Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

For dere på vognkjøret: Joolz Bloom og Bugaboo Bee

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 11:39   #41
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For dere på vognkjøret: Joolz Bloom og Bugaboo Bee

Jeg syns det innlegget hadde noe for seg.

Gammel 17-06-07, 12:47   #42
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Men hva hadde det med Xplory å gjøre? Det er den vognen hvor barnet får aller best kontakt med den som triller. Finnes ingen vogn som kan måle seg på det området.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 15:02   #43
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Elin: Tenker du på Solveig innlegg om at babyer bør ha mulighet til å følge med på foreldres ansikt for å få "hjelp" til å tolke situasjoner?

Ja, det tenker jeg på. Det er tydelig at vedkommende brenner for sin sak, men hva i huleste har det å gjøre med at hjulene faller av på Stokke Xplory?

...og forøvrig er jeg sterkt uenig med henne. Jeg har selv en vendbar Bugaboo, og fra 5-6 måneder var datteren min allerede så nysgjerrig at hun hang ut av vognen for å følge med på alt annet enn mamma'n sin. Da hun ble stor nok til å sitte foretrakk hun å sitte forovervendt selv om jeg aldri så mye ville ha henne mot meg (slik at JEG kunne se henne.) I dag vil hun fortsatt bare sitte forovervendt de få gangene hun i det hele tatt vil sitte i vogn.

Gammel 17-06-07, 16:02   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

...og forøvrig er jeg sterkt uenig med henne. Jeg har selv en vendbar Bugaboo, og fra 5-6 måneder var datteren min allerede så nysgjerrig at hun hang ut av vognen for å følge med på alt annet enn mamma'n sin.

Vel, det at du har et barn som var annerledes er ingen mal på absolutt alle barn. At barnet er vendt mot deg betyr ikke at det skal stirre på ansiktet til den som triller hele tiden.

Innlegget er helt sant, men jeg er enig i at det ikke har noe med Stokkevogna å gjøre, i og med at du kan ha den både vendt mot deg og veldig mye høyere enn andre vogner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 16:16   #45
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, det at du har et barn som var annerledes er ingen mal på absolutt alle barn. At barnet er vendt mot deg betyr ikke at det skal stirre på ansiktet til den som triller hele tiden.

Innlegget er helt sant, men jeg er enig i at det ikke har noe med Stokkevogna å gjøre, i og med at du kan ha den både vendt mot deg og veldig mye høyere enn andre vogner.

pssst...det var nok mitt innlegg du siterte, ikke Acsa sitt...

Og om innlegget er sant eller ikke, mener jeg er en subjektiv mening og jeg mener betydningen av å sitte i den ene eller andre retningen varierer fra barn til barn, som du sier så er det ingen mal på absolutt alle barn.

Gammel 17-06-07, 16:59   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

pssst...det var nok mitt innlegg du siterte, ikke Acsa sitt...

Hvordan fikk jeg til det?

Og om innlegget er sant eller ikke, mener jeg er en subjektiv mening og jeg mener betydningen av å sitte i den ene eller andre retningen varierer fra barn til barn, som du sier så er det ingen mal på absolutt alle barn.

Nå er det gjort endel undersøkelser på området så hovedvekten av barn har nok best av å være vendt mot den som triller. Jeg ville f. eks. aldri valgt en vogn hvor jeg ikke hadde noe valg, i og med at man ikke aner på forhånd om barnet trenger mye blikkontakt og mulighet for å "slippe unna" visuell stimuli eller ønsker å få med seg alt som skjer foran seg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:27   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man anbefaler tross alt at man IKKE har vogner til barna som har masse mønster på innsiden av kalesjen (bagvogner)

Gammel 17-06-07, 18:16   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt. På Teutoniaen min lå da Sneipen så dypt (med voksi på seg) at han ikke hadde sjanse til å få noen særlig inntrykk hverken av meg eller omverdenen, uansett hvilken vei han lå. Det hendte at jeg åpnet takluken, så han kunne få et glimt av himmelen (eller trær som blafret i vinden, var det ikke det Nylander forfektet?), ellers strømmet det ikke på med visuelle signaler før han var stor nok til å kunne sitte i vognen?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:44   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har fått med meg det med hjulene på Xplory´n Elin. De er allerede byttet ut, fordi jeg klarte å rygge på den i sin tid.

Innlegget i VG var tydeligvis skrevet av en som ikke kjenner til alle mulighetene til Xplory. Vi brukte den fra Nusken var 3 mnd gammel, og da i den nesten liggende posisjonen, og vendt mot oss. Kalesje har den også (ensfarget sådan), slik at sanseinntrykkene ikke blir for mange. Han var over et år gammel før vi snudde ham ut mot "den farlige verdenen", i motsetning til mange av foreldrene med briovogn som mer enn gjerne tar sjansen på slike barnefiendtlige sitteposisjoner i tidlig alder.

Gammel 17-06-07, 23:35   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

...og forøvrig er jeg sterkt uenig med henne. Jeg har selv en vendbar Bugaboo, og fra 5-6 måneder var datteren min allerede så nysgjerrig at hun hang ut av vognen for å følge med på alt annet enn mamma'n sin. Da hun ble stor nok til å sitte foretrakk hun å sitte forovervendt selv om jeg aldri så mye ville ha henne mot meg (slik at JEG kunne se henne.).

Samme med gutten min. Vet om mange som har barn som bare vil sitte fremovervendt. Vi solgte den vognen vi kunne ha begge veier,hver gang han satt vendt mot meg gråt han.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.