|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MellommåltidNår spiser du dagens mellommåltid, og hva spiser du? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: MellommåltidNå for tiden går det i en appelsin. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: MellommåltidDa jeg holdt på med slikt, var det Skyr. Mye bang for the bucks. Aka metthetsfølelse for kcals.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: MellommåltidJeg spiser eple.
|
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: MellommåltidJeg må spise noe mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag. Hvis ikke blir jeg mannevond og gafler i meg tusen middagsporsjoner.
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: MellommåltidEt "hjemmelaget" knekkebrød med urter og havsalt. Uten pålegg. Eller et brett med småtomater (helst de som heter Dulcita, de er fantastisk søte og gode). Et sånt beger "14" havregrøt av skåret havre, som jeg varmer i microen på jobb. Evt en porsjonspose med Bjørn havregrøt blandet ut i vann fra vannkokeren, noen ganger med slike store blåbær oppi. Det hender jeg tar en yoghurt, men skyr greier jeg ikke å spise, det vokser i munnen.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: MellommåltidI dag ble det en Rett-ikoppen-suppe. Det var godt. Ellers yoghurt eller to Rugsprø med magert pålegg. En kopp kaffe med melk hjelper også dersom jeg føler for å spare på kaloriene. Jeg bruker nemlig laktosefri ekstralett melk.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: MellommåltidJeg klarer ikke å like Skyr eller CC! :nix: Jeg skal helst ikke spise frukt pga sukkeret og jeg tåler ikke epler og gulrøtter og mye annet rå frukt og grønt.
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: MellommåltidEn skyr mellom 14 og 15, og et knekkebrød eller to når jeg er hjemme i 17-tiden. (Middagen er sjelden før 19 hos oss.)
|
|
|
#12 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: MellommåltidMine alternativ til mellommåltid i gode periodar (våren, før bunaden skal på):
|
|
|
#13 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: MellommåltidJeg spiser to-mat, og det er enten yoghurt eller frukt eller begge deler.
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Sv: MellommåltidKlokka 14: et halvt, grovt rundstykke med honning, to ruter kokesjokolade, av og til en yoghurt. (Det er vanligvis ikke nok, dessverre, jeg holder på å forgå av sult når klokka nærmer seg 17.)
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: MellommåltidEr det noen som har ideer til mellommåltider som skal mette ok, helst være ganske kaloririke, men ikke mette lenge? Har en som trenger blodsukker og kalorier i 3-tiden, men som hater å sette seg mett til middagsbordet...
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: MellommåltidHa i egg og havregryn i hjemmelaget smoothie?
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: MellommåltidDet er veldig ofte en håndfull valnøtter og et glass appelsinjuice. Ikke spør meg hvorfor, det bare funker for meg.
|
|
|
|
#18 |
|
finner ut av mye
|
Sv: MellommåltidJeg spiser sjelden mellommåltider tror jeg. Spiser helst sjelden og mye, alt fra 1 til 4 ganger om dagen. Jeg har også en meget uregelmessig måltidsfrekvens så sånne spørsmål er neste umulige svare på.
|
|
|
#19 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Mellommåltid[quote=Polyanna;4387617]Er det noen som har ideer til mellommåltider som skal mette ok, helst være ganske kaloririke, men ikke mette lenge? Har en som trenger blodsukker og kalorier i 3-tiden, men som hater å sette seg mett til middagsbordet... |
|
|
|
![]() |
|
|