|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å amme på jobbhttp://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/17/503762.html |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Å amme på jobbJa, det synes jeg. |
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Å amme på jobbJeg hadde nok ikke hevet et øyebryn, men har forståelse for at andre kan reagere. Hvis jeg hadde sett dette før jeg hadde ammet barn selv, hadde jeg sikkert synes det var litt "over the top". :erkjenner: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Å amme på jobbHelt OK.
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Å amme på jobbJa, jeg skjønner at noen kan reagere. Ammingen er ikke noe problem synes jeg - hvis barnet ble bragt inn og tatt ut igjen. Men å ha med barn inn på viktige møter (spesielt når de blir kringkastet) er litt spesielt? Av og til kan man ikke få med seg alt i verden; har man ikke barnepass kanskje man skal melde avbud?
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Å amme på jobb
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Å amme på jobbDette er helt OK. Det er Hagen som har problemer her. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Å amme på jobbHusker forresten en kollega som hadde med seg et lite skrikebarn på et kurs. Kurset var viktig, og det var to år til neste gang det ble arrangert. Vedkommende var i perm, hun ammet og ville ha med seg kurset. Det var utrolig forstyrrende for oss andre, for barnet var veldig urolig. Til slutt ble hun faktisk bedt om å forlate kurset, og hun syntes det var veldig "barnefientlig". Mulig det, men vi var ganske mange som syntes hun var vel egoistisk.
|
|
|
|
#12 |
|
Tøff i frakk
Sv: Å amme på jobbJeg har store planer om å amme på jobb når den tid kommer at mannen tar over permisjonen i oktober. Håper å få det til å klaffe med lunchpauser og sånt, men er det et møte jeg må være i som ikke kan flyttes, har jeg tenkt å ta rabalder med meg. Jeg har faktisk ammet på jobb allerede, men det var på pauserommet.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Og da bør det være greit at mor drar frem puppen for å roe barnet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å amme på jobbJeg reagerte mest på dette utsagnet i Aftenpostens artikkel:
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Å amme på jobbNei, og egentlig var ammingen i mitt "kasus" også uvesentlig (Kursdeltakeren altså) - det var ammingen som var grunnen til at hun ikke kunne ha barnevakt til barnet. For det var ingen på kurset som reagerte på at barnet ble ammet, men at barnet i det hele tatt var med.
Sist redigert av Miss Norway : 17-06-07 kl 18:26. Årsak: Sorry, det var litt uklart. Presiserte. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tøff i frakk
Det blir jo helt motsatt egentlig, av det som står i artikkelen. Hun har jo barnet med fordi hun ikke fikk barnevakt, ikke fordi hun ammer.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Å amme på jobbJeg personlig ville nok ikke reagert i form av å si i fra til gruppeleder/nestleder om dette, men ja, jeg har forståelse for at andre enn meg kan reagere. Det går like mye på det at hvorfor i all verden dra med seg et spedbarn på et høringsmøte mellom LO og NHO? For å bevise at yrkeskvinner ammer og at det hører hjemme overalt?
|
![]() |
|
|