Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mellommåltid

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-16, 15:27   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Mellommåltid

Når spiser du dagens mellommåltid, og hva spiser du?

Dere som ikke spiser mellommåltider, spiser dere mer til frokost eller middag, eller trenger dere det rett og slett ikke?

:bill.merk: veldig sulten rundt 14.00:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:29   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mellommåltid

Nå for tiden går det i en appelsin.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:30   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg holdt på med slikt, var det Skyr. Mye bang for the bucks. Aka metthetsfølelse for kcals.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:32   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser eple.

Gammel 05-04-16, 15:33   #5
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har frukt, knekkebrød med makrell i tomat, havregryn etc.
(I dag slo jeg til med litt gulrotkake. I tillegg. )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:37   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må spise noe mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag. Hvis ikke blir jeg mannevond og gafler i meg tusen middagsporsjoner.

Det kan være en frukt, en yoghurt/skyr, et par rugsprøknekkebrød, eller hva som helst, egentlig. Eller en kopp kaffe med litt sukker og ekstra mye melk.

Gammel 05-04-16, 15:38   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser vanligvis en youghurt, skyr eller et knekkebrød ca kl. 15 (jeg går fra jobb kl. 15.30). Slik at jeg ikke er for sulten på veien hjem og når jeg lager middag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:49   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et "hjemmelaget" knekkebrød med urter og havsalt. Uten pålegg. Eller et brett med småtomater (helst de som heter Dulcita, de er fantastisk søte og gode). Et sånt beger "14" havregrøt av skåret havre, som jeg varmer i microen på jobb. Evt en porsjonspose med Bjørn havregrøt blandet ut i vann fra vannkokeren, noen ganger med slike store blåbær oppi. Det hender jeg tar en yoghurt, men skyr greier jeg ikke å spise, det vokser i munnen.

Gammel 05-04-16, 15:54   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag ble det en Rett-ikoppen-suppe. Det var godt. Ellers yoghurt eller to Rugsprø med magert pålegg. En kopp kaffe med melk hjelper også dersom jeg føler for å spare på kaloriene. Jeg bruker nemlig laktosefri ekstralett melk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 15:55   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å like Skyr eller CC! :nix: Jeg skal helst ikke spise frukt pga sukkeret og jeg tåler ikke epler og gulrøtter og mye annet rå frukt og grønt.

Gammel 05-04-16, 16:00   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skyr mellom 14 og 15, og et knekkebrød eller to når jeg er hjemme i 17-tiden. (Middagen er sjelden før 19 hos oss.)

Gammel 05-04-16, 16:02   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Mine alternativ til mellommåltid i gode periodar (våren, før bunaden skal på):
ein neve mandlar
ein halv boks skyr eller youghurt
tre svisker
ei appelsin
eit eple
ei gulrot

Mine alternativ til mellommåltid i dårlege/vanlege periodar:
ei håndfull bamsemums
ei håndfull potetgull
ei håndfull seigemenn
ein god porsjon Dream-is med kvit sjokolade og jordbær
eit kinderegg

Gammel 05-04-16, 16:03   #13
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser to-mat, og det er enten yoghurt eller frukt eller begge deler.

Gammel 05-04-16, 16:05   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokka 14: et halvt, grovt rundstykke med honning, to ruter kokesjokolade, av og til en yoghurt. (Det er vanligvis ikke nok, dessverre, jeg holder på å forgå av sult når klokka nærmer seg 17.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 16:10   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har ideer til mellommåltider som skal mette ok, helst være ganske kaloririke, men ikke mette lenge? Har en som trenger blodsukker og kalorier i 3-tiden, men som hater å sette seg mett til middagsbordet...

Nå går det i smoothie (ferdiglaget på flaske, det må være lettvint), men det er litt for lite energiinnhold i det.

Gammel 05-04-16, 16:14   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ha i egg og havregryn i hjemmelaget smoothie?

Avokado og laks er veldig kaloririkt. Eggerøre stekt i smør?

Sjokolade? Metter jo ikke så lenge.

Gammel 05-04-16, 16:24   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig ofte en håndfull valnøtter og et glass appelsinjuice. Ikke spør meg hvorfor, det bare funker for meg.

Gammel 05-04-16, 17:23   #18
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser sjelden mellommåltider tror jeg. Spiser helst sjelden og mye, alt fra 1 til 4 ganger om dagen. Jeg har også en meget uregelmessig måltidsfrekvens så sånne spørsmål er neste umulige svare på.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 17:43   #19
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

[quote=Polyanna;4387617]Er det noen som har ideer til mellommåltider som skal mette ok, helst være ganske kaloririke, men ikke mette lenge? Har en som trenger blodsukker og kalorier i 3-tiden, men som hater å sette seg mett til middagsbordet...

Nå går det i smoothie (ferdiglaget på flaske, det må være lettvint), men det er litt for lite energiinnhold i det.[/QUOTE

Mine steker seg gjerne et egg, eller lager eggerøre før de skal trene. Musli og yoghurt eller hjemmelaget smoothie fikser de seg også men ujevne mellomrom. Ikke noe av dette bruker de mer enn 5 min på. ☺

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 17:57   #20
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Klokka 14 hver dag: 20 mandler og ett eple.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.