|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
intro
|
Romslig vinterbukse str. 140-146Er det noen som kjenner til en (gjerne ikke altfor dyr) vinterbuksemodell som er litt romslig? Vi har tidligere hatt HH uten hell; den ble for smal. Skogstad har passet bra, men den tror jeg ikke jeg får tak i på kort varsel.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Jeg synes Kappahl sine er ganske romslig. Egentlig for vid til eldstejenta mi (som bruker str 152), men hun vil ha den likevel. Før helga kjøpte jeg en billig (299) på XXL til minstejenta (hun foretrekker vanligvis hel dress, men vil ha bukse også, i reserve), i merke Five Seasons. Den var også ganske romslig i modellen, ALT for vid til henne (hun er veldig tynn), men hun digger den likevel. Den har vannsøyle 5000 mm, så ikke sånn superdupervanntett, men vanntett så det holder likevel. De blir jo ikke sittende i ro på rumpa i snøen hvor lenge som helst lenger, slik som i barnehagen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-01-16 kl 11:55. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Polarn O Pyret er romslige, samme er Didriksons.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Tusen takk for svar! Jeg har enklest tilgang på Obs, Anton Sport, Lindex, Name It, Cubus og HM, så jeg tar gjerne imot erfaringer om noen har klær fra disse butikkene også. (Mistenker vel egentlig at et par av dem knapt har slike bukser i den størrelsen.)
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Name-it har, og de er også romslige. Vi har vært fornøyd med vinterbukser (og -jakker) derfra.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Eldste på omtrent 11 har skallbukse fra Kappahl. Helt OK bukse. Har brukt det mye til broren også.
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146OM du har tilgang til xxl, så har de noen billige bukser der som er ganske vide i fasongen. Minuset er at de ikke her seler.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146
Den jeg kjøpte til minsta, på XXL, den har seler. Den gikk opp i store størrelser også.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Har tilgang til alt hvis jeg gidder å bevege meg 4 km, men det kjenner jeg at jeg ikke gidder i 20 minusgrader.
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146I den alderen må jeg innrømme at det meste duger i grunnen. De er ikke like lenge ute som i barnehagen.
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Ikke sant, det er mest i disse (få, håper jeg inderlig) sprengkalde ukene med minus 20 at buksa brukes til og fra skolen - ellers bare en og annen skøytetur, stort sett. De bruker vanligvis ikke utebukse i friminuttene lenger, har jeg inntrykk av.
|
|
|
|
#15 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146På Obs har de jo disse buksene fra North/et eller annet til 399,-. Stort sett ensfargede sorte, men de er helt supre vinterbukser som er mye romsligere enn HH sine. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Ja, er de? Da er det også veldig interessant. Ensfarget svart er bra, da kan den gå i arv.
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Ja, det er lenge siden vi har hatt noe annet enn ensfargete svarte unisex vinterbukser her. I år bruker Sigurd den Johanne hadde i fjor.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Skogstad er svaret. Det er den eneste buksa som har passa til store barn. Tord tror jeg modellen heter. Finnes i sort og lilla tror jeg. Genial bukse!
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Ja, som det står i hovedinnlegget er det nok den vi har nå.
|
|
|
|
#20 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Romslig vinterbukse str. 140-146Det var de fire kilometrene da. Skulle egentlig anbefale Skogstad-butikken på Metro, men da må du altså ut å kjøre.
|
![]() |
|
|