|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Har invitert faren min på middag. Har sagt det ikke blir festmiddag, men må komme på noe som er litt mer stas enn vanlig hverdagsmat.
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Stekt laks, kokt pasta med en fløtesaus og kokt brokkoli og stekt vårløk synes jeg er godt.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Torsk var ikke noen dum idé, Ine! Jeg er ikke så glad i pasta, så tenkte kanskje å ha potetmos til eller noe. Fant denne oppskriften på Trines matblogg. Lurer på om det blir den.
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)
Haha, torsk var ikke min ide, da!
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
Haha, der ser du, jeg er helt lost! Fisk er fisk lissom!
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Dette lager jeg jevnt og trutt, men det smaker så utrolig godt at jeg glatt kunne servert det som "oppstaset" middag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Den så god ut, Maverick! Da blir det hvertfall torsk tenker jeg.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Den så god ut, Maverick! Jeg skulle foreslå torsk panert i rugmel, servert med asparges og hollandaise, for det har jeg så lyst på sjøl. Kanskje vi må prøve Maverickvarianten i jula.
![]() |
![]() |
#10 |
koko
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Nå ser jeg at du har landet på torsk, men her er tips til en deilig kyllingrett også. Kyllingsatay med peanøttsaus og spicy mangosalat fra Trines.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Fikk faktisk tak i alt til Mavericks torskerett, så da blir det den. Maverick, hvor lang tid bør jeg beregne fra start til slutt når jeg lager med mengde beregnet for 6 personer? Skulle ha noe alvorlig mye søtpotet jaffal.
![]() |
#12 |
|
Times tid, kanskje? Fisken lager jo seg selv, og det går veldig fort å lage salsaen. Kutt søtpoteten i små biter, så blir det både bedre og går raskere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til lettere oppstaset hverdagsmiddag (til i ettermiddag)Det ble skikkelig godt, Maverick! Jeg brukte ganske lang tid pga alt som skulle kuttes opp, men selve tilberedningen gikk jo mer eller mindre av seg selv. Perfekt "littmerstas"-middag.
![]() |
#16 |
Pauset
|
Jeg lager noe som er ganske likt, men istedet for chorizoen, så lager jeg en skysaus basert på soyasaus, balsamico og bacon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|