|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Fortell meg om Apple-TV/ChromecastVi har en 3 år gammel TV med RiksTV-abonnement. Vi har forsåvidt alle ønskelige (og en haug uønskede) kanaler med dette tilbudet, men vi vil ha mer tilpasset underholdning. Mannen og jeg ser ofte Netflix eller Sumo via PC med kabelen, men dette er knotete. (Gammel og treg PC, blant annet).
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastJeg syns Apple TV er strålende. Den har netflix, NRK, hbo og sumo mener jeg. Nå har det også kommet en ny versjon med AppStore (den gamle har bare et begrenset utvalg). Men den har jeg ikke prøvd enda, ryktene sier at jeg får den til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastAh, høres lovende ut. Vi vurderer å kjøpe en til oss selv i julegave, så det blir nok den nye generasjonen. Høres perfekt ut for vårt bruk, egentlig.
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har bare chromecast (har ingen i-dingser i det hele tatt). Finner frem til det jeg vil se på på mobilen eller pc-en, trykker på en knapp, og vips er det på tv-skjermen i stedet.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har tre macer, en iPad og to iPhoner, så det holder vel.
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har Chromecast og det er lettvint og greit. Styrer den fra telefoner, iPad eller PC og til og med Far(som ikke er god på den type ting, får det til!). Spotify, YouTube, Netflix, bilder.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastSyns begge er gode jeg. Nå har ikke vi den nyeste utgaven av noen av dem, men jeg tenker at med den større prisforskjellen må man jo vurdere om den nye spillfunksjonen på Apple-tv er noe man vil ha glede av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
...
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi liker apple-TV best. Har en til hver TV i huset. Både nye og gamle. Det er bare den nye som har hbo-app. Liker at man ikke trenger dings for styre den.
![]() |
#11 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastApple-tv er ein finfin idings! Og iallefall om du har andre epleting. Chromecast veit eg ingenting om.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastJeg har Chromecast og er fornøyd med det
![]() |
#13 |
trøtt
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastJeg kan ikke noe om Cromecast ut over det jeg fikk vite i en tråd her inne, med Apple-TV er genialt! Vi har den gamle, og skal kjøpe den nye. Den gamle har, i tillegg til det Neket nevner, Viaplay. Og noe andre greier vi ikke bruker.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har 2 (3 om jeg teller med den som ligger under juletreet) Apple-Tver og er strålende fornøyd.
![]() |
#15 |
søt
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har begge deler, bruker Apple-TV mest fordi den er primagenial slik at man ikke trenger mobil-PC-nettbrett men tingene ligger i selve boksen (vi bruker mest Netflix, NRK og tv2 sumo). Ellers så blir det jo litt chromecast med HBO eller samboerens nettbrett/telefon når han caster musikk fra det f.eks.
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVil du har dyr dings, gå for Apple-TV. Vil du ha billig dings som er superenkel å ta med på ferier, hytta osv, så velger du Chromecast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi har Apple-tv, oppgraderte til nyeste i forbindelse med mannens bursdag, og er veldig fornøyde. Vi spiller musikk og bruker NRK-app, Netflix og YouTube mest, men den nye spillfunksjonen falt i smak også, ser det ut som. Ungene fikk det til overraskende fort. De har prøvd PS3 før, men det sleit de mer med.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastHvordan funker det i forhold til nrk-lisens og sånt? Vi har ikke tv og har dermed sagt opp lisensen, men har en tv allikevel som er koblet mot pc og virker som en diger monitor (som det jo også er ...
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /ChromecastVi er superfornøyd med Apple-TV iallefall, og har nettopp kjøpt en ekstra, sånn at vi har en både oppe og nede.
![]() |
#20 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fortell meg om Apple-TV /Chromecast
I England er det ihvertfall sånn at man ikke trenger lisens om man kun streamer som man jo gjør med chromecast, og jeg vil tro det kanskje er likt i Norge?
![]() |
|
|