Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-16, 14:39   #81
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har begynt på VM-lua til Tora Berger. Jeg skal kanskje opp for å se på en av distansene.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-16, 15:29   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

apan og Tjorven, kanskje møtes over en kopp kaffe/te med et par prøvelapper og klippe-kurs?

Det var en strålende idé. Jeg kommer gjerne.

Gammel 14-02-16, 18:24   #83
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har begynt på Alvelyskofte, falt helt for denne da jeg så den ferdigstrikket på Husfliden

Gammel 22-02-16, 11:31   #84
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha kokt () min forrige mørkeblå strikkagenser måtte jeg bare ha en ny. Strikker lun genser fra Pickles, men den får lange ermer. Bruker Sterk fra Du store alpakka, så strikkefastheten er litt annerledes, men den blir vid nok i massevis.

Er ferdig med bolen nå, men her er et underveisbilde. Ermene er i rillestrikk, fin effekt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 11:35   #85
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Blir fin, kokos!

Jeg har kjøpt inn garn til to Pickles-gensere til, og er godt i gang med Jackie-O-Tee. Etterpå blir det sommervarianten av påruglgenseren, originalen var veldig morsom å strikke. I tillegg holder jeg på med et par uglevotter.

Gammel 22-02-16, 12:04   #86
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Blir fin, kokos!

Jeg har kjøpt inn garn til to Pickles-gensere til, og er godt i gang med Jackie-O-Tee. Etterpå blir det sommervarianten av påruglgenseren, originalen var veldig morsom å strikke. I tillegg holder jeg på med et par uglevotter.

Ja, det ser lovende ut. Bolen ble veldig fin på. Men fellingen ble litt stram (Picklesjentene må strikke løst, for jeg felte stramt og det ble FOR stramt). Men det fikser jeg til slutt, nå er det ermer og de går unna! Håper å bli ferdig i morgen kveld eller onsdag.

Påfuglgenseren tror jeg ikke jeg husker hvordan ser ut, må kikke innom pickles senere.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 19:57   #87
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mottaker tilfreds. Strikk mer, var beskjeden.
Tips til fine gensere med mønster og rundfelling?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FullSizeRender.jpg (324,7 KB, 43 visninger)
Gammel 02-03-16, 22:05   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo akkurat strikket en Marygenser, og driver nå med barneversjonen av denne, som da heter Snøløvgenser. Veldig enkelt mønster og rundfelling. Søk på Instagram på Snøløvgenser så får du mye inspirasjon til farger etc.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 10:19   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Så nydelig den var!

Jeg holder på med vimpelgenser til Hiawata, også skal jeg etterhvert strikke denne til meg selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 10:52   #90
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg strikker høstvest fra Pickles - enkel å justere opp størrelse, og enkel å lage som genser.

Den jeg strikker nå blir ca 8-9 år. Her er en jeg strikket i ca 5 år. Veldig morsomt med det stjernemønsteret!

Gammel 03-03-16, 23:12   #91
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer jo ikke å bestemme meg!! Jeg har 3 svindyre drømmeprosjekt å velge mellom (Bohusgenser til meg, og en flott genser i en ullkasjmirblanding til lillegutt).
Det siste jeg kom over var dette sjalet som jeg nesten tror jeg må strikke.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 06:58   #92
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke noe superstrikker men håper det kommer seg strikket meg en tunika i fjor og en del småplagg etter på så nu strikker jeg marius tunika til snoppy. Den med møster oppe og rundfelling. Skal begynne på mønstret nå men en del små feil men kanskje for at jeg har strikket halvt liggende vart operert i begynnelsen sv februar så vart litt sånn men snoopy bryr seg ikke.

Jeg har litt lyst å strikke olsloanorakk til meg selv etter på

Gammel 10-03-16, 09:58   #93
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(...) også skal jeg etterhvert strikke denne til meg selv.

Den var fin! (Men hvordan overleve den første halvmeteren med ensfarget? Det er så kjedelig å strikke uten mønster og farger. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:48   #94
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg klarer jo ikke å bestemme meg!! Jeg har 3 svindyre drømmeprosjekt å velge mellom (Bohusgenser til meg, og en flott genser i en ullkasjmirblanding til lillegutt).
Det siste jeg kom over var dette sjalet som jeg nesten tror jeg må strikke.

Det var nydelig. Hvor finner jeg oppskriften?

Gammel 17-03-16, 13:33   #95
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Et nytt par med sokker.

Oppskriften ligger gratis på Ravelry.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 09:00   #96
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For første gang strikker jeg strømper. Mariusmønster i kvikk lunchfarger. Det går treeeegt da det er så som så med tålmodighet og telling. Men etter at jeg fikk tak i 30 cm rundpinne, og slapp å stikke med 5 pinner går det adskillig bedre. Det gjør det.

Kanskje jeg blir ferdig til neste påske.

Gammel 24-03-16, 09:42   #97
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt på en skappelgenser med sånn prins-garn blandet med enn slags limegrønnfarge. Hadde vært penere med bare en lys farge så fikk det andre garnet komme mer til sin rett.

Gammel 24-03-16, 09:52   #98
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Camilla shawl i dobbel alpakkasilke.

Gammel 24-03-16, 10:45   #99
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har igjen trådfesting på Jackie O Tee, men må først få unna et Melkers hentesett til min helt ferske nevø. Hadde glemt at folk kan være så små. Har igjen knappestolpe og ermer på jakka, og så håper jeg å rekke lue og sokker før vi skal hilse på ham.

Etter det skal jeg begynne på sommerpåfuglgenseren jeg har liggende garn til, mens jeg venter på lønn og penger til å kjøpe mer garn... Litt Pickles-dille om dagen, men de kommer jo stadig med nye ting jeg må ha! (Har lyst på Audreyjakke, for eksempel...)

Sist redigert av Matilda : 24-03-16 kl 11:14.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 11:10   #100
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nettopp ferdig med en kofte, så har jeg glemt å kjøpe glidelås......

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.