|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Tenker du over hvor mye plast du bruker?I disse dager når alle er så økologiske og bevisste på alle måter, så er det vel på sin plass med en aldri så liten plastdiskusjon.
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Vi har refill tennere, kulepenner kjøper vi blekk til, kjøper blekk som vi sender inn patronene til oppfylling(refillpatroner), kaster ikke plast fra oss i naturen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Her i kommunen sorterar vi plast, og eg prøvar å vere veldig bevisst på å sortere riktig, slik at så mykje som mogeleg blir resirkulert. Eg er dog litt sjokkert over kor mykje plast vi leverar tilbake igjen kvar månad. Tykkjer det er enormt mykje og det aller meste er emballasje til mat. Veit ikkje heilt kva eg kan gjere med det. Såpe og slikt kjøper vi sjølvsagt refill til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Vi resirkulerer papp, matavfall og restavfall, det er ikke noe ordning for plast. Merkelige greier. Men, miljøvennlige som vi er, samler vi alt plasten og leverer den i et mottak som tar betalt. Hadde ikke "klart" å kaste plast i restavfallet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Vi sorterer plast i kommunen vår også, og det er definitivt den typen søppel jeg har mest av hver måned. Stort sett er det matemballasje, pluss en del som kommer i posten - vanligvis med reklame inni. Tror bare jeg har 1/3-1/4 av den mengden restavfall nå som før vi begynte med plastsortering.
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Jeg ser med skrekk og gru på all den plasten vi sorterer ut, og ja, jeg prøver å tenke på søppel allerede når jeg handler. Heldigvis bor jeg i en kommune som har et godt søppelsorteringssystem, men vi har nok mye å gå på de fleste av oss ...
|
|
|
#7 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Ja, vi tenker på hvor mye plast vi bruker. Vi er flinke til å sortere da. Men jeg må bestille en større søppelbeholder, for den som er "normal" i størrelsen, blir alt for liten. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Jeg forsøker å være miljøbevisst på det området også. Irriterer meg grenseløst over diverse engangsprodukter og all mulig slags søppel i postkassa som kommer innpakket i plast.
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Jeg tenker over plast forsøplingen ja, kaster aldri dette i naturen. Det irriterer meg at den kommunen jeg bor i ikke samler inn plast. Det er jo ca halvparten av søpla. Det er utrolig vanskelig å unngå plast selv om man er bevist sine valg i butikken.
Dette var nytt for meg, takk for at du opplyste meg.
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?
Vår kommune samler heller ikke inn plast, men vi undersøkte på nettet og fant et mottak. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Her er det full søppelsortering, og plasten går til resirkulering. Men det irriterer meg at mange varer er innpakket i unødvendig mye plast.
|
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
sånn er det her og
|
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Nå sorterer vi ikke ut plasten, burde ha gjort det. Her i kommunen har i alle miljøstasjoner, eller der vi kaster glass og metall også som regel et "hull" for plast. Så siden vi sorterer alt mulig annet, så burde det ikke være så vanskelig å ha en egen plastpose for plast også.
|
|
|
#14 |
|
One of These Days
|
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Tenk på hvor mange plastposer vi nordmenn bruker? I Frankrike og Nederland bl.a. har alle med seg nett, sykkelvesker og/eller ryggsekker de pakker varene sine i, eller de bruker pappeskene butikken har fått matvarene sine levert i til å pakke ned maten. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan bare signere kisha her
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenker du over hvor mye plast du bruker?Da vi bodde i Trondheim var det plast-sortering, men i Oslo har de ikke kommet så langt og det irriterer meg stort. Får vondt i magen av kaste plast som kunne vært resirkulert. Vi kjøper refill til dusjsåpe, håndsåpe, og de vaskemidler som har refill. Skulle ønske oppvaskmidler og tøymyknere også hadde det. Det er alt for mye emballasje generelt på varer.
|
![]() |
|
|