Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Diagram til traktor på mariusgenser

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-15, 20:22   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Diagram til traktor på mariusgenser

Jeg holder på å strikke mariusgenser, damemodellen med rundfelling, til datteren. HUn vil ha traktorer på den, og har falt for denne traktoren:

https://hyperkreativen.files.wordpre...oodius-005.jpg

Nå har vi tegnet av selve traktoren, men så står jeg litt fast i resten av logikken her...

Det ordinære mønsteret har 18 masker pr rapport. Nå er jo selve traktoren på 18 masker, så jeg må legge til noen masker her for å få avstand mellom dem.

Det er 234 masker på pinnen. Jeg har da regnet ut at jeg må opp i 26 masker pr rapport for å få det til å gå opp. Altså blir det da 8 masker mellom traktorene. Men, på den jeg linker til ser det ut som det kun er 4 masker mellom traktorene.

Er det jeg som er helt på viddene her?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:53   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diagram til traktor på mariusgenser

Med 234 som masketall må du ha 8 masker mellom. Kan du øke til 242 masker? Da går mønsteret opp.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 22:39   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket Mariusgenser med traktor og brukte en oppskrift fra Sandnes garn.

Men det du egentlig spør om har jeg ikke svaret på. Jeg holder på å strikke en Magnusgenser (til min sjakkspillende sønn) og klør meg fælt i hodet knyttet til hvor mye jeg skal felle underveis.

Gammel 08-11-15, 22:55   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk med diagram fra Sandnes, men datteren min ville ha den andre traktoren.

Jeg prøver meg med 8 masker melom nå, så får vi se. Jeg tør ikke begynne med å trikse med fellingene, da jeg er redd det blir feil i forhold til resten.

Gammel 08-11-15, 23:27   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha trikset med traktoren

Gammel 08-11-15, 23:37   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Må se an litt. Fikk plutselig bedre tid her, da den kresne frøkena plutselig ikke likte fargen HUN hadde valgt til traktoren :P

Gammel 09-11-15, 11:04   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lyder dessverre litt for kjent. Derfor har jeg sluttet å strikke til den kresne frøkna mi som ombestemmer seg kontinuerlig, og produserer heller til han som tar på seg det han får beskjed om og som syntes oransje traktorer var SÅÅÅÅ kult.

Jeg synes forøvrig det høres ut som mye med hele 8 masker mellom hver traktor hvis selve traktoren bare er 18 masker.

Gammel 09-11-15, 18:52   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes forøvrig det høres ut som mye med hele 8 masker mellom hver traktor hvis selve traktoren bare er 18 masker.

Nevnte det for datteren i dag, og vi ser problemet. Absolutt. så nå har vi modifisert litt på traktoren, slik at den ble litt større, og vi er nede i 5 masker mellom hver traktor. Tror det blir bra!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.