|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jeg blir gal. Eldstemann på 9 har greit å få hull i omtrent halvparten av ulltrøyene sine. Det er stort sett Pierre Robert det har gått hardest ut over, så nå blir det hvertfall ikke flere av de på en stund (til jeg glemmer erfaringene antageligvis).
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Er du sikker på at det ikke er 1) møll eller 2) vaskemaskina som gjør dette?
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Er helt sikker på det.
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Cubus-ulla har holdt seg best i bruk hos oss. Den er litt tykkere også.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Vi har ikke samme erfaring. Knertens ulltøy er hovedsakelig fra Pierre Robert, men har ikke hull i seg. Han sliter ikke så mye på det andre tøyet sitt heller, men det går hull i buksene hans på de rareste steder, så han er ikke altfor forsiktig heller.
|
|
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Ellers er Sparkjøp billigere enn PR men like tynn. Janus er dyrere, men også like tynne. Har fått hull i det også. Devold med teknisk innside er dyre, men slitesterke og gode. De har holdt godt hos oss.
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jeg har lest at flere herinne ikke liker Pierre Robert sine ullklær men her holder det seg fint. Kjøpte også ullsokkene i høst og de er sååå digg. ELdstemann bruker også voksenstørrelse og kommenterte faktisk at han likte de svært godt. De er tjukkere enn barnestørrelsene.Akkurat som de er litt tovet.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Nå har ikke vi fått hull på noe ulltøy, men jeg ser at Joha sitt ulltøy ser klart mest slitesterkt ut mtp. antall vask.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jepp, Joha holder seg veldig bra, og serien fra Devold som Luftslottet nevner. Pierre Robert og Janus har jeg gitt opp, det tåler jo ikke å bli sett hardt på engang.
|
|
|
#10 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Nå bruker ikke vi ullundertøy lenger pga. eksem, men da vi fortsatt brukte det, syntes jeg Cubus og Reflex hadde det mest slitesterke ulltøyet, selv om det nok ikke er like mykt som Pierre Robert osv.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jeg forstår ikke at så mange har dårlig erfaring med Pierre Robert. Ulltrøyene minsten bruker er brukt av to barn før ham, og de holder like godt. Men jeg ser at PR-trøyene blir mer blasse i fargen etterhvert. Joha og Reflex ser nye ut.
|
|
|
|
#12 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jeg har noe Janus i bruk på tredje ungen her, så stemmer på det.
|
|
|
#13 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Vi har arvet Tom & Trine ulltrøyer fra Sparkjøp, der to gutter har brukt dem før oss. (De er 8 og 6) Og Lillebror her har brukt de samme trøyene nå i snart 3 år! (Trøyene er str 3 år, og han har brukt de fra han var 2 år (store) til nå som han er 4. De er helt like fine og blir vaska nesten hver dag.
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Her har alle tre ungene greid å slite i stykker Pierre Robert, så nå tror jeg at jeg gir det opp for en stund. Synd, for de er fine og lette å få tak i.
|
|
|
#15 |
|
fri
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Devold er det ulltøyet mine gutter har likt aller best. De går på skøyter og det er det ullundertøyet som er mest populært for alle skøyteungene. Det er også det eneste som ikke klør på de ungene som reagerer mest på ull. Det er på en måte dobbeltvevd, og jeg innbiller meg at det varer lenge. Har selv ikke opplevd at ungene sliter hull i ulla, men Devold holder seg hvertfall fint. Bytter det kun når de har vokst ut av det. Og selv da bruker de det litt lengre selv om de er litt korte her og der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Jeg syns også at PR er fine å se på og myke. Det blir bare så dyrt i lengden.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???
Ja, det er sant, Janustøyet har også holdt seg bra. Men der synes jeg det går greit å finne noe som ser ok ut på 5-åringen, men ikke så mye til 10-åringen...
|
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???Vaskemaskinen vår er snill med klærne ja, så jeg kan ikke skylde på den.
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, Reflex er bra. Men går ikke det bare opp til 134/140? Jeg trodde din eldste var lenger enn min?
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Han er 138 cm, så det bør vel holde? Eller er det smått i str?
|
![]() |
|
|