|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenJeg ga beskjed på basemøte i dag at de måtte tenke på det. Jeg har ingen som ikke tåler, men det er jo sikkert noen blandt 350 stykker som reagerer på melk.
![]() |
#22 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenDa jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: "Grøtdag" på skolen
Da jeg var ung( og jeg er eldre enn deg) tålte jeg ikke melk overhodet, og det fantes ikke mange melkefrie produkter å velge i. Grøt var ikke noe som sto på menyen for min del, og alternativet var brødskive med Gilde leverpostei som var uten egg, melk og ansjos!
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var det ikke da jeg var ung heller, men det var ei i klassen min som levde hele barndomen sin med veldig hemmende diaré. Nå som vi er voksne og folk har begynt å få laktoseintoleranse og tilpasse kostholdet etter det, har hun ikke diaré mer. Go figure.
![]() |
![]() |
#26 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenHer skal de ikke ha på skolen, men i bhg, og der serverer de enkelt og greit havregrøt. Heldigvis for min snuppe så er havregrøt høyt på lista over favorittfrokostene.
![]() |
#27 |
|
Nei, alt var bedre før da folk sleit med mageknip og diaré uten å vite hvorfor eller få noe som hjalp.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenJa, jeg mener at det har blitt bestilt noe laktosefri grøt de årene det har vært elever som trengte det. Men det er nok lurt å minne skolen/FAU på det.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenHar du fått hjem skjema om barnet skal delta på julegrøt eller ikke?
![]() |
#31 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenLæreren eller sfo lederen ringer meg dersom de skal servere noe de lurer på om Knerten kan spise, så finner vi en løsning sammen. Det forutsetter jeg at de selvsagt gjør til de som ikke tåler melk også, grøtdagen på sfo har jeg ikke fått noe spm om, jeg regner med de ikke har mandel i grøten han risikerer å få, og derved går det greit, men det er jo en annen som ikke tåler melk, så jeg regner med de ordner det. Ettersom SFO leder selv bakte pepperkakehjerte til min hjemme fordi det var spor av nøtter i ferdigdeigen de hadde kjøpt til de andre, så regner jeg med hun klarer kjøpe en pakke laktosefri grøt på kiwi også, liksom.
![]() |
#32 |
ctrl+z
|
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenVeldig glad for at vi som allergikere lever i et tid hvor det "finnes" hvertfall, så slipper vi å være kjempedårlige fordi vi spiser feil mat.
![]() |
#34 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
Tullball.
![]() |
#36 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenHvis skolen er informert om at ett eller fler barn har laktoseintoleranse, bør de stille med laktosefri grøt. Hvis ikke, ville jeg ikke regnet med at de hadde et alternativ - da må jo foreldrene si fra når de får beskjed om at det blir grøtservering. (At det uansett kan være lurt med en påminnelse av typen "da får vel barnX laktosefri grøt?", er en annen sak. Det er travelt for noen og enhver nå).
![]() |
#37 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenDet er ikke servering av grøt på skolen her, som jeg har fått med meg, men hadde det vært hadde jeg sendt med ungen min en Lactrase og latt være å kreve noe ekstra, siden det funker fint for henne.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: "Grøtdag" på skolenHar vært på grøtfest med korpset i kveld. Vi måtte gi beskjed om allergi, men jeg så faktisk at en far hadde med seg medbrakt grøt til sine barn.
![]() |
|
|