Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sekslinger blir født …

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-07, 17:24   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sekslinger blir født …

http://www.dagbladet.no/tv/index.htm...g&clipid=20484

De virker som tøffe mennesker så det går sikkert bare bra dette.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 19:13   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekslinger blir født...

Så små og skjønne!

Tenk at hun klarte å holde barna i magen i 30 uker, det må da være kjempebra når det er så mange der inne!

Jeg tror jeg hadde blitt lettere panisk om jeg fikk beskjed om at det bodde seks barn i magen min!

Gammel 14-06-07, 19:31   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sekslinger blir født...

Wow, det er ganske utrolig. Det er litt av en bragd å gå så lenge med sekslinger. Tenk så utrolig å skulle ha 6 små babyer hjemme. Synes det var nok med en jeg

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 20:37   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekslinger blir født …

Jeg lurer på hvor mange embryo som ble satt inn og skjønner godt den nye trenden her til lands med å kun ville sette inn ett embryo.

Når det er sagt kjenner jeg til en som fikk satt inn to embryo, som delte seg og delte seg igjen! Av de åtte så klarte fire seg forbi de første ukene og hun fødte fire friske barn senere.

Gammel 14-06-07, 20:56   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron: Det var ikke IVF. Hun fikk eggstimulerende medisin og så ble hun inseminert. De fikk tilbud om fosterreduksjon, men takket nei.

Men jeg tenker de skal få litt å henge fingrene i de neste årene, det er ikke bare når de er babyer at det er mye arbeid med seks unger vil jeg tro.

Gammel 14-06-07, 21:03   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nesten verre. Det er mange som overstimuleres i USA når det gjelder deres ekvivalent til pergo.

Skjønner godt at de takket nei til fosterreduksjon, søren heller, i USA reduserer de jo til og med fra to til en, enkelte. :grøss:

Gammel 14-06-07, 21:05   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke en gang ved å ta i bruk min villeste fantasi forestille meg hvor hysterisk jeg ville bli om legen under ultralyden hadde fortalt meg at jeg var gravid meg sekslinger :grøss:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:06   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seks barn på én gang. Det blir tøffe tak.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:03   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff... Jeg kan jo på et vis forstå logikken bak fosterreduksjon, at det er større sjans for at barna som blir igjen holder seg i magen lengre tid og at de blir sterke og friske...

Men likevel - bare tanken på å ha seks små barn i magen - og så skulle plukke ut: "du skal leve - du skal dø - du skal leve etc."

Huff - jeg er uendelig glad for å vite at jeg aldri vil måtte foreta et slikt valg!

Gammel 14-06-07, 22:41   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok blitt helt hysterisk om de hadde funnet mer enn en i magen min - to hadde jeg nok sett fordeler med, men seks? herlighet!

Gammel 14-06-07, 23:54   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde helt klart svimt av om jeg hadde fått beskjed om det var 6 små ine i magen min.

Her i landet r det vel så godt som umulig å få så mange, for det er vel en grense på 2 egg som settes inn, er det ikke?

Gammel 15-06-07, 00:02   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Huff tenk å få seks barn. Det er litt av en oppgave å gi nærhet og kroppskontakt til så mange små. Får håpe de får hjelp og avlastning.

Også det økonomiske i tillegg. Håper de får masse sponsing.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 10:31   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

oj mann...
Da vi var på Riksen med veslesnuppa, så hang det et bilde på veggen der, av femlinger. Tenkte mange ganger at jeg gjerne skulle vært flue på veggen når de var på ultralyd og fikk den beskjeden. 1....2....3....4... og 5 - gratulerer!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 10:40   #14
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

En om gangen er slitsomt nok for meg.

Gammel 15-06-07, 13:14   #15
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Tenkte på hvo slitsomt det hadde vært med tvillinger her om dagen jeg!
Lillesøster ammes nemelig i søvn ennda. Enn om jeg hadde to som henne.
Eller seks!

Men regner med at man har litt andre rutiner med 6 babyer enn med 1!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 01:43   #16
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Sekslinger blir født …

Så skjønne

30 uker er bra med sekslinger!

Jeg hadde fått panikk hvis jeg fikk den beskjeden på ul ja

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 11:44   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Bare ti timer før disse ble født, ble et sett med seks andre født.

http://morrison6.com/
http://www.physorg.com/news100855049.html

Disse er det nå veldig usikkert om overlever, da de ble født i uke 22.

Gammel 16-06-07, 12:48   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

6 babyer på engang er mye arbeid og koster mange penger uten tvil.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.