Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan gjør jeg det med pinnekjøttet når vi ikke er hjemme dagen før det skal kokes?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-15, 00:36   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvordan gjør jeg det med pinnekjøttet når vi ikke er hjemme dagen før det skal kokes?

Vi skal ha folk her på nyttårsaften og skal servere pinnekjøtt. Det skal jo vannes ut natta før det kokes. Nå er det sånn at vi skal være borte fra tidlig på dagen 30. des til formiddag nyttårsaften. Kan jeg vanne det ut i natt og legge det ferdig utvannet i kjøleskapet et døgn? I en Tupperwareboks med lokk? Evt. en annen måte å gjøre det på?

Gammel 30-12-15, 00:45   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjør jeg det med pinnekjøttet når vi ikke er hjemme dagen før det skal ko

Legg det i vann når du drar og la det ligge til du kommer hjem. Pinnekjøtt tåler godt et døgn utvanning, ofte vannes det ut for lite.

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-dr...oett/a/164239/

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 00:47   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan gjør jeg det med pinnekjøttet når vi ikke er hjemme dagen før det skal ko

Det tåler fint ett døgn eller to ferdig utvannet ja.

Gammel 30-12-15, 01:11   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Kanskje jeg bare skal legge det i vann rett før vi drar ja. Da blir det liggende 24 timer uten skifte av vann. Jeg bruker ca. 14 timer med ett bytte av vann.

Gammel 30-12-15, 01:23   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lar det alltid ligge minst 20 timer, uten å skifte vann. Har aldri opplevd at kjøttet har blitt smakløst. Vi blander tørket og røkt kjøtt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 10:13   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte jeg skulle legge det i vann nå. Nesten 30 tiner men uten bytte. Det er anbefalt av mange kokker

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 14:10   #7
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Det ble lagt i vann rett før vi dro nå så ligger det til det blir satt på i morgen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.