Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken MME er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 21:21   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken MME er best?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg tror vi kjøpte den på Meny og Spar. Og Ica. Husker ikke helt. Det finnes både en man kan bruke fra fødsel, og en som er beregnet på barn fra 4 mnd og oppover. Vi brukte stort sette de ferdigkartongene fordi vi syns det var enklest, men de har pulver også.

Her er forresten en link som kan være nyttig.

takk

Gammel 17-06-07, 21:27   #22
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Bare du holder deg unna NAN så er det greit (vi boikotter da Nestlé, må vite )
Så da har du vel Collett, Semper eller Hipp, pluss sikkert en hel masse Helsekostprodukter å velge mellom.
Jeg har alltid hatt en pakke Collett (rød) stående i skapet sånn i alle tilfellers skyld mens jeg har hatt spedbarn.

Gammel 17-06-07, 21:33   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Jeg er veldig enig med Møøse i dette. På det norske markedet finnes det fem typer MME som kan kjøpes i dagligvarebutikk/helsekost. Det er HIPP, Småfolk, Collett, NAN og Holle. Det stilles strenge krav til innholdet i morsmelkerstatninger, og Sosial og helsedirektoratet hevder at det er svært liten forskjell mellom de forskjellige typene. Det finnes imidlertid ingen offisielle sammenligninger mellom merkene. Dette "takket være" WHO-koden og norske myndigheter som ikke skjønner forskjellen mellom informasjon om- og reklame for morsmelkerstatning. Sistnevnte er forbudt. Førstnevnte er fraværende.

Også anbefaler jeg jo www.flaskeposten.org

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:42   #24
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja, den er viktig! Det er bra det finnes slike som zol, som passer på at det faktisk er mulig å få info om annet enn amming. Det er noen som trenger det også. Og det sier jeg gjerne selv om (vel – egentlig fordi) jeg er ammehjelper.
for zol og flaskeposten.

Gammel 17-06-07, 23:10   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nå prøvde jeg å drive litt diskret reklame her Møøse

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:13   #26
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Ja, syns den var litt for diskret, så jeg brølte den ut, jeg

Gammel 17-06-07, 23:21   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset var det bare Collett som prinsen likte noe særlig (nesten rart, med tanke på at han er altetende nå) - Hipp nektet han å drikke og småfolk gulpet han så merkelig av. NAN er jo fra Nestlé, så da sier det seg jo selv...

Gammel 17-06-07, 23:31   #28
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Så da har du vel Collett, Semper eller Hipp, pluss sikkert en hel masse Helsekostprodukter å velge mellom.
Jeg har alltid hatt en pakke Collett (rød) stående i skapet sånn i alle tilfellers skyld mens jeg har hatt spedbarn.

Jeg bruker å kjøpe nan1 melkepakkene når jeg er i byen, for å slippe å dra med meg pompa morsmelk eller ferdig kokt vann og pulver

Jeg er veldig enig med Møøse i dette. På det norske markedet finnes det fem typer MME som kan kjøpes i dagligvarebutikk/helsekost. Det er HIPP, Småfolk, Collett, NAN og Holle. Det stilles strenge krav til innholdet i morsmelkerstatninger, og Sosial og helsedirektoratet hevder at det er svært liten forskjell mellom de forskjellige typene. Det finnes imidlertid ingen offisielle sammenligninger mellom merkene. Dette "takket være" WHO-koden og norske myndigheter som ikke skjønner forskjellen mellom informasjon om- og reklame for morsmelkerstatning. Sistnevnte er forbudt. Førstnevnte er fraværende.

Da får jeg lete litt etter småfolk å se om hun gulper mindre av den.

Ja, den er viktig! Det er bra det finnes slike som zol, som passer på at det faktisk er mulig å få info om annet enn amming. Det er noen som trenger det også. Og det sier jeg gjerne selv om (vel – egentlig fordi) jeg er ammehjelper.
for zol og flaskeposten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.