|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg elsker påskeferie på fjellet! Sol som varmer, en øl på terrassen i en stol med en skinnfell. Barn som leker i skråningen ved hytta. Late skiturer i solen, pølsegrilling på bål, kakao foran peisen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle feriene, jeg.
|
|
|
#3 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg er litt "samma det vel, ferie er ferie", men liker godt sommerferien (fordi den er lang) og jeg liker også best ferier vi gjør noe (les: reiser bort). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Sommerferien, både fordi det er varmt og fordi den er lang.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Påskeferien her også. Ski i fjellet og vår i lavlandet. Sol som varmer i ansiktet, masse utetid og familiesamvær, uten alt forventningspresset, forberedelsene og kostnadene som er knyttet til jule- og sommerferien.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle ferier. Fri og å være sammen hele familien er alltid bra. Jeg foretrekker nok likevel sommerferien, mest fordi den er lang, vi vanligvis reiser bort og det er varmt (jeg liker ikke snø/vinteraktiviteter).
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker også alle ferier, mest fordi det er jeg som stort sett engasjerer meg og bestemmer når og hvor vi skal.
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle ferier, men aller best sommerferien. Den er så lang (er lærer), og innebærer alltid en utenlandstur. Oftes to uker til sol og varme, eller til pulserende storby. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker definitivt best sommerferien, jeg elsker sommerferien. Som en god nummer to kommer påskeferien. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker sommerferie best! Iallfall om den inkluderer en av de to alternativene a) overraskende pangvær i Trondheim eller b) utenlandstur til sol, opplevelser og god mat.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle feriene, men jeg elsker sommerferie. Jeg lever fra sommer til sommer, det er liksom alltid neste sommer som er "målet". Juleferien er en god nr. 2.
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker ferie i storby, helst vår eller høst, uten barn, med late dager, god mat, god øl og godt selskap.
|
|
|
#13 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker best sommerferien, rett og slett fordi det er den eneste der jeg ikke har noe fra jobb hengende over meg. Alle andre ferier har jeg enten retting, og/eller jeg går og kverner på ideer og tanker rundt undervisning og/eller elevsaker. I juni MÅ alt være ferdig uansett, med slutten på skoleåret, så om sommeren kobler jeg helt av. (Vi vet aldri hvilke fag og klasser vi skal ha neste skoleår før i august, så jeg slipper heldigvis den kverna om sommeren.)
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker høstferien, for da får jeg gjerne vært i fred på ordentlig, og det er nesten aller vakrest på fjellet, og jeg kan sitte og se ut og være HELT stille. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle ferier, akkurat nå er det vinterferien jeg liker best, for den startet nå kl 14.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Akkurat nå er jeg ganske så "misunnelig" på naboene som pakket bilen da jeg kom hjem fra jobb for å dra på vinterferie. De slipper all bekymring mht barn i ferien og få kabalen til å gå opp i feriene. Det frister litt å bli lærer......
|
|
|
#17 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Har bare en ferie, og det er sommerferien. Derfor liker jeg den best. Påsken er en langhelg og i beste fall er julen også noe tilsvarende. Den lille avspaseringen jeg karrer til meg på jobb brukes jevnt og trutt utover året ved behov.
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Helt klart sommerferien, for den er lang, og det er da vi legger ut på årets største reiseprosjekt, som vi typisk detaljplanlegger halve vinteren. Og det er jo noe av det morsomste jeg vet.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker mye forskjellig. Liker byferie uten barn på høst eller vår, sammen med mannen og/eller venner. På sommeren liker jeg å dra på tur med det fine teltet vårt når det er ok vær, være i sommerhuset til svigerfar ute på en bilfri øy, turer til varme og sol og bilferie har også vært kjekt nå etter at ungene ble litt større. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvilken ferie liker du best og hva liker du å gjøre?Jeg liker alle ferier. Hjemme eller borte. Jo lenger jo bedre.
|
![]() |
|
|