Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bokhyller til barnerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 10:15   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bokhyller til barnerom

Begge to trenger et par nye hyller. Eldste har mye bøker da hun leser masse. Til hennes rom tenkte jeg egentlig Billy hyller. Kan det fungere? Har akkurat solgt hennes Hensvik hyller som jeg synes passer bedre til små barn.

Yngste på syv trenger også mer hylleplass, har lite rom. Billy til han også? Hva har deres barn?

Gammel 10-11-15, 10:18   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokhyller til barnerom

De har Billy-hyller (9 og 13 år).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:19   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pusset opp rommet til eldstemann nå i høst. Han fikk Valje vegghyller fra Ikea. Det passet best med noe vegghengt på hans rom, for da var det plass til en toseter sovesofa under hyllene.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/ca.../series/28866/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6413.jpg (347,6 KB, 39 visninger)
Gammel 10-11-15, 10:24   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine har Billy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:27   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre har kallax. Noen av rommene er det skapdører eller skuffer og noen er til bøker. Skapdører og skuffer er i forskjellige farger, så de pynter fint opp på rommet.

Gammel 10-11-15, 10:28   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi pusset opp rommet til eldstemann nå i høst. Han fikk Valje vegghyller fra Ikea. Det passet best med noe vegghengt på hans rom, for da var det plass til en toseter sovesofa under hyllene.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/ca.../series/28866/

De så fine ut! Vet at eldste ønsker seg noe slikt på veggen over sengen.

Yngste sitt rom ble malt i høst av maler så jeg har ikke kjøpt noe enda, må snart få bestemt hva han skal ha. Må og ta hensyn til at han snart skal ha større seng. Rommet er lite.

Gammel 10-11-15, 10:29   #7
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Våre har kallax. Noen av rommene er det skapdører eller skuffer og noen er til bøker. Skapdører og skuffer er i forskjellige farger, så de pynter fint opp på rommet.

Tror de vil bli litt i dypeste laget. De har begge en expedit hylle hvert nå med 8 hyller, men jeg vurderer å sette dem et annet sted i huset (usikker på hvor) evt selge dem.

Sist redigert av millact : 10-11-15 kl 11:29.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:41   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min eldste har en Expedit (nesten samme som Kallax) i tillegg til Billy-hyllene, men jeg syns den er upraktisk til bøker. Men veldig fin til altmulig annet da. Hun har en blanding av skap, skuffer og åpne dører i sin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:49   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min har expedithylle fra IKEA og en hylle fra Hilmers hus..

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 11:29   #10
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min eldste har en Expedit (nesten samme som Kallax) i tillegg til Billy-hyllene, men jeg syns den er upraktisk til bøker. Men veldig fin til altmulig annet da. Hun har en blanding av skap, skuffer og åpne dører i sin.

Enig. Eldste leser vanlige romaner og slike ting nå og de tar lite plass så hyllen trenger ikke være så dyp rett og slett. Hun har heller ikke leker lenger.

Gammel 10-11-15, 11:31   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte de du viser, Niobe, men de rommer kanskje ikke enormt mange bøker?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 11:33   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg likte de du viser, Niobe, men de rommer kanskje ikke enormt mange bøker?

De er større enn de ser ut til. De rommet faktisk mer enn jeg trodde. Og man kan jo montere dem slik at man kan ha bøker både inni og oppå, alt ettersom. Vi kommer til å supplere med flere etterhvert.

Gammel 10-11-15, 11:33   #13
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg syns Billy er det beste til bøker. Både 11-åringen og 8-åringen har det på rommet sitt.

Gammel 10-11-15, 11:35   #14
millact

Standard

Skal definitivt kjøpe noen av de du la ut bilder av, Niobe. Hun ønsker seg noen til bøker hun holder på med, vekkerklokke og litt slike ting. Veggen over sengen er tom og kan like godt brukes til noe fornuftig.

Gammel 10-11-15, 11:42   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De er større enn de ser ut til. De rommet faktisk mer enn jeg trodde. Og man kan jo montere dem slik at man kan ha bøker både inni og oppå, alt ettersom. Vi kommer til å supplere med flere etterhvert.

Lurt. Lurer på om vi skal kjøpe et par slike til storebror.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 12:02   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

9-åringen har Kallax til leker og utstyr. Jeg syns den er fin til billedbøker, men lite egnet til bøker for store barn. Vi mar mye barnebøker, så det er et poeng med masse hyllemeter på minst mulig plass, og da duger ikke Kallax/Expedit, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 14:18   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i mine Billy bokhyller. Har dører på så jeg slipper å tørke så mye støv.
Vi har hatt den Kallax-hylla og jeg syns den for det meste var upraktisk og dum.

-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 21:18   #18
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er veldig glad i mine Billy bokhyller. Har dører på så jeg slipper å tørke så mye støv.
Vi har hatt den Kallax-hylla og jeg syns den for det meste var upraktisk og dum.

Jeg lurer på å sette på dører hos eldste. Synes det er penest. Broren får neppe det.

Gammel 10-11-15, 21:19   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har også mye bøker og synes som sagt expedithylle fungerer helt fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.