima til ungene, veldig fornøyd. Når minsten gikk siste året i bhg var det Isbjørn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har hatt Pop flere ganger, Molo, Name it, Reima, Ticket Prøver Didriksons nå til minste. Har vært fornøyd med de fleste. Prøver å kjenne tyngde og myknet før jeg kjøper.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det kommer an på barnet. Snuppa nektet å bruke hel dress etter at hun begynte på skolen, mens knerten fremdeles vil ha det nå i 3. klasse.
|
|
|
|
#12 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Stemmer også for Reima. Har hatt Didrikson, men den gikk sømmene på - både på første og andre vinterbukse. HH har funket fint, men dressene er gjerne litt stivere enn Reima. Molo gikk glideren på glidelåsen i stykker etter én sesong - og molo kunne ikke sende ny glider.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Eneste er at min yngste går i 2. klasse nå og ønsker seg dress. Jeg tror ikke jeg kjøper det til ham, for det var kun et par i klassen hans i fjor som hadde det. Får vi mye snø går jeg heller og kjøper rimelig dress, så jeg ser det an rett og slett.
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-10-15 kl 22:00. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Til større barn synes jeg reima tec + er aller best. Barnihagen.no har tilbud på de nå til 750,-
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-10-15 kl 21:59. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Molo har vært lettest og varmest av de vi har prøvd. Thermolite fôr er varmt og lett. Didrikson passet 3. klassingen bra, da er rivestyrke viktigere enn bevegelighet. Mine foretrekker hel dress fordi det er enkelt og de kommer seg fort ut i friminuttene. Vi har også hatt Troll, THH, en Reima såvidt, og POP.
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Har vært mest fornøyd med Reima. Didriksons og Pop holder bra på varme og er slitesterke, men er tunge og stive i stoffet til de minste. Hadde Troll med fast ullfor til minste i fjor, og den var god. I år får hun en brukt fra Ida T. Førsteklassingen ville ha todelt, så har et sett fra Reima jeg kjøpte på outleten deres på nett.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Lillesøster har hatt Reima. I år har hun et arvet POPsett, en Reimajakke fra ifjor og en arvet Ticketbukse. Håper det totalt sett holder. Hun har nå todelt, bør det på friluftsavdeling. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg kjøper ingen dresser mer tror jeg, jeg har liggende i de størrelsene jeg trenger. Har isbjørn og ticket i ymse størrelser. Begge fungerer. Plutten på skolen tror jeg kommer til å nekte heldress i år, det var ikke mye han brukte den i fjor heller. Gjelder forsåvidt minsten også. Mulig det har med kulturen i den barnehagen å gjøre.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Min 5-åring skal ha todelt sett fra HH. Hadde et arvet sett i fjor, og var så utrolig fornøyd.
|
|
|
|
#20 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg har liggende, men foretrekker Molo-dressen. Reima er også bra til toåringer, synes jeg, men det har vi ikke i den størrelsen. Og så har hun en fra... Me Too tror jeg. Den er litt tynnere enn vinterdresser flest, så den er i bruk allerede og blir nok reservedress hjemme utpå vinteren.
|
![]() |
|
|