Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å amme på jobb

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 17:40   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å amme på jobb

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/17/503762.html

Mener dere dette var ok??

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:46   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Å amme på jobb

Ja, det synes jeg.

Been there, done that, dog i et annet forum. Jeg fikk aldri negative reaksjoner.

Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:48   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke noe problem med det i det hele tatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:48   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke hevet et øyebryn, men har forståelse for at andre kan reagere. Hvis jeg hadde sett dette før jeg hadde ammet barn selv, hadde jeg sikkert synes det var litt "over the top". :erkjenner:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:53   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner virkelig ikke at noen kan reagere på dette.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:57   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Helt OK.

Gammel 17-06-07, 17:57   #7
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Skjønner virkelig ikke at noen kan reagere på dette.

Ikke jeg heller.

Gammel 17-06-07, 17:58   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønner at noen kan reagere. Ammingen er ikke noe problem synes jeg - hvis barnet ble bragt inn og tatt ut igjen. Men å ha med barn inn på viktige møter (spesielt når de blir kringkastet) er litt spesielt? Av og til kan man ikke få med seg alt i verden; har man ikke barnepass kanskje man skal melde avbud?

Men har dog ingen sterke følelser. Litt "whatever" lissom.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:00   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, jeg skjønner at noen kan reagere. Ammingen er ikke noe problem synes jeg - hvis barnet ble bragt inn og tatt ut igjen. Men å ha med barn inn på viktige møter (spesielt når de blir kringkastet) er litt spesielt? Av og til kan man ikke få med seg alt i verden; har man ikke barnepass kanskje man skal melde avbud?

Helt enig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:00   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Dette er helt OK. Det er Hagen som har problemer her.

Fryder meg over dette.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:01   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker forresten en kollega som hadde med seg et lite skrikebarn på et kurs. Kurset var viktig, og det var to år til neste gang det ble arrangert. Vedkommende var i perm, hun ammet og ville ha med seg kurset. Det var utrolig forstyrrende for oss andre, for barnet var veldig urolig. Til slutt ble hun faktisk bedt om å forlate kurset, og hun syntes det var veldig "barnefientlig". Mulig det, men vi var ganske mange som syntes hun var vel egoistisk.

Gammel 17-06-07, 18:02   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har store planer om å amme på jobb når den tid kommer at mannen tar over permisjonen i oktober. Håper å få det til å klaffe med lunchpauser og sånt, men er det et møte jeg må være i som ikke kan flyttes, har jeg tenkt å ta rabalder med meg. Jeg har faktisk ammet på jobb allerede, men det var på pauserommet.

Gammel 17-06-07, 18:04   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker forresten en kollega som hadde med seg et lite skrikebarn på et kurs. Kurset var viktig, og det var to år til neste gang det ble arrangert. Vedkommende var i perm, hun ammet og ville ha med seg kurset. Det var utrolig forstyrrende for oss andre, for barnet var veldig urolig. Til slutt ble hun faktisk bedt om å forlate kurset, og hun syntes det var veldig "barnefientlig". Mulig det, men vi var ganske mange som syntes hun var vel egoistisk.

Og da bør det være greit at mor drar frem puppen for å roe barnet.

Gammel 17-06-07, 18:05   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Jamen det hjalp jo ikke.

Gammel 17-06-07, 18:08   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jamen det hjalp jo ikke.

Hadde ikke hun i HI gjort det, hadde hun nok fått en urolig skrikerunge hun også, derfor ser jeg ikke helt hvordan noen kan reagere på at hun faktisk ammet.

Gammel 17-06-07, 18:12   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerte mest på dette utsagnet i Aftenpostens artikkel:

"Men de fleste vil nok finne det mest bekvemt å være for seg selv når man ammer, sier NHOs toppsjef til VG."

Hva er det for noe? Det må da være opp til henne selv hva hun finner mest bekvemt? Dette virker som en dårlig måte å skyve ansvaret for å velge et annet sted over på moren, når det faktisk er andre som har problemer med ammingen.

Nå får vi jo også stadig høre at det ikke er noe problem å la far ta store deler av permisjonen, for han "kan jo bare bringe barnet til mors arbeidsplass for amming". Det forutsetter at mors arbeidsplass aksepterer det. Det er ikke alle jobber man bare kan utebli fra når barnet er sultent, selv om man på papiret har rett til ammepause.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:12   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Nei, og egentlig var ammingen i mitt "kasus" også uvesentlig (Kursdeltakeren altså) - det var ammingen som var grunnen til at hun ikke kunne ha barnevakt til barnet. For det var ingen på kurset som reagerte på at barnet ble ammet, men at barnet i det hele tatt var med.

Og det var også det jeg reagerte på Dagbladet-historien over.

Sist redigert av Miss Norway : 17-06-07 kl 18:26. Årsak: Sorry, det var litt uklart. Presiserte.
Gammel 17-06-07, 18:14   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Snakker du om ditt tilfelle nå, eller om hun i artikkelen? *forvirret*

Gammel 17-06-07, 18:36   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Nei, og egentlig var ammingen i mitt "kasus" også uvesentlig (Kursdeltakeren altså) - det var ammingen som var grunnen til at hun ikke kunne ha barnevakt til barnet. For det var ingen på kurset som reagerte på at barnet ble ammet, men at barnet i det hele tatt var med.

Og det var også det jeg reagerte på Dagbladet-historien over.

Det blir jo helt motsatt egentlig, av det som står i artikkelen. Hun har jo barnet med fordi hun ikke fikk barnevakt, ikke fordi hun ammer.

Gammel 17-06-07, 18:39   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg personlig ville nok ikke reagert i form av å si i fra til gruppeleder/nestleder om dette, men ja, jeg har forståelse for at andre enn meg kan reagere. Det går like mye på det at hvorfor i all verden dra med seg et spedbarn på et høringsmøte mellom LO og NHO? For å bevise at yrkeskvinner ammer og at det hører hjemme overalt?

Jeg må allikevel si at jeg har en ørliten følelse av at denne damen ikke helt ubevisst har gjort det heller. Jeg hørte henne på et eller annet intervju (tror det var Frokost-TV eller God morgen,Norge..) at hun er forkjemper for at man skal kunne ha toppstillinger og småbarnsmor samtidig med alt det innebærer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.