|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2015
![]() |
Budsjett og sparingNoen som har en bra oversikt over privatøkonomien, samt tips å dele med meg? Hvor mye bruker dere på mat, klær, sparing osv? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Budsjett og sparing7000 på mat til tre personer, meg og gutter på 10 og 17. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Budsjett og sparingHar desverre ikke så mange tips, bruker altfor mye på alt mulig selv. Henger i tråden for gode tips
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 04-01-16 kl 20:21. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Budsjett og sparingDet er enklest å starte med å summere eget forbruk, nettbankene har ofte gode verktøy. Eller du kan eksportere til Excel både fra bank og kredittkortutsteder. For så å finne områder hvor det kan kuttes i din husholdning.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Budsjett og sparingHar ingen oversikt over hva vi bruker, men kjøper stort sett kun det vi trenger av klær og arver mye til yngste.
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Budsjett og sparingNå til dags har du nok gode verktøy i nettbanken din, hvor du kan få summert opp i ulike kolonner mer eller mindre automatisk. Det er ikke sikkert de legger enhver utgift der du ville lagt den, men tror det går an å "definere" selv også. Da får du en oversikt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Budsjett og sparingSparing gidder jeg ikke når renten er så lav. Å ha en buffer på noen lønninger er veldig greit, for da kan man følge "flo og fjære" på regningsfronten uten å havne på minus. Noen måneder er jo dyrere enn andre. Plutselig går noe i stykker eller det er tilbud på noe man trengte. Greit å ha penger i bakhånd. Jeg betaler ned mer på lån og investerer mer i boligen i stedet for å spare eksplisitt. Vi har "økonomi-møte" en gang i uken der vi går gjennom regninger og forbruk, planlegger forbruk og prioriterer.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Budsjett og sparingJeg og mannen deler på å handle mat annenhver uke. Jeg pleier å bruke 1500 pr uke. Vi er 2 voksne og 2 barn. Jeg ukeshandler og handler omtrent inn alt da. |
|
|
|
![]() |
|
|