|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?Du skal alltid søke til brannvesenet, så spør der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?Hør med brannvesenet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?Når jeg var med i speideren og vi arrangerte leir så ringte vi alltid brannvesenet først. De godkjente det ikke sånn helt, men sa at det burde ikke være noen fare, men vi hadde ansvaret. Brannvesenet sa ikke ja, men heller ikke nei. Vi hadde alltid bål i nærheten av vann og sikret med sand og stein rundt ildstedet, men kun bål dersom det ikke var knusktørt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?
Ja, det var det jeg tenkte. Det er liten fare for at noe annet skal begynne å brenne. Men bedre føre var å ringe brannvesenet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?Hvis det er som i vår kommune, så må du sende søknad til Brannvesenet som du må få godkjent. Og etter erfaring så nytter det ikke å komme med søknaden dagen før. I søknaden må en også beskrive hvor bålet skal være, vegitasjon rundt og hvilke slukkemuligheter det er. Tror det er krav om at en må ha vannslange liggende klar rett i nærheten. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
One of These Days
|
Sv: Er det lov å tenne St. Hans bål?Nei, det er det ikke. Det er ikke lov til å gjøre opp ild på andre steder enn offentlig godkjente bålplasser i tidsrommet 15.april-15. september. Vil du gjøre opp ild på andre steder enn det, må du søke spesielt. |
|
|
|
![]() |
|
|