Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er din rareste frykt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-16, 22:15   #21
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din rareste frykt?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hvis man ikke vet hvem som ringer, hva vil de?

Og man vet aldri, man kan faktisk bli drept over telefonen. Selv om ingen har blitt det før.

Selvsagt, det burde jeg tenkt på. Like logisk som at dodraugen tar meg om jeg drar ned om natta.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 22:30   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hæ? Hva snakker dere om nå? Hva er det med telefonen dere er redd for?

For å sitere en bekjent med telefonskrekk: Man er redd for at det er noen i andre enden som vil snakke med en!

Gammel 26-02-16, 22:36   #23
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville synes det var mye eklere om noen ringte også sa de ingentig, særlig hvis jeg kunne høre at de pustet tungt i andre enden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 22:36   #24
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eugene Tooms. Jeg sov ikke på to år etter den episoden.

Ikke det jeg ville bli minnet om den helgen mannen er bortreist. *husredd*

Gammel 26-02-16, 22:43   #25
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Den nest rareste har jeg hatt helt fra barndommen av og det er at noe eller noen kan ligge under sengen og ta tak i deg hvis du står ved siden av (som barn måtte jeg stoppe en meter fra senga og hoppe opp i den fordi jeg ikke turte å gå helt bort til den) eller har et ben/arm hengende utenfor når du sover.

Nettopp!! Jeg hopper oppi senga fra fotenden, og ofte må jeg slå på lyset, lokke hunden inn så jeg ikke er alene, og så kikke under senga før jeg nærmer meg.
Hengende kroppsdel utenfor senga kommer ikke på tale!
Om mannen allerede har lagt seg er det ikke noe problem, da er det bare å valse inn og legge seg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 22:57   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er redd for at det skal befinne seg en mannevond tiger (finnes det andre typer?) i kjelleren, som dukker frem når jeg skal vaske klær.

Det er en ganske ny fobi, som fulgte med huset her. "Alle kroppsdeler oppi senga, eller bli spist av under senga-monsteret" er en fobi jeg har hatt fra barnsben. Nå har vi sengeskuffer og monsterfri. Det er så deilig!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 22:58   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carl Larson har skjønt det:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 22:59   #28
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Carl Larson har skjønt det:

Spot on.

Gammel 26-02-16, 23:11   #29
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg så for mye på X-Files i ungdommen og er livredd for store ventiler. Jeg venter på at noen skal komme krypende gjennom.
I tillegg er jeg veldig husredd når det er mørkt og er livredd for å se et ansikt utenfor vinduet.

Dette. Har opplevd. Hjemme hos foreldrene mine, på pikerommet, var på besøk som ung voksen, skjønte med en gang hvem (en "bygdeoriginal", ikke så mye eldre enn meg, kjent for sånt og verre issues, uten at vedkommende egentlig er farlig), men nærmere hjerteinfarkt har jeg vel ikke vært.

Gammel 26-02-16, 23:15   #30
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det å gå av stiger i høyden. Jeg har ingen problemer med å klatre eller jobbe i stige, men å få meg til å klatre opp til ett tak og gå ut av stigen for å gå opp på taket, det krever mye. Mannen på snart 65 som jeg jobber med bare ler av meg og holder stigen etter beste evne.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 23:19   #31
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fullstendig panikk for islagt vann. Jeg takler det ikke på noen måte, og ikke heller at noen av mine folk skal ut på vann/elv med is, da får jeg panikk.
Min angst er knyttet til en grusom opplevelse i barndommen, og når jeg forklarer det får jeg heldigvis forståelse for at jeg jeg ikke takler dette selv om isen er en meter tykk.

Gammel 26-02-16, 23:45   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Dette. Har opplevd. Hjemme hos foreldrene mine, på pikerommet, var på besøk som ung voksen, skjønte med en gang hvem (en "bygdeoriginal", ikke så mye eldre enn meg, kjent for sånt og verre issues, uten at vedkommende egentlig er farlig), men nærmere hjerteinfarkt har jeg vel ikke vært.

OMG!
(Jeg vedder en femmer på at jeg vet hvem du mener. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 23:48   #33
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I tillegg er jeg veldig husredd når det er mørkt og er livredd for å se et ansikt utenfor vinduet.

Sånn er jeg også hvis jeg er alene hjemme om kvelden/natta. Det er en grunn til at jeg akkurat nå ser Great British Bakeoff i stedet for en dokumentar om seriemordere.

Gammel 26-02-16, 23:55   #34
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

OMG!
(Jeg vedder en femmer på at jeg vet hvem du mener. )

Jepp, du har nok rett. /

Gammel 27-02-16, 00:07   #35
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jepp, du har nok rett. /

/

Gammel 27-02-16, 00:18   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var lita, tilbrakte vi hver eneste sommerferie og de fleste påskeferiene på øya hvor min mor kom fra. Kirken på øya har ikke altertavle, men en stor statue av Jesus. Denne kirken står oppe på en høyde.

Huset vårt ligger nedenfor denne høyden. Det er bare utedo, så rett som det er, må man altså ta turen nedom naustet hvor doen befinner seg. Fra veien mellom huset og naustet, kan man se rett opp mot kortenden av kirka, og man ser Jesusstatuen tydelig, bakfra, gjennom vinduet i kirka. Når det er mørkt, er kirka opplyst, så denne statuen syns riktig godt der i vinduet.

Da jeg var lita, og måtte ut på do, turte jeg aldri se opp mot kirka når jeg gikk mellom huset og naustet, og jeg pilte så fort jeg kunne på veien, for jeg var livende redd for at om jeg så på statuen, ville Jesus snu seg og se tilbake på meg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20160226_225508000_iOS.jpg (125,3 KB, 37 visninger)

Sist redigert av Inagh : 27-02-16 kl 11:25.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 00:49   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hæ? Hva snakker dere om nå? Hva er det med telefonen dere er redd for?

Min skrekk er knyttet til å ringe ut. Å ikke se den jeg snekker med, spørre etter en person jeg ikke vet hvem er (offentlige kontorer), med kjente er det mer frykten for å forstyrre/ bli avvist.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 01:37   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Min skrekk er knyttet til å ringe ut. Å ikke se den jeg snekker med, spørre etter en person jeg ikke vet hvem er (offentlige kontorer), med kjente er det mer frykten for å forstyrre/ bli avvist.

Jeg har et snev av telefonskrekk, og skrekken ligger i at jeg ikke får sagt det jeg vil få fram. At jeg ikke klarer å være tydelig nok. At tungen krøller seg og at alt det smarte jeg har inne i hodet mitt kommer ut som vrøvlende vås. Og at følelser kan prege sakligheten min.
Jeg utsetter derfor mange telefoner og må ta litt sats for å få de unnagjort.

Gammel 27-02-16, 07:42   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også telefonskrekk, selv når det er venner som ringer. Det føles så invaderende. Heldigvis har alle vennene mine skjønt det og søsteren min har samme greia, så ingen ringer meg med mindre de har noe veldig kort og konkret å si.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 08:56   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er redd for å bli skremt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.